320dA E91 130kw N47 probleem

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Sten.H
Klubiliige
Postitusi: 1126
Liitunud: 21.09.2010 17:33 56
Peamine sõiduk: BMW 320dA E91 LCI´08 (xHP Stage 3)
Asukoht: Pärnu

320dA E91 130kw N47 probleem

Postitus Postitas Sten.H »

Väikene mure autoga ja üsna tupikus selle probleemiga.
Autost:
* BMW 320dA E91 LCI 12/2008 130kw N47.
* Ainuke tuuning on xHP käigukasti tarkvara.
* Mootori osa on peaaegu kõik nii nagu tehasest peab olema, ehk pöördklapid on eemaldatud aga EGR süsteem küljes ja DPF all (toimetab ja näidud korras), ei ole chipitud.
* Läbisõit 363550km.

Mure järgmine, et masin jõnksutab ühtlasel sõidul. Näiteks kui sõita linnas ja sees viies käik ning õrnalt gaasi vajutada, siis pööre kõigub kuskil 90rpmi. Teinud on seda nüüd kuskil paar kuud.
Seda näeb tahokalt ja seda on tunda ka tagumikuga. Sama teeb ka püsikaga just, siis kui on vaja õrnalt kiirendada, et kiirust hoida.
Ei ole vahet kas mootor on külm või soe või mis käik sees on. Aga kõige rohkem teeb seda, siis kui pöörded on alla 1500rpmi.
Maanteel sõites pööret ei kõiguta. Kui probleem hakkas end ilmutama ja lõpuks päris pidevaks läks, siis sai stock käigukasti soft peale pandud aga mingit vahet sellega ei kaasnenud. Oli isegi rohkem tuntav.
Lisaks kui õrnalt kiirendada, siis jõnksutab seda tehes, nii kui natuke rohkem gaasi lisada kaob ära kohe. Madalalt võiks jõudu ka nagu rohkem olla, liigub aga selline tugev kiirendus tuleb alles 2500rpmi juures kui gaas põhjas.

* Diagnostika vigu ei näita, nii mootor kui ka käigukast on vigadest puhtad.
* Muud anomaaliad autol puuduvad, töötab nagu peab, käivitub nagu peab, ei suitse ning kütust ei tarvita ka rohkem (ise tankinud vaid Neste Pro diislit).
* Õhukulu näit on ainukesena paigast ehk 20 midagi näitab rohkem kui autol tarvis.
* Kui EGRil pistik lahti ühendada, siis jääb probleem vaid kiirusel 50-65km/h ja kui teeb seda, siis tagumikuga seda enam väga ei tunne, lisaks on madalalt ka erksam auto.
* Kui MAFil pistik lahti ühendada, siis ei ole mingit vahet.
* Kui kõigutab pööret, siis arvutiga vaadates käigukasti turbiin sellel hetkel on paigal ja muutuvad vaid mootori pöörded.

Autol vahetatud/puhastatud:
* Käigukastis vahetatud turbiin, hüdroblokk ja sellega koos ka filter ning õli (detsember 2020).
* Külge sai uus EGR klapp (Wahler) ja arvutiga nulliti selle adaptsioonid (12.09.2021).
* MAFi sai proovitud puhastada, tulemus 0.
* MAP andur sai lahti võetud ja puhastatud ning tulemus 0.

Ise olen mõelnud, et järgmiseks võiks vahetada MAFi. Samas mingeid vigu sees pole, lihtsalt näit on natuke mööda. Kuna EGRi vahetus mingit tulemust ei andnud, siis ei taha jääda juppe vahetama lootuses, et äkki see nüüd aitab.

Ei oota siit mingit imet aga äkki kellelgi on midagi sarnast olnud. Internetis leidnud vaid ühe sarnase probleemi aga seal oli E90nel M47N mootor.

Igasugune info teretulnud, võib ka otse PMi kirjutada.
Viimati muutis Sten.H, 12.09.2021 21:00 06, muudetud 1 kord kokku.
BMW 325ti E46 M 2002 (141kw/245Nm), BMW 530d Touring E39 M FL 2002 (142kw/410Nm), BMW 320dA E91 LCi 2008 (130kw/350Nm, xHP Stage3).
Kasutaja avatar
unicoil
Huviline
Postitusi: 546
Liitunud: 06.02.2013 22:31 25

Re: 320dA E91 130kw N47 probleem

Postitus Postitas unicoil »

Kas auto tarkvara tase on teada ehk I-level. käigukastil ja mootoril uusim tarkvara? Kasti adaptsioonid nullida ja proovida, kas midagi muutub. Samas kiirendus peaks olema juba võimsam enne 2500 rpm-i ca 1800rpm-i juures. Diagnoosida Istaga erinevaid testmooduleid on oma jagu mida teha. Kas tühikäigul töötab ühtlaselt, pööre ei kõigu?
Kasutaja avatar
Sten.H
Klubiliige
Postitusi: 1126
Liitunud: 21.09.2010 17:33 56
Peamine sõiduk: BMW 320dA E91 LCI´08 (xHP Stage 3)
Asukoht: Pärnu

Re: 320dA E91 130kw N47 probleem

Postitus Postitas Sten.H »

Auto tarkvara tase on teada ja see on tehasest väljumise tasemel erandiks on CIC ja kesklukkuga seonduv moodul mis on uuendatud.
Tühikäigul töötab auto ühtlaselt, ei ole mingeid värinaid või midagi sellist, peale selle kõikumise sõites ja madala otsa mineku toimetab auto nii nagu peab. Madalalt liigub, et päris lutt ei ole aga selline tuntav mineku vahe tuleb seal 2500rpm-i juures.
Kasti adaptsioone vist niisama ei ole hea nullida :roll:. Kast ise töötab hästi.

Autot on mitmel korral diagnoositud ja live andmeid on võrreldud teise töötava autoga (sellel küll oli 135kw N47) ja ei olnud vahesid sees peale selle õhukulu mis minu autol natuke mööda sellest mis peaks olema.
BMW 325ti E46 M 2002 (141kw/245Nm), BMW 530d Touring E39 M FL 2002 (142kw/410Nm), BMW 320dA E91 LCi 2008 (130kw/350Nm, xHP Stage3).
Kasutaja avatar
unicoil
Huviline
Postitusi: 546
Liitunud: 06.02.2013 22:31 25

Re: 320dA E91 130kw N47 probleem

Postitus Postitas unicoil »

Tarkvara tasub autol uuendada nendel mudelitel on tüüpvigu, mida parandab tarkvara uuendustega. Kasti adaptsioonide nullimine midagi ära ei riku kui kast on ise töökorras kui peale seda peaks asi minema oluliselt halvemaks on/oli midagi juba eelnevalt kastil viga.
Kasutaja avatar
Sten.H
Klubiliige
Postitusi: 1126
Liitunud: 21.09.2010 17:33 56
Peamine sõiduk: BMW 320dA E91 LCI´08 (xHP Stage 3)
Asukoht: Pärnu

Re: 320dA E91 130kw N47 probleem

Postitus Postitas Sten.H »

Mhm, siis järgmisena lasen ära teha uuendused kõik mis teha saab ja vaatab mis saab.
Eks ma uuendan jooksvalt teemat mis tulemused on.

Edit: 14.09.21 on pandud aeg kirja tarkvara uuenduseks.
BMW 325ti E46 M 2002 (141kw/245Nm), BMW 530d Touring E39 M FL 2002 (142kw/410Nm), BMW 320dA E91 LCi 2008 (130kw/350Nm, xHP Stage3).
Kasutaja avatar
Sten.H
Klubiliige
Postitusi: 1126
Liitunud: 21.09.2010 17:33 56
Peamine sõiduk: BMW 320dA E91 LCI´08 (xHP Stage 3)
Asukoht: Pärnu

Re: 320dA E91 130kw N47 probleem

Postitus Postitas Sten.H »

Tarkvara autol uuendatud ja viga endiselt alles (ega lootused just suured ei olnud), vähemalt nüüd tarkvaraline pool välistatud.
Peale viimast EGRi adaptsioonide nullimist on auto nüüd hakanud üsna tihedalt jõnksutama kiirendamisel (mitte koguaeg), peale 2300rpmi kaob ära see jõnksutamine.
Võiks juba miskit laiali minna korralikult, siis teaks mida vahetama peaks :D.
BMW 325ti E46 M 2002 (141kw/245Nm), BMW 530d Touring E39 M FL 2002 (142kw/410Nm), BMW 320dA E91 LCi 2008 (130kw/350Nm, xHP Stage3).
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1583
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 320dA E91 130kw N47 probleem

Postitus Postitas Silver88 »

Kardan et Ista vms ei saa täpselt anomaaliat näha. Oleks vaja teha erinevate parameetritega logi mida saab hiljem analüüsida. Cani kiirusel muutuvaid parameetreid nagunii ei jõua silmaga jälgida et teha mingeid järeldusi. Kui sa pärnust saad ehk myyriga kokkuleppele. või kui inpa kaabel olemas siis sellega logi teha ühe programmiga.
DSAicey
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 06.05.2013 23:24 11
Peamine sõiduk: BMW 320d xDrive Gran Turismo
Asukoht: Keila

Re: 320dA E91 130kw N47 probleem

Postitus Postitas DSAicey »

DSAicey kirjutas: 12.09.2021 15:07 56 Tervist, selline anomaalia, et 20-25kmh / 50-55kmh ja 70-75kmh BMW f34 xdrive väriseb põhjaalt kui ühtlase gaasiga sõita või väga nõrgalt kiirendada. Alguses oli tunne nagu summuti oleks lahti, selle keerasin kinni :) oli suka küljest täiesti lahti aga värin ikka jäi. 20-25kmh on eriti tuntav ja tundub nagu väriseks vertikaalses suunas, 50-55 ja 70-75 on aimatav vibra ja on märgata kerget pöörete kõikumist (seier liigub ca 1mm või vähem), käikude vahetamine ei tee muud kui lihtsalt kõrgema käiguga on natuke paremini tuntav. On kellelgi sarnast kogemust või aimab mis järele on andnud ja millise “transfer box” kaitsme peaks välja võtma, et vahekasti välistada? Tagumise diffri juurest on natuke “niiske” õline ka aga ca 40k tagasi läksid uued õlid sisse.
Minuarust suht sama viga aga läheb kontrolli alles oktoobris kui enne laiali ei lenda midagi. Mul 135kw, 8hp kast ja kõik vidinad autol veel küljes.
MairoG
Huviline
Postitusi: 705
Liitunud: 29.01.2005 22:50 03
Asukoht: Tln ja Läänemaa

Re: 320dA E91 130kw N47 probleem

Postitus Postitas MairoG »

Õhufilter on puhas ? Ja on paigaldatud õieti ning kasutusel kvaliteetne filter ? Õhulekkeid süsteemis ei esine ja on kontrollitud ? Sisselaskekollektor ja kanalid plokikaanes on puhtad ? Egr on ka reaalselt täiesti korras ( kuigi loen vist välja, et vahetatud ) ?
Istaga saab EGR väärtust muuta ka. MAF lahti ühendades peaks tegelikult siiski vahe tekkima, kindel et see töökorras ?

Muidu ei küsiks nii palju, aga loen välja kirjeldusest, et õhumass on paigast ära.
Kasutaja avatar
Sten.H
Klubiliige
Postitusi: 1126
Liitunud: 21.09.2010 17:33 56
Peamine sõiduk: BMW 320dA E91 LCI´08 (xHP Stage 3)
Asukoht: Pärnu

Re: 320dA E91 130kw N47 probleem

Postitus Postitas Sten.H »

* Õhufilter oli puhas ja õigesti küljes kui õhulugeja lahti võtsin, MANN filter oli (7700km ja 3,5 kuud peal olnud).
* Õli ja filtrite vahetus sai lastud teha 7700km tagasi.
* EGR sai ostetud poest uus ja Wahleri oma, enne kui uue ostsin sain proovida ühte OE EGRi aga see oli kasutatud ja sellega ei olnud ka mingit vahet, kartsin, et äkki see ka otsas ja sellepärast sai tutikas ostetud.
* Sisselaskekollektor on puhastatud märts 2021 ja 12169km tagasi.
* Plokikaane omasid ei puhastatud ja hetkel ise ei tea mis seis seal on.
* Õhulekke testi ei ole lasknud teha.

MAFi ma kahtlustan ise ka aga ühtegi viga sees pole. Sümptomid üsna sarnased sellele mida mu endine 330d M57 E46 tegi ja sellel oli MAF otsas aga kui mu mälu ei peta, siis sellel oli MAFi viga arvutiga vaadates sees. Ma ei tahaks hetkel kulutada 130.- uue MAFi peale kui pole kindel kas on viga seal või mitte.
Kui katsetasin, et ühendan pistikud lahti, siis ainuke vahe oli sees kui võtsin EGRil pistiku lahti. Kui MAFil võtsin, siis polnud mingit vahet ja proovisin ka nii, et võtsin mõlemal nii MAFil kui ka EGRil tagant aga, siis ei liikunud auto enam üldse edasi ja jõnksutas ikka.
Hetkel jah õhuhulk on suurem kui auto seda küsib. Aga see suurus seal numbriliselt 20 rohkem.
BMW 325ti E46 M 2002 (141kw/245Nm), BMW 530d Touring E39 M FL 2002 (142kw/410Nm), BMW 320dA E91 LCi 2008 (130kw/350Nm, xHP Stage3).
Kasutaja avatar
Tauri.
Huviline
Postitusi: 2942
Liitunud: 05.02.2009 19:40 22
Peamine sõiduk: X5
Asukoht: Võru

Re: 320dA E91 130kw N47 probleem

Postitus Postitas Tauri. »

Endal taolise sümptomiga peaaegu alati pihusti viga olnud.
BMW
Vasta