auto läheb talvepuhkusele

Vaba teema
Aire
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 30.07.2004 13:24 56
Asukoht: Tallinn

auto läheb talvepuhkusele

Postitus Postitas Aire »

tere,

plaan auto panna talveks garaazi. Kas on vaja midagi auto juures nokitseda, et kevadel kohe probleeme ei tekiks või võib niisama masina seisma jätta?

ette tänades,

/Aire
Märt
Huviline
Postitusi: 489
Liitunud: 28.01.2003 14:53 28
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Märt »

Tere

Minu kogemus on,et garaaz võiks küttega ja kuiv olla,siis pese auto puhtaks,vahata ja võta akujuhe maha.Mõni tark oskaks kindlasti veel midagi lisada.
Viimati muutis Märt, 14.10.2004 15:57 15, muudetud 1 kord kokku.
Aire
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 30.07.2004 13:24 56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Aire »

Mckie kirjutas:Tere

Minu kogemus on,et garaaz võiks küttega ja kuiv olla,siis pese auto puhtaks,vahata ja võta akujuhe maha.Mõni tark oskaks kindlasti veel
lisada.
eraldi kütet garaazis pole ja eks uks käib vahel lahti kah kuigi mitte väga tihti
Märt
Huviline
Postitusi: 489
Liitunud: 28.01.2003 14:53 28
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Märt »

lihtsal vahest mõnes ilma kütteta garaazis on jube niiske,ja niiskus on
vast üks suuremaid vaenlasi seisva auto puhul.
Aire
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 30.07.2004 13:24 56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Aire »

Mckie kirjutas:lihtsal vahest mõnes ilma kütteta garaazis on jube niiske,ja niiskus on
vast üks suuremaid vaenlasi seisva auto puhul.
katlamaja kõrvalruumis, ehk on sellest tiba kasu ;)
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

aku soovitav üldse tuppa tõsta

heal vene ajal tõsteti ka auto pukkidele ja lasti rattad vabalt rippu, et vedrud ja amordid ei "väsiks" - tegelikult on iva sees!

Kontrolli, et mootoris oleks ikka korralik dosool sees- muidu kevadel ootab väga ebameeldiv üllatus

aknad jätta natuke lahti, et auto saaks tuulduda (olen näinud ka, et selle tarbeks uksed irvakile jäetud, kuid viimast ära küll tee)

samuti ära klaasipesu süsteemi vett, või suvist puhastusvahendit sisse jäta

kindlasti pese enne auto puhtaks ja lase korralikult ära kuivada- võimalusel lase vahatada

Isegi kui sa autot ei plaani talvel kasutada, võib juhtuda, et midagi on vaja autosse panna või võtta- ukse ja pagassi tihendid käi korralikult silikooniga üle, muidu võid need puru tõmmata!

Rohkem ei meenu :D eks teised teadjamehed täiendavad.
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

Paak bensiini kurguni täis tankida, rehvidesse võib veidi suurema rõhu sisse pumbata, umbes iga kuu aja tagant soovitav mootor käima panna ja töösoojaks lasta, veel parem soojaks sõita.
Kevadel esimese asjana soovitav teha õlivahetus.
Kui need punktid täidetud ei tohiks probleeme tekkida.
Viimati muutis Arvo, 14.10.2004 16:16 04, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

Tauri kirjutas:aku soovitav üldse tuppa tõsta

heal vene ajal tõsteti ka auto pukkidele ja lasti rattad vabalt rippu, et vedrud ja amordid ei "väsiks" - tegelikult on iva sees!
Ei ole iva, kui auto on normaalselt ratastel on amordid oma tavalises töötsoonis. Üles tõstetult vedrud võibolla kestaks kauem... samas kõik kummipuksid, sharniirid ja rooliotsad on sunnitud asendis ja võivad pinge all väsida. Rehvide säästmiseks tuleks nagu eelmises postis märgitud sai veidi suurem rõhk sisse pumbata ja aegaajalt autot liigutada.
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

selle pukside üle ma ei vaidle, kuid olgu see aku nii hooldusvaba kui tahes- külm talle ikka ei meeldi.
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Aire
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 30.07.2004 13:24 56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Aire »

oeh, ma pean selle lehe välja printima lausa ja järjest punktid maha tõmbama, mis täidetud :)
igal juhul suured tänud ja eks järgmisel aastal millalgi ehk saab klubiga ka juba liitutud;)
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

Postitus Postitas Charly »

mehed küla poe taga rääkisid, et on ok ka pagass ja kapott irvakile jätta, pidavat paremini tuulduma ja niiskust mitte koguma.....no ei tea
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Aire
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 30.07.2004 13:24 56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Aire »

eks ma siis teen kõike natuke, kuigi krt, ega see auto mulle veel NII kalliks pole ka saanud, et peaks sellepärast, et ta natuke sõitmist tahaks, iga kuu hakkama tallinna-pärnu vahet tiirutama.

ps! äkki on kellelgi sõitmist kahe linna vahel, võtaks pära peale :lol:
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Autosid hoitakse kusagil +10 kraadi juures. Niiskust peab ka natuke olema, muidu surevad kummi detailid ära.
Igaks juhuks katsu autos mattide alla vaadata, seal vahest leidub suuremas koguses vett, mis tasuks ära kuivatada
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

enda auto läheb ka varsti talvepuhkusele
ise teen nii:
auto puhtaks ja kuivaks,seest ja väljast, vaha peale
jalamatid välja, piilun korra vaiba alla kas on kuiv.
nahk hooldada, tagaiste vkorra välja ja alt puhtaks( kabriol koguneb sinna sodi ja niiskus.
katuse sahtlist sodi ja niiskus välja, katus peale tagasi.
aknad alla natuke et katusetihendid säiliks
spetskile tugedega peale, mul on oht et ülemine vend sulatab end läbi lae
iga paari nädala tagant käima, soojaks ja edasi-tagasi sadakond meetrit ( automaat)
eks ma teda niikuinii liigutan veidi kui midagi nokin auto juures
käsipidurit peale mitte jätta
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
pocket
Huviline
Postitusi: 112
Liitunud: 13.09.2004 13:41 20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas pocket »

vanakooli mehed aga rääkisid, et pigem panna auto läbipuhuva kuuri alla kui sooja ruumi, kus niiskuse ja sooja mõjul luuakse roostele parim kasvukeskkond
Aire
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 30.07.2004 13:24 56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Aire »

krt, äkki oleks ikkagi parem kui ei panegi puhkama masinat, sõidaks hoopis....oeh, /me on dilemma ees :?
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Väike link säilitamise kohta (inglis keeles)
http://www.museebombardier.com/en/conte ... vation.htm
nokkel
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 17.10.2004 20:12 41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas nokkel »

...mis sa üldse siis seda autot pead? Talvel ju auto palju vajalikum kui suvel. Suvel matka ja sõida obesega vai rattaga. Proovi sa talvel vokiga sõita. :?
nokkel
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 17.10.2004 20:12 41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas nokkel »

Tooge endale auto talveks tuppa , hoolitsege, et temperatuur ja õhuniiskus oleks normis. Paremini säilib auto siis kui see poest ostes kohe teki alla viia ja mitte käivitada. Milleks muuseumieksponaadile üldse mootor ?
Märt
Huviline
Postitusi: 489
Liitunud: 28.01.2003 14:53 28
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Märt »

nokkel kirjutas:Tooge endale auto talveks tuppa , hoolitsege, et temperatuur ja õhuniiskus oleks normis. Paremini säilib auto siis kui see poest ostes kohe teki alla viia ja mitte käivitada. Milleks muuseumieksponaadile üldse mootor ?
...anonüümsuse hüpnootiline mõju möllab jah?
Aire
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 30.07.2004 13:24 56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Aire »

nokkel kirjutas:...mis sa üldse siis seda autot pead? Talvel ju auto palju vajalikum kui suvel. Suvel matka ja sõida obesega vai rattaga. Proovi sa talvel vokiga sõita. :?
pole veel kohe nii rikas, et talvekad alla osta, ei tahaks lamellidega läbi aasta sõita...eks järgmisel aastal aega raha kõrvale panna
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Re: auto läheb talvepuhkusele

Postitus Postitas Svenp »

Aire kirjutas: plaan auto panna talveks garaazi. Kas on vaja midagi auto juures nokitseda, et kevadel kohe probleeme ei tekiks või võib niisama masina seisma jätta?
/Aire
BMW kasutusjuhend ütleb järgmist

Kui auto pikemaks kui kolmeks kuuks seisma jäetakse, tuleb teha järgmised toimingud:
1. mootori, kapotialuse, põhja, sildade, agregaatide puhastamine ja
konserveerimine tehasejuhendi järgi. Autopesu koos salongipuhastusega,
lisaks laki ja kroomdetailide hooldus. Uste ja luukide tihendite puhastamine ja glütseriinõliga määrimine.
2. Mootoriõli ja filter töösooja mootoriga vahetada. Täiendava
korrosioonikaitsevahendina võib kütusesse korrosioonikaitsevahendit lisada.
3. Jahutusvedeliku taset ja kontsentratsiooni kontrollida, vajadusel lisada.
4. Happe taset akus kontrollida, testvett lisada vajadusel.
5. Klaasipesu pott ja voolikud tühjendada.
6. Kütusepaak täis tankida, et kondensist tekkivat paagi korrosiooni
vältida.
7. Rehvirõhku suurendada 4 bar-ni.

Pidurid ja käsipidur kuivaks pidurdada, et ketaste ja trumlite korrosiooni
vältida. Sõidukit hoida kuivas ja hästiõhutatavas ruumis, tagurpidikäik või valits P asendisse panna, tõkiskingadega veeremise vastu tõkestada, käsipidurit mitte peale tõmmata. Aku maha võtta, laadida ja jahedas, kuid mitte alla 0 kraadises ruumis hoida. Hiljemalt 3 kuu tagant tuleb akut laadida, muidu muutub kõlbmatuks. Kliimaseade tuleb vähemalt kord kuus tööle panna lühikeseks ajaks (eriti külmal ajal), muidu tihendid kuivavad ära ja agens aurab välja. Mootor tuleb seejuures töötemperatuurini lasta käia, et kondensi tekkimist ja mootori
sisemist korrosiooni vältida. Ilma kliimaseadmeta autodel mootorit mitte
käivitada seismise ajal. Tähelepanu: suletud ruumis tagada piisav
ventilatsioon mootori töötades. Mürgised vingugaasid.

Kui auto uuesti kasutusse võetakse, siis tuleb läbi viia täishooldus (Inspection, st ka mootoriõli vahetust).

E30 raamatus on kästud veel korra kuus 24 tunniks aku külge ühendada, et auto pardaelektroonikaseadmete akusid laadida. Minu arvates võiks uusti sõitma hakates ka mõnda sissepritse puhastuseks mõeldud kütuselisandit paaki valada. Mootoriõli vahetuse kohta arvan, et kui seisma pannes õli päris tökat ei ole (mõni tuhat km sõitnud), siis ei juhtu mõne kuu seismisega midagi hullu. Sõitma hakates tuleks küll ära vahetada, sest õli vananeb ka seistes. Jälgi ka niiskust hoidmisruumis. Näiteks kevadel kui õhk soojaks läheb, aga betoongaraazhi seinad külmad on, tõmbab garaazhis sees kondensi seintele ja autole peale. Vaja tuulutada. Mingi kerge riide võiks ka autole peale visata, muidu koguneb seismisega päris tore mustusekiht auto peale.
hanno
Huviline
Postitusi: 4711
Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
Peamine sõiduk: BMW 520d
Asukoht: Tallinn

Re: auto läheb talvepuhkusele

Postitus Postitas hanno »

Svenp kirjutas: Kliimaseade tuleb vähemalt kord kuus tööle panna lühikeseks ajaks (eriti külmal ajal). Mootor tuleb seejuures töötemperatuurini lasta käia. Ilma kliimaseadmeta autodel mootorit mitte
käivitada seismise ajal.
Ühesõnaga kui on ilma kliimata auto, siis seisab järjest 3-4 kuud ja vahepeal käima üldse ei panegi?
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Re: auto läheb talvepuhkusele

Postitus Postitas Svenp »

hanno kirjutas: Ühesõnaga kui on ilma kliimata auto, siis seisab järjest 3-4 kuud ja vahepeal käima üldse ei panegi?
Nii on kirjas käsiraamatus. Minu arvates on kindel see, et kui auto käima panna, siis tuleb kindlasti mootor soojaks lasta, sest muidu tekib kondens. Näiteks summuti läheb kindlasti kondensi täis.

Mul on üks vana Moskvich, mis seisis -- häbi tunnistada, et auto nii hülgasin -- 2,5 aastat. Ma ei mäleta kas ma vahepeal korra käivitasin või mitte, aga selle aasta kevadel läks plaksust käima ja tänu kuivale hoiukohale tuli ka siduriketas lupsti lahti. Seisma jätsin ma auto loomulikult uue puhta õliga. Mootor käib väga hästi.
Aire
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 30.07.2004 13:24 56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Aire »

suht vastakad arvamused nagu...äkki aitaks veelgi, kui ütlen et auto on BMW 325, E36.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Aire kirjutas:suht vastakad arvamused nagu...äkki aitaks veelgi, kui ütlen et auto on BMW 325, E36.
Mina juhinduksin käsiraamatust ja jälgiksin ka mis autoga toimub. Kui pidurikettad üha roostesemaks tõmbuvad, siis võib kenal kuival talvepäeval väikse sõidu teha. Eeldusel, et kliimaseadet pole ja mootoris on puhas õli, pole mootori pärast tarvidust käivitada. Selle 4 kuuga ei juhtu midagi halba. Ära akut unusta laadida, muidu pead kevadel uue ostma. Tähtis on auto kuivana ja mittesissesoolatuna seisma jätta.
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

pead seda käivitamise asja silmas?

No siin on nö. mitu tarkust ja mõlemal on oma õigus!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8456
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

nende nimekirjade põhjal tundub et odavam oleks autoga talvel sõita , kui teda hoiule panna.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Tarmo kirjutas:nende nimekirjade põhjal tundub et odavam oleks autoga talvel sõita , kui teda hoiule panna.
:?: :shock:
Kasutaja avatar
Ain
Huviline
Postitusi: 3229
Liitunud: 13.10.2003 22:19 20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ain »

Kaevasin vana teema ülesse, järsku vajab keegi veel infot peale minu :roll: Head lugemist.
Vasta