1. leht 2-st

auto läheb talvepuhkusele

Postitatud: 14.10.2004 15:37 11
Postitas Aire
tere,

plaan auto panna talveks garaazi. Kas on vaja midagi auto juures nokitseda, et kevadel kohe probleeme ei tekiks või võib niisama masina seisma jätta?

ette tänades,

/Aire

Postitatud: 14.10.2004 15:40 59
Postitas Märt
Tere

Minu kogemus on,et garaaz võiks küttega ja kuiv olla,siis pese auto puhtaks,vahata ja võta akujuhe maha.Mõni tark oskaks kindlasti veel midagi lisada.

Postitatud: 14.10.2004 15:43 53
Postitas Aire
Mckie kirjutas:Tere

Minu kogemus on,et garaaz võiks küttega ja kuiv olla,siis pese auto puhtaks,vahata ja võta akujuhe maha.Mõni tark oskaks kindlasti veel
lisada.
eraldi kütet garaazis pole ja eks uks käib vahel lahti kah kuigi mitte väga tihti

Postitatud: 14.10.2004 15:48 10
Postitas Märt
lihtsal vahest mõnes ilma kütteta garaazis on jube niiske,ja niiskus on
vast üks suuremaid vaenlasi seisva auto puhul.

Postitatud: 14.10.2004 15:49 04
Postitas Aire
Mckie kirjutas:lihtsal vahest mõnes ilma kütteta garaazis on jube niiske,ja niiskus on
vast üks suuremaid vaenlasi seisva auto puhul.
katlamaja kõrvalruumis, ehk on sellest tiba kasu ;)

Postitatud: 14.10.2004 16:06 13
Postitas Tauri
aku soovitav üldse tuppa tõsta

heal vene ajal tõsteti ka auto pukkidele ja lasti rattad vabalt rippu, et vedrud ja amordid ei "väsiks" - tegelikult on iva sees!

Kontrolli, et mootoris oleks ikka korralik dosool sees- muidu kevadel ootab väga ebameeldiv üllatus

aknad jätta natuke lahti, et auto saaks tuulduda (olen näinud ka, et selle tarbeks uksed irvakile jäetud, kuid viimast ära küll tee)

samuti ära klaasipesu süsteemi vett, või suvist puhastusvahendit sisse jäta

kindlasti pese enne auto puhtaks ja lase korralikult ära kuivada- võimalusel lase vahatada

Isegi kui sa autot ei plaani talvel kasutada, võib juhtuda, et midagi on vaja autosse panna või võtta- ukse ja pagassi tihendid käi korralikult silikooniga üle, muidu võid need puru tõmmata!

Rohkem ei meenu :D eks teised teadjamehed täiendavad.

Postitatud: 14.10.2004 16:08 10
Postitas Arvo
Paak bensiini kurguni täis tankida, rehvidesse võib veidi suurema rõhu sisse pumbata, umbes iga kuu aja tagant soovitav mootor käima panna ja töösoojaks lasta, veel parem soojaks sõita.
Kevadel esimese asjana soovitav teha õlivahetus.
Kui need punktid täidetud ei tohiks probleeme tekkida.

Postitatud: 14.10.2004 16:15 04
Postitas Arvo
Tauri kirjutas:aku soovitav üldse tuppa tõsta

heal vene ajal tõsteti ka auto pukkidele ja lasti rattad vabalt rippu, et vedrud ja amordid ei "väsiks" - tegelikult on iva sees!
Ei ole iva, kui auto on normaalselt ratastel on amordid oma tavalises töötsoonis. Üles tõstetult vedrud võibolla kestaks kauem... samas kõik kummipuksid, sharniirid ja rooliotsad on sunnitud asendis ja võivad pinge all väsida. Rehvide säästmiseks tuleks nagu eelmises postis märgitud sai veidi suurem rõhk sisse pumbata ja aegaajalt autot liigutada.

Postitatud: 14.10.2004 16:18 58
Postitas Tauri
selle pukside üle ma ei vaidle, kuid olgu see aku nii hooldusvaba kui tahes- külm talle ikka ei meeldi.

Postitatud: 14.10.2004 16:19 56
Postitas Aire
oeh, ma pean selle lehe välja printima lausa ja järjest punktid maha tõmbama, mis täidetud :)
igal juhul suured tänud ja eks järgmisel aastal millalgi ehk saab klubiga ka juba liitutud;)

Postitatud: 14.10.2004 16:20 32
Postitas Charly
mehed küla poe taga rääkisid, et on ok ka pagass ja kapott irvakile jätta, pidavat paremini tuulduma ja niiskust mitte koguma.....no ei tea

Postitatud: 14.10.2004 16:30 04
Postitas Aire
eks ma siis teen kõike natuke, kuigi krt, ega see auto mulle veel NII kalliks pole ka saanud, et peaks sellepärast, et ta natuke sõitmist tahaks, iga kuu hakkama tallinna-pärnu vahet tiirutama.

ps! äkki on kellelgi sõitmist kahe linna vahel, võtaks pära peale :lol:

Postitatud: 14.10.2004 20:11 35
Postitas Tom
Autosid hoitakse kusagil +10 kraadi juures. Niiskust peab ka natuke olema, muidu surevad kummi detailid ära.
Igaks juhuks katsu autos mattide alla vaadata, seal vahest leidub suuremas koguses vett, mis tasuks ära kuivatada

Postitatud: 14.10.2004 20:18 51
Postitas patrik
enda auto läheb ka varsti talvepuhkusele
ise teen nii:
auto puhtaks ja kuivaks,seest ja väljast, vaha peale
jalamatid välja, piilun korra vaiba alla kas on kuiv.
nahk hooldada, tagaiste vkorra välja ja alt puhtaks( kabriol koguneb sinna sodi ja niiskus.
katuse sahtlist sodi ja niiskus välja, katus peale tagasi.
aknad alla natuke et katusetihendid säiliks
spetskile tugedega peale, mul on oht et ülemine vend sulatab end läbi lae
iga paari nädala tagant käima, soojaks ja edasi-tagasi sadakond meetrit ( automaat)
eks ma teda niikuinii liigutan veidi kui midagi nokin auto juures
käsipidurit peale mitte jätta

Postitatud: 15.10.2004 09:08 53
Postitas pocket
vanakooli mehed aga rääkisid, et pigem panna auto läbipuhuva kuuri alla kui sooja ruumi, kus niiskuse ja sooja mõjul luuakse roostele parim kasvukeskkond

Postitatud: 15.10.2004 15:11 50
Postitas Aire
krt, äkki oleks ikkagi parem kui ei panegi puhkama masinat, sõidaks hoopis....oeh, /me on dilemma ees :?

Postitatud: 15.10.2004 18:31 49
Postitas Tom
Väike link säilitamise kohta (inglis keeles)
http://www.museebombardier.com/en/conte ... vation.htm

Postitatud: 17.10.2004 20:47 04
Postitas nokkel
...mis sa üldse siis seda autot pead? Talvel ju auto palju vajalikum kui suvel. Suvel matka ja sõida obesega vai rattaga. Proovi sa talvel vokiga sõita. :?

Postitatud: 17.10.2004 20:52 01
Postitas nokkel
Tooge endale auto talveks tuppa , hoolitsege, et temperatuur ja õhuniiskus oleks normis. Paremini säilib auto siis kui see poest ostes kohe teki alla viia ja mitte käivitada. Milleks muuseumieksponaadile üldse mootor ?

Postitatud: 17.10.2004 20:55 43
Postitas Märt
nokkel kirjutas:Tooge endale auto talveks tuppa , hoolitsege, et temperatuur ja õhuniiskus oleks normis. Paremini säilib auto siis kui see poest ostes kohe teki alla viia ja mitte käivitada. Milleks muuseumieksponaadile üldse mootor ?
...anonüümsuse hüpnootiline mõju möllab jah?

Postitatud: 18.10.2004 13:49 48
Postitas Aire
nokkel kirjutas:...mis sa üldse siis seda autot pead? Talvel ju auto palju vajalikum kui suvel. Suvel matka ja sõida obesega vai rattaga. Proovi sa talvel vokiga sõita. :?
pole veel kohe nii rikas, et talvekad alla osta, ei tahaks lamellidega läbi aasta sõita...eks järgmisel aastal aega raha kõrvale panna

Re: auto läheb talvepuhkusele

Postitatud: 19.10.2004 10:06 31
Postitas Svenp
Aire kirjutas: plaan auto panna talveks garaazi. Kas on vaja midagi auto juures nokitseda, et kevadel kohe probleeme ei tekiks või võib niisama masina seisma jätta?
/Aire
BMW kasutusjuhend ütleb järgmist

Kui auto pikemaks kui kolmeks kuuks seisma jäetakse, tuleb teha järgmised toimingud:
1. mootori, kapotialuse, põhja, sildade, agregaatide puhastamine ja
konserveerimine tehasejuhendi järgi. Autopesu koos salongipuhastusega,
lisaks laki ja kroomdetailide hooldus. Uste ja luukide tihendite puhastamine ja glütseriinõliga määrimine.
2. Mootoriõli ja filter töösooja mootoriga vahetada. Täiendava
korrosioonikaitsevahendina võib kütusesse korrosioonikaitsevahendit lisada.
3. Jahutusvedeliku taset ja kontsentratsiooni kontrollida, vajadusel lisada.
4. Happe taset akus kontrollida, testvett lisada vajadusel.
5. Klaasipesu pott ja voolikud tühjendada.
6. Kütusepaak täis tankida, et kondensist tekkivat paagi korrosiooni
vältida.
7. Rehvirõhku suurendada 4 bar-ni.

Pidurid ja käsipidur kuivaks pidurdada, et ketaste ja trumlite korrosiooni
vältida. Sõidukit hoida kuivas ja hästiõhutatavas ruumis, tagurpidikäik või valits P asendisse panna, tõkiskingadega veeremise vastu tõkestada, käsipidurit mitte peale tõmmata. Aku maha võtta, laadida ja jahedas, kuid mitte alla 0 kraadises ruumis hoida. Hiljemalt 3 kuu tagant tuleb akut laadida, muidu muutub kõlbmatuks. Kliimaseade tuleb vähemalt kord kuus tööle panna lühikeseks ajaks (eriti külmal ajal), muidu tihendid kuivavad ära ja agens aurab välja. Mootor tuleb seejuures töötemperatuurini lasta käia, et kondensi tekkimist ja mootori
sisemist korrosiooni vältida. Ilma kliimaseadmeta autodel mootorit mitte
käivitada seismise ajal. Tähelepanu: suletud ruumis tagada piisav
ventilatsioon mootori töötades. Mürgised vingugaasid.

Kui auto uuesti kasutusse võetakse, siis tuleb läbi viia täishooldus (Inspection, st ka mootoriõli vahetust).

E30 raamatus on kästud veel korra kuus 24 tunniks aku külge ühendada, et auto pardaelektroonikaseadmete akusid laadida. Minu arvates võiks uusti sõitma hakates ka mõnda sissepritse puhastuseks mõeldud kütuselisandit paaki valada. Mootoriõli vahetuse kohta arvan, et kui seisma pannes õli päris tökat ei ole (mõni tuhat km sõitnud), siis ei juhtu mõne kuu seismisega midagi hullu. Sõitma hakates tuleks küll ära vahetada, sest õli vananeb ka seistes. Jälgi ka niiskust hoidmisruumis. Näiteks kevadel kui õhk soojaks läheb, aga betoongaraazhi seinad külmad on, tõmbab garaazhis sees kondensi seintele ja autole peale. Vaja tuulutada. Mingi kerge riide võiks ka autole peale visata, muidu koguneb seismisega päris tore mustusekiht auto peale.

Re: auto läheb talvepuhkusele

Postitatud: 19.10.2004 10:21 14
Postitas hanno
Svenp kirjutas: Kliimaseade tuleb vähemalt kord kuus tööle panna lühikeseks ajaks (eriti külmal ajal). Mootor tuleb seejuures töötemperatuurini lasta käia. Ilma kliimaseadmeta autodel mootorit mitte
käivitada seismise ajal.
Ühesõnaga kui on ilma kliimata auto, siis seisab järjest 3-4 kuud ja vahepeal käima üldse ei panegi?

Re: auto läheb talvepuhkusele

Postitatud: 19.10.2004 11:07 12
Postitas Svenp
hanno kirjutas: Ühesõnaga kui on ilma kliimata auto, siis seisab järjest 3-4 kuud ja vahepeal käima üldse ei panegi?
Nii on kirjas käsiraamatus. Minu arvates on kindel see, et kui auto käima panna, siis tuleb kindlasti mootor soojaks lasta, sest muidu tekib kondens. Näiteks summuti läheb kindlasti kondensi täis.

Mul on üks vana Moskvich, mis seisis -- häbi tunnistada, et auto nii hülgasin -- 2,5 aastat. Ma ei mäleta kas ma vahepeal korra käivitasin või mitte, aga selle aasta kevadel läks plaksust käima ja tänu kuivale hoiukohale tuli ka siduriketas lupsti lahti. Seisma jätsin ma auto loomulikult uue puhta õliga. Mootor käib väga hästi.

Postitatud: 19.10.2004 11:18 50
Postitas Aire
suht vastakad arvamused nagu...äkki aitaks veelgi, kui ütlen et auto on BMW 325, E36.

Postitatud: 19.10.2004 11:26 52
Postitas Svenp
Aire kirjutas:suht vastakad arvamused nagu...äkki aitaks veelgi, kui ütlen et auto on BMW 325, E36.
Mina juhinduksin käsiraamatust ja jälgiksin ka mis autoga toimub. Kui pidurikettad üha roostesemaks tõmbuvad, siis võib kenal kuival talvepäeval väikse sõidu teha. Eeldusel, et kliimaseadet pole ja mootoris on puhas õli, pole mootori pärast tarvidust käivitada. Selle 4 kuuga ei juhtu midagi halba. Ära akut unusta laadida, muidu pead kevadel uue ostma. Tähtis on auto kuivana ja mittesissesoolatuna seisma jätta.

Postitatud: 19.10.2004 11:27 20
Postitas Tauri
pead seda käivitamise asja silmas?

No siin on nö. mitu tarkust ja mõlemal on oma õigus!

Postitatud: 20.10.2004 10:07 24
Postitas Tarmo
nende nimekirjade põhjal tundub et odavam oleks autoga talvel sõita , kui teda hoiule panna.

Postitatud: 20.10.2004 12:26 21
Postitas Svenp
Tarmo kirjutas:nende nimekirjade põhjal tundub et odavam oleks autoga talvel sõita , kui teda hoiule panna.
:?: :shock:

Postitatud: 26.10.2006 13:47 41
Postitas Ain
Kaevasin vana teema ülesse, järsku vajab keegi veel infot peale minu :roll: Head lugemist.