320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Kuna nüüd suured mured praktiliselt lahendatud, siis uuriks selle karterituulutusklapi kohta natuke.
Probleem: umbes 5 korralikku tilka õli per sõit tilgub torust, mis tuleb tuulutusest turbosse (siin pildil näha, väiksem toru). Tilgub ta sealt kuumale sisselaske torule, kust aurustub ja tekitab päris ränka lehka
Lisaks välja tilkuvale õlile läheb hetkel teadmata kogus ka läbi turbo sisselaskesse ja jääb intercooleri põhja (viimasel läbipesul oli ~20ml seal seda sees...)
Sees on praegu vortex tüüpi õlieraldaja, tihendid värsked, midagi klapi enda juurest välja ei tule.
Klapi kaane eemaldamisel oli all võrdlemisi õline. Puhastasin võimalikult hästi ära, aga õli tuli ikka samas koguses sisselaskesse.
Küsimus: kuidas seda klappi testida auto küljest eemaldatult? Lugesin, et kaane sees on klapp ise, ja see plastik vortex element väga ei ummistu. Tahaks leida täpse probleemse jupi ja alguses proovida puhastada enne kui jälle pappi loopima hakkan
Vaja teada, mis suunas puhuda vms. et leida ummistus/katkine jubin ühesõnaga. Või on selline kogus õli normaalne?
Probleem: umbes 5 korralikku tilka õli per sõit tilgub torust, mis tuleb tuulutusest turbosse (siin pildil näha, väiksem toru). Tilgub ta sealt kuumale sisselaske torule, kust aurustub ja tekitab päris ränka lehka
Lisaks välja tilkuvale õlile läheb hetkel teadmata kogus ka läbi turbo sisselaskesse ja jääb intercooleri põhja (viimasel läbipesul oli ~20ml seal seda sees...)
Sees on praegu vortex tüüpi õlieraldaja, tihendid värsked, midagi klapi enda juurest välja ei tule.
Klapi kaane eemaldamisel oli all võrdlemisi õline. Puhastasin võimalikult hästi ära, aga õli tuli ikka samas koguses sisselaskesse.
Küsimus: kuidas seda klappi testida auto küljest eemaldatult? Lugesin, et kaane sees on klapp ise, ja see plastik vortex element väga ei ummistu. Tahaks leida täpse probleemse jupi ja alguses proovida puhastada enne kui jälle pappi loopima hakkan
Vaja teada, mis suunas puhuda vms. et leida ummistus/katkine jubin ühesõnaga. Või on selline kogus õli normaalne?
- jass161
- Huviline
- Postitusi: 825
- Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
- Peamine sõiduk: E91
- Asukoht: Viljandimaa
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Ära üle ka mõtle. Auto on sõitmiseks
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Karterituulutus peabki õline olema, aga intercooler ei tohiks siiski õlipaagiks saada.
Kas sul turbo on lõtkuvaba?
Kas sul turbo on lõtkuvaba?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Turbo on nagu uus, isegi poolt millimeetrit lõtku kuskilepoole ei ole. Õli tuleb kõik kindlalt just sellest väikesest torust õhulugeja all.
Kõige rohkem segab just see, et see õli tilgub kuumadele osadele ja tekitab kahtlaseid lõhnu, mis harva ka salongi jõuavad. Samuti langeb õlitase umbes 100ml kuus (vist normaalne, aga ikka häirib kui peab juurde valama).
Kõige rohkem segab just see, et see õli tilgub kuumadele osadele ja tekitab kahtlaseid lõhnu, mis harva ka salongi jõuavad. Samuti langeb õlitase umbes 100ml kuus (vist normaalne, aga ikka häirib kui peab juurde valama).
- bmw-vanos
- Huviline
- Postitusi: 757
- Liitunud: 22.02.2009 22:20 35
- Peamine sõiduk: e46 330d 150kw,6 manu
- Asukoht: Kuressaare
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Mul sama mootor ja oli täpselt sama jama,arvasin et turbo kutu lekib jne,aga loksu pole üldse tundagi mitte millimeetritki,lõpuks avastasin et mingi tarkpea oli karterituulutus klapi vahelt ära viskand,või filtri ja seal oli tühjus kui lahti tegin,panin karterituulutusklapi sinna ja viga oli kadund,enne seda õli kadus mootorist nagu sulgi,nüüd ei võtta mitte grammigi,aga mul nagu pole tilkund kuuma koha peale ja kõrbend lõhna ei tundnud salongi ,vv turbo oli õline,ja õli hakkas jõudma sinna õhulugeja piirkonda.Ei oskagi rohkem nagu midagi soovitada sulle,et miks sul nii see teeb.
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Toruklambri viskan homme peale, aga õli kadumise vastu mida teha? Lekked peale selle puuduvad ja mootor ka õli ei põleta (uus klapikambri kaane tihend peal, sinist ei tule).
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Seda küll, nüüd kui enam turbot testida pole vaja, hakkangi pigem hypermile'ima, aga põhimõtteliselt mingi õlikulu on siis normaalne?
Võiksin mingi päev selle klapi ikka maha võtta ja katte seest ära puhastada, kui klapp on umbes siis jookseb ju rohkem õli välja?
Võiksin mingi päev selle klapi ikka maha võtta ja katte seest ära puhastada, kui klapp on umbes siis jookseb ju rohkem õli välja?
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Hüva, eks siis rahuliku sõiduga vaatan, kui ikka liiga palju sööb siis tüütan jälle
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Njah, aeg jälle teema tõstatada. Nüüd ca viimased pool aastat olen õlikulu lähemalt jälginud ja korra ka õli vahetanud. Sees on Mobil Super 3000 X1 5w40 (LL-01) ning seda kulub 1 liiter 2000km peale mis on ikka liiga palju, eriti arvestades et enam ei talla ning vahetatud on kõik lekkivad tihendid ja ka kõik filtrid mis üldse vahetada võimalik.
Lisaks ilmnes tänu tähelepanelikule foorumikaaslasele, et igal vähe kiiremal paigaltvõtul viskab väheke sinist.
Küsimus siis selline: kuidas ma saan teada, kas süüdi on turbo, mõne kolvi rõngas või klapisääretihendid?
Turbo on endiselt lõtkuvaba kuid külmal hommikul huilgab pööretest sõltuvalt. Sisselase on õline, sealhulgas ka kollektori ja ploki ühenduskoht - õli on alati küllalt, et teda intercoolerist välja valada. Samas suur osa tuleb ka läbi karterituulutuse kuna kui toru sealt lahti ühendada siis tuleb alati suurel hulgal õli sealt välja (viitaks nagu kõrgemale karterirõhule). Aga läbi õlivarda jällegi midagi välja ei pressi.
Müsteerium, aga tahaks ikka asja tihedaks saada
Lisaks ilmnes tänu tähelepanelikule foorumikaaslasele, et igal vähe kiiremal paigaltvõtul viskab väheke sinist.
Küsimus siis selline: kuidas ma saan teada, kas süüdi on turbo, mõne kolvi rõngas või klapisääretihendid?
Turbo on endiselt lõtkuvaba kuid külmal hommikul huilgab pööretest sõltuvalt. Sisselase on õline, sealhulgas ka kollektori ja ploki ühenduskoht - õli on alati küllalt, et teda intercoolerist välja valada. Samas suur osa tuleb ka läbi karterituulutuse kuna kui toru sealt lahti ühendada siis tuleb alati suurel hulgal õli sealt välja (viitaks nagu kõrgemale karterirõhule). Aga läbi õlivarda jällegi midagi välja ei pressi.
Müsteerium, aga tahaks ikka asja tihedaks saada
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Mul kulus mobilit ka korralikult.
Läksin üle motul õlile ja ei mäleta, kuhu õli kanistri panin.
Proovi õli marki vahetada.
Läksin üle motul õlile ja ei mäleta, kuhu õli kanistri panin.
Proovi õli marki vahetada.
Eks Coupé / e38 730d/ Eks Nelikümmend kuus / e46 330dT man/ e60 530d/ Eks 92/ F10/F48 Lci/G20 320d/e60 530d G30 520d M-pack/f11 520d xDrive
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Milline täpselt sees on? Ja kust seda saab?
Muidu enne oli seal mingi teadmatu slopp sees, mis kadus sama kiiresti
Muidu enne oli seal mingi teadmatu slopp sees, mis kadus sama kiiresti
-
- Huviline
- Postitusi: 1405
- Liitunud: 19.12.2008 16:59 40
- Peamine sõiduk: BMW 328i e46,BMW 320iT 46
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Võin ka kinnitada kahe omatud Bmw pealt,mis sõitsid ka mobili õliga,et kulu oli ka päris korralik. Maha see ei voolanud,sinist tagant ei ajanud... Üks tuttav avensise omanik kurdab praegult sama asja,et mobilit kulub.
Motulit vaata näiteks oilparkist.
Motulit vaata näiteks oilparkist.
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Aga see turbo sireen külmalt ei olegi siis tingimata väsinud turbo laagrite/tihendite märk?
Ja äkki mingit alternatiivi veel Motulile, mida mootor pidevalt ei jooks?
Ja äkki mingit alternatiivi veel Motulile, mida mootor pidevalt ei jooks?
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Mul Castrol sees ja ei saa öelda et kuhugi müstiliselt ära kaoks.
- bmw-vanos
- Huviline
- Postitusi: 757
- Liitunud: 22.02.2009 22:20 35
- Peamine sõiduk: e46 330d 150kw,6 manu
- Asukoht: Kuressaare
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
mul sama mootor 2.0d 110kw läbisõit 211 tuhat,ja sees on mobil 5x40 ehk siis täis sünt,sama mis sulgi,olen sõitnud juba 7000 ja õlikulu on 0,pole kõige kergema jalaga ka.eriti ei tahaks uskuda et õli margi vahetus aitab,kui siis juhuslikult poolsünti ei panda või mineraali, et õli kulu siis vb tõesti kaoks .viga tuleks mujalt otsida või siis tõesti see mootor on juba nii hõre.
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Ega ei ole põhjust leidnud sellele miks karterituulutusse õli suurel hulgal taob?
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Ei, siiamaani otsin. Arvatavasti viskan prooviks mingil hetkel teise turbo peale ja panen mingi kvaliteetsema õli.
Kui just kellelgi mingit head ideed ei ole, kuidas põhjust tuvastada.
Kui just kellelgi mingit head ideed ei ole, kuidas põhjust tuvastada.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Mis Mobil, mis Castrol? See valitud Mobil # on igatahes sisuliselt vale specsiga õli sellele mootorile.
Kus te elate ja infot ammutate?
Kus te elate ja infot ammutate?
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Turbo ümber lappamine suht suur töö. Palju lihtsam ühenda karteri tuulutus sisselaskest lahti, pane tuulutusele mingi pikem lõdvik otsa ja pane kapotialla pudelisse(sisselaskele pane pime ette). Ss võid turbo radika ja lõdvikud puhtaks teha ning näed, kas turbo lekib või tuleb kõik õli tuulutusest.
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
LL-01 siiski, ja nagu päris mitmes teemas räägiti, siis kui see sertifikaat peal on, ei tohiks probleeme tekkida...ttsys kirjutas:Mis Mobil, mis Castrol? See valitud Mobil # on igatahes sisuliselt vale specsiga õli sellele mootorile.
Kus te elate ja infot ammutate?
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Meie kliimas niru seda kasutada. BMW seda ei soovita. Castrol kataloogid kuvavad sinna ainult LL04.
http://oilselector.castrol.com/c/uk/eng ... 2001-2006)
Mobil on satelliit-tootja ja valik mööda vaesuse redelit aga see vana LL01 õli on taga otsas. Eriti veel 5W40, mille valmistamise osas on avalik saladus, et selle jaoks kasutatakse madala kvaliteediga toorainet. 5W40 õlid on reeglina alati odavamad.
Mobil pakub sellele mootorile esmasoovitusena 5W30 LL04. Võta kataloog lahti, toksi auto/mootori andmed ja vaata. http://www.mobil1.fi/?xom-ng-cs=1
http://oilselector.castrol.com/c/uk/eng ... 2001-2006)
Mobil on satelliit-tootja ja valik mööda vaesuse redelit aga see vana LL01 õli on taga otsas. Eriti veel 5W40, mille valmistamise osas on avalik saladus, et selle jaoks kasutatakse madala kvaliteediga toorainet. 5W40 õlid on reeglina alati odavamad.
Mobil pakub sellele mootorile esmasoovitusena 5W30 LL04. Võta kataloog lahti, toksi auto/mootori andmed ja vaata. http://www.mobil1.fi/?xom-ng-cs=1
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Õli viga see nkn pole, vala sisse mida tahad pm. Mul Castroli 5w30 aga sama probleem nagu sul.
- Tauri_T
- Huviline
- Postitusi: 735
- Liitunud: 20.12.2012 15:45 14
- Peamine sõiduk: F31 320d M-pakett 13.
- Asukoht: Läänemaa
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Pädeva mehaaniku peale pole mõelnud? Ilmselt selle ajaga oleks viga juba selge.
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Auto seisab muudel põhjustel juba pikemat aega, ühesõnaga kiiret ei ole ja pigem lahendaks asja omal käel.
Ega see mehaanik seal lõhna järgi ei ütle, milles viga on vaid hakkab ikka minu kulul juppe ükshaaval vahetama kuni viga leitud. Sama hästi teen seda ise
Nagu ma aru sain siis kindlat viisi probleemi tuvastamiseks ju pole... Selle pudeliga õlipüüdja peab mingi hetk ära tegema, siis saab vähemalt teada kas viga turbos või mootoris endas.
Ega see mehaanik seal lõhna järgi ei ütle, milles viga on vaid hakkab ikka minu kulul juppe ükshaaval vahetama kuni viga leitud. Sama hästi teen seda ise
Nagu ma aru sain siis kindlat viisi probleemi tuvastamiseks ju pole... Selle pudeliga õlipüüdja peab mingi hetk ära tegema, siis saab vähemalt teada kas viga turbos või mootoris endas.
- Tauri_T
- Huviline
- Postitusi: 735
- Liitunud: 20.12.2012 15:45 14
- Peamine sõiduk: F31 320d M-pakett 13.
- Asukoht: Läänemaa
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Käid siis selliste mehaanikute juures kes vea leidmiseks lasevad sul osta erinevaid juppe kuni viga kaob?martinlink kirjutas:Auto seisab muudel põhjustel juba pikemat aega, ühesõnaga kiiret ei ole ja pigem lahendaks asja omal käel.
Ega see mehaanik seal lõhna järgi ei ütle, milles viga on vaid hakkab ikka minu kulul juppe ükshaaval vahetama kuni viga leitud. Sama hästi teen seda ise
Nagu ma aru sain siis kindlat viisi probleemi tuvastamiseks ju pole... Selle pudeliga õlipüüdja peab mingi hetk ära tegema, siis saab vähemalt teada kas viga turbos või mootoris endas.
Kui kiiret pole siis jätka juppide vahetamist kuni autol polegi enam ühtegi vana juppi ja viga ka enam mitte.
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Rahu, natuke veel vaeva näha ja küll asja saab
Siiski, ootan veel nõuandeid (ka ime-mehaanikutelt, mida nemad sellises olukorras teeksid)!
P.S. kõik kuluosad ongi juba vahetatud sellel masinal oma kätega, jäänud ongi vaid õlikulu probleem lahendada. Ei ole seis nii halb ühti.
Siiski, ootan veel nõuandeid (ka ime-mehaanikutelt, mida nemad sellises olukorras teeksid)!
P.S. kõik kuluosad ongi juba vahetatud sellel masinal oma kätega, jäänud ongi vaid õlikulu probleem lahendada. Ei ole seis nii halb ühti.
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Ei ole lahendust leidnud?
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Päris kindlalt mitte, aga lähiajal saab sisse pandud vana tüüpi rulliga filter ja teine kaas. Kahtlustan, et praeguse kaane sees olev vedru on aja jooksul liiga jäigaks muutunud ja turbo ei jõua teda "kokku imeda". Selle tulemusel on süsteem kiirendamise hetkel avatud, mille ajal kõige rohkem õli sealt sisselaskesse satubki. Järgmine variant on vedrut kaane sees pehmemaks/lühemaks teha.
P.S. see pudeliga lahtine süsteem, mida siin varem soovitatud sai, ei ole ilma turboga ühendamata soovitatav, kuna just turbo tekitatav vaakum selle karterituulutusklapi sulgebki ja muul ajal aitab aurusid karterist eemaldada.
Antud teemat sai paari teise huvilisega teises foorumis lahatud - kes asjast huvitatud on ja keelt mõistab, võib siit lugeda ja äkki tekib veel mõni idee:
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... ndex2.html
P.S. see pudeliga lahtine süsteem, mida siin varem soovitatud sai, ei ole ilma turboga ühendamata soovitatav, kuna just turbo tekitatav vaakum selle karterituulutusklapi sulgebki ja muul ajal aitab aurusid karterist eemaldada.
Antud teemat sai paari teise huvilisega teises foorumis lahatud - kes asjast huvitatud on ja keelt mõistab, võib siit lugeda ja äkki tekib veel mõni idee:
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... ndex2.html
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Jahutusvedelikus väljalaskegaasid oled testinud? Karterisurve välistatud?
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?
Jahutusvedelikus väljalaskegaase pole uuritud, küll aga on tehtud praeguseks lihtne survetest (tuulutus kinni, õlivarda torule koguja) ja jäi täiesti normidesse.
Praeguse seisuga on kulu langenud umbes liitrile 4000km kohta, ehk olukord on paranenud peale kõikvõimalike tihendite (KKK, vaakumpump, karterituulutuse korpus) vahetust.
Praeguse seisuga on kulu langenud umbes liitrile 4000km kohta, ehk olukord on paranenud peale kõikvõimalike tihendite (KKK, vaakumpump, karterituulutuse korpus) vahetust.