E46 jahutusvedelik

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Mrk
Huviline
Postitusi: 321
Liitunud: 23.12.2005 22:04 09

E46 jahutusvedelik

Postitus Postitas Mrk »

E46 318Ci 2000a
Lugu siis selline, et eile hakkas jahutusvedeliku tuli ennast näitama, kuna temp. oli norm, siis sõitsin rahulikult edasi, kuna oli kiire.
Üks hetk avastasin, et temp osuti täiesti punases.
Veeresin mingi 400m parklani.
Lasin mootoril jahtuda ca 20min ja kuna ühtegi vedelikku käepärast polnud ning koduni vaid 2km, siis hakkasin edasi sõitma. (seier oli jõudnud keskpaigani jahtuda)
Sõidu ajal liikus temp osuti silmnähtava tempoga ja lõpuks veeresingi viimase kilomeetri täies punases.

Küsimus: kas selline sõit võis põhjustada ka jäädavaid kahjustusi?
Kui pärast jahutusvedelikku paaki valama hakkasin, voolas kõik momentaanselt lohinal ca 20cm paagi suust altpoolt välja.

Mis seal kohe paagi suu juures on, kas viga lihtsalt jahutusvedeliku paagis või äkki üldse voolik lahti? Üsna tihedalt seal see elu kinni ehitatud, eriti näha ka ei ole, millise detaili juurest täpselt vedelik välja voolab.
Kasutaja avatar
karlerik
Huviline
Postitusi: 371
Liitunud: 07.10.2004 12:05 30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas karlerik »

e46 nn. tüüpviga kipub olema purunev paisupaak maksab ca.800.-, muidugi tasub kontrollida, kas ta katki on.
320i-83a.
Kasutaja avatar
Mrk
Huviline
Postitusi: 321
Liitunud: 23.12.2005 22:04 09

Postitus Postitas Mrk »

Jah, paisupaagi purunemine toimub tavaliselt (nagu ma aru saanud olen) nii, et tekib väike pragu, kust vedelikku välja immitsema hakkab.

Minu auto puhul on selline tunne, nagu voolaks vedelikku lausa mööda või otse maha, sest ta ei püsi sekunditki sees, vaid voolab otsejoones maha.

EDIT: See kaa, et enne kui üldse temp osuti liikuma hakkas, täheldasin seda, et kliima hakkas ainult jääkülma õhku puhuma, st. soe kadus ära.
Roman_V
Huviline
Postitusi: 380
Liitunud: 14.09.2006 11:07 12
Peamine sõiduk: Nissan X-Trail T31
Asukoht: Tallinn / Viimsi

Postitus Postitas Roman_V »

Enne, kui paisupaagi ei vaheta ja korralkult ära ei õhuta, sooja õhku ei tulegi! Soojendusradikani ei jõua kuum jahutusvedelik, sest sul seda hetkel ei olegi jah.süsteemis! Ei soovitaks sul autot käivituda-gi! Kui plokkikaane kõveraks lased, läheb remont märksa kallimaks, kui 800.- ;)
BMW E36 M52B28 142kW/ 280Nm [Müüdud]
Kontakt: Roman 55690463
Kasutaja avatar
raul123
Huviline
Postitusi: 347
Liitunud: 14.01.2006 21:21 55
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas raul123 »

sama asja üle elanud. Minul läks paisupaak kahest erinevast kohast korraga lõhki: pikkimõra ülevalt alla ja lisaks see kinni keevitatud kaas kah veel lahti. Süüdi oli selles siis vigane termostaat. Tõenäoliselt sul sama teema, valesti tegid et üldse edasi sõitsid. Sel hetkel kui seier sul punasesse hakkas jõudma oli veesärk ilmselt juba pooltühi. Anna siis teada mis asjast sai, mina jätsin auto seisma enne osuti punasesse jõudmist ja pääsesin ainult paisupaagi ja termostaadi vahetusega. parimat!
Kasutaja avatar
Mrk
Huviline
Postitusi: 321
Liitunud: 23.12.2005 22:04 09

Postitus Postitas Mrk »

Jahutusvedeliku tuli hakkas põlema Viru Keskuse juures.

Järve keskuse juurde jõudes viskas autosse korra kirbet laibahaisu, mida kahjuks enda autoga seostada ei osanud - tagantjärele mõeldes see vist oligi jahutusvedelik :?

Järve keskusest sõitsin Kristiine keskuse poole, kui poolel teel Linnu tee juures kadus ära soe õhk ja temp osuti punasesse viskas.
Sealt siis viimased 2km sõitsingi vaheldumisi autot seistes jahutades ja sõites seier punases.

Kokku sai auto punases sõitu vast ca 1,5km, kusjuures mootori töö oli lõpuni välja täiesti normaalne, imelikku häält või suitsu vms ei tekkinud, jõudu oli, kõik tundus ok, kohati tühikäigul ainult pöörded kõikusid, mida esines ka varem kui jahutussüsteemiga kõik korras oli (tõenäoliselt õhulugeja pärast)
Kasutaja avatar
Mrk
Huviline
Postitusi: 321
Liitunud: 23.12.2005 22:04 09

Postitus Postitas Mrk »

raul123 kirjutas:Anna siis teada mis asjast sai, mina jätsin auto seisma enne osuti punasesse jõudmist ja pääsesin ainult paisupaagi ja termostaadi vahetusega. parimat!
Paisupaak vahetatud ja mure lahendatud :)
Kasutaja avatar
raul123
Huviline
Postitusi: 347
Liitunud: 14.01.2006 21:21 55
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas raul123 »

aga kas said jälile miks üldse surve sisse tekkis? soovitan ka termostaat ära vahetada, et sama asi ei juhtuks.. pole kah keeruline ettevõtmine. Varjatud menüüst saad jälgida temperatuuri, termostaat peaks avanema 97*C peal, 318 'l äkki varem.
Kasutaja avatar
Mrk
Huviline
Postitusi: 321
Liitunud: 23.12.2005 22:04 09

Postitus Postitas Mrk »

Ma ei tea, niipalju kui lugenud olen E46 kohta, pidi rabeda plastmassiga pragunev paisupaak olema tüüpveaks ja tavaliselt termostaati nagu üldse mainitud pole.
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8460
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

Mulle kunagi Um ist öeldi et 4-6 aastat kestab ja siis pidi rabedaks minema.
Ja see et mootoris on surve sees on bmw puhul täitsa normaalne.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Vasta