Crashtest E34 vs Volvo

Vaba teema
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Crashtest E34 vs Volvo

Postitus Postitas kimmo »

E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

Postitus Postitas E28 »

:shock: :shock: :shock:
Kasutaja avatar
Martin_R
Huviline
Postitusi: 451
Liitunud: 13.01.2003 16:57 38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Martin_R »

Esialgu tundus, et BMW sõitis Volvost otsejoones läbi ...
... kuid tegelikult päris kole ikka.

Reaalne situatsioon maanteel möödasõidul. Kuigi sellise kiiruse juures ei suudaks vist isegi uusim 7er inimelu päästa.
E32 750i (1994)
Kasutaja avatar
renks
Huviline
Postitusi: 134
Liitunud: 19.10.2003 12:48 42
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas renks »

nu mis sellest järeldada võiks siis kas peaks bmw asemel volvo ostma või siiski mitte? :(
Märt
Huviline
Postitusi: 489
Liitunud: 28.01.2003 14:53 28
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Märt »

renks kirjutas:nu mis sellest järeldada võiks siis kas peaks bmw asemel volvo ostma või siiski mitte? :(
Seda mitte.Katki olid mõlemad ühtemoodi.Testiti lihtsalt kahte autot,mis
on u.10a. vanad ja mis nendega juhtub kui 100km/h kokku panna.

Mõtlema pani küll,sest sellise kiirusega me maanteel ju sõidamegi.

:idea: Nende kaugjuhitavate autodega oleks ringrada ka huvitav sõita.
raul
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 12.11.2002 18:21 35

Postitus Postitas raul »

Martin_R kirjutas:Reaalne situatsioon maanteel möödasõidul.
Eriti arvestades, kuidas meie inimesed silmad punnis suvalistes kohtades iga hinna eest mõõdasõitu sooritavad :( ...selliseid trikke armastavad tavaliselt teha väikeautodega kimavad beibed ja keskklassi sedaanidega (tavaliselt varustatud alamõõduliste mootoriga) kulgevad pereised.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Eriti kõva teema oli Volvo taevani kiidetud turvalisus, mida igast materjalist oksendamiseni lugeda võib. Ütles ju üks vend seal, et Volvol tuli mootor tuppa, bemul läks põhja alla. Kumb siis ohutum on :?:

Ise ootasin, et Volvo vigastused on väiksemad, kuna kõik Volvo omanikud kaagutavad tohutust turvalisusest. Tegelikult on turvalisus sama mis igal autol. Kui aga oleks olnud vaja viimasel hetkel kõrvale põigata, siis bemu oleks selle manöövri ühe randmeliigutusega ära teinud ja sõit jätkuks, sellel puutagasillaga volvol oleks minimaalselt korralik vasakule-paremale vibamine tulnud, kui mitte spinn või üle nipli keeramine.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
rosco
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 16.06.2004 19:12 09

Postitus Postitas rosco »

Krt mul tuleb see video nii aeglaselt,et ei viitsi oodata,aga kas volvo oli mingi tumedam,pruun vist ja bemm hall.

Kui nii siis see video tuli alles mingilt taevakanalilt kah.
Kaidos
Huviline
Postitusi: 180
Liitunud: 03.06.2003 17:10 11

Postitus Postitas Kaidos »

Mul tuli 99% ära mingi 3 tunniga, siis pangestas arvuti ära. Rohkem ei viitsi proovida.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4222
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Ma panin eileööseks tulema ja hommikul oli ilusti olemas ja salvestasin ära. Niiet järeldus ......turvatorud autosse ...
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

kui kellelgi see video arvutis, pange see zonesse üles ja siia link...
siis saavad teised ka, see läti link tõesti aeglane
bizarrini
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 30.09.2003 11:44 07
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas bizarrini »

Ehk tuleb siit sutsu kiiremini:
http://mill.dotbox.ee/~erik/frontal-crash-100kmh.mpg

Erik
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

tänud :)
Ivar
Huviline
Postitusi: 428
Liitunud: 28.12.2003 17:50 33
Asukoht: BMW 740D
Kontakt:

Postitus Postitas Ivar »

bizarrini kirjutas:Ehk tuleb siit sutsu kiiremini:
http://mill.dotbox.ee/~erik/frontal-crash-100kmh.mpg

Erik
Tänud tõesti :!: , 4 korda juba katkes sealt lv saidist ära, prrr.... :evil:

Aga video... jää või koju :?
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

ega hirmutab ära jah, sõida või krt 80'ga tallinnast tartusse (rekka taga rahulikult)
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4222
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Aare kirjutas:Eriti kõva teema oli Volvo taevani kiidetud turvalisus, , et Volvo vigastused on väiksemad, kuna kõik Volvo omanikud kaagutavad tohutust turvalisusest. .
Vot nii :) tegelikult on Volvo vääga turvaline ja mis eelkõige ....tugev... auto . Kokku ei tohi Volvoga põrgata , selleks tuleb valisa mõni muu sõiduk siis halvimal juhul läheb BMW-l kapott vaid kõweraks :P
... leiti ka nüüd hirmutamiseks tankauto BMW vastu :) hehh
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
hanno
Huviline
Postitusi: 4711
Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
Peamine sõiduk: BMW 520d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hanno »

bizarrini kirjutas:Ehk tuleb siit sutsu kiiremini:
http://mill.dotbox.ee/~erik/frontal-crash-100kmh.mpg

Erik
irw....läti servust oli eeldatav aeg 2 tundi, siit tuli 4 sekundiga :)
Midagi ilusat seal siiski ei olnud, mõlemad autod olid rohkem kui katki ja ei ütleks et üks oli vähem kui teine. Kui ikka mõlemas autos surma saad, siis pole vahet, et ühel läks nii ja teisel naa.
Kasutaja avatar
Oliver P
Huviline
Postitusi: 523
Liitunud: 21.02.2004 12:37 04
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Oliver P »

Mis turvalisusest te siin räägite :roll:

Kui sellise kiirusega kokku põrkad kellegagi siis ei aita mitte üks turvapadi ega tugevdus inimkeha vastupidavuse suhtes.
Volvo on jah turvaline auto ja ka Bmw kuid kuskil on ikka piir ka.
Mis tähtsust sel enam on kas mootor tuli salongi või läks põhja alla ;)
Võibolla jah omastel on rohkem matta (ei ole päris tükkideks).
Füüsika teeb sellise õnnetuse puhul automaatselt oma töö.
Lihtsalt inimkeha ei seisa ühes tükis kui midagi taolist juhtub.

On kuuldud küll neid avariide jutte kus sõideti 100-200 km/h millelegi otsa ja mis vaatepilt seal hiljem on avanenud.

Viimane mis hetkel meelde tuleb on see kus mu enda kooli kaaslased kakumäel audiga kurvist välja panid (kiirus u 180 km/h)
Õnnetuseks oli seal kurvis puu (kask ja mitte üle 20cm jäme) selle lõikasid nad maha ja auto rebenes tükkideks.
Viiest autos olijast jäid kaks ellu (need kes juhuslikult magasid) teised said kohapeal hukka.Juhil puudus käsi ja jalg kui ma ei eksi jne jne.

Võtab ikka mõtlema küll kui kuuled sellist uudist emadepäeva järgsel päeval ja kui just eesti on võitnud eurovisiooni võistluse.Hea emadepäeva kingitus :(
Puhas sõidurõõm
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas kimmo »

NB! Selles testis ei ole kasutatud nukke. Kui nukud ka sees oleks olnud, lendanuks nad vist siiamaani...
Kaidos
Huviline
Postitusi: 180
Liitunud: 03.06.2003 17:10 11

Postitus Postitas Kaidos »

Tavaliselt selliseid õnnetusi siiski eriti tihti ei juhtu. Vastassuuna vööndisse kaldub auto ikka kas libedaga või siis, kui ei suudeta autot sirgena hoida. Samuti näeb vastutulija vänderdavat autot ja üritab sellest mööduda. Niiet kokkupõrge on tavaliselt väiksem ja enamasti mitte kunagi laupkokkupõrge. Sel juhul muutub tähtsaks see, palju autol turvavarustust on. Suuremad laipadega õnnetused juhtuvad ikka sõiduauto vs. rekka või buss. Nendel pole mingit vajadust õnnetust ära hoida(raskem ka muidugi eest ära pöörata) ja seljuhul ongi kokkupõrge sama, mis 100km/h seina sõita.
Mart_R
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 27.02.2003 09:40 40
Asukoht: Saue

Postitus Postitas Mart_R »

Kaidos kirjutas:Tavaliselt selliseid õnnetusi siiski eriti tihti ei juhtu.
alles see oli, kui piraat takso veokile täpselt kümnesse pani :(
Tegelikult on asi ju nii, et kokkupõrkel auto kere deformeerub, neelates löögi jõu endasse, ning jättes sõitjateruumi võimalikult terveks.
jjanno
Huviline
Postitusi: 2320
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Postitus Postitas jjanno »

Tere
Mart_R kirjutas:Tegelikult on asi ju nii, et kokkupõrkel auto kere deformeerub, neelates löögi jõu endasse, ning jättes sõitjateruumi võimalikult terveks.
Viimase aja autod peaks jah sedamoodi olema. Ei viitsi hetkel arvutada, aga inimesele peaks sellise matsu korral ikka päris mitu G'd mõjuma. Neid G'sid on võimalik vähendada ainult aeglustumiseks kasutatava teepikkuse arvelt. On suur vahe, kas aeglustumiseks on 10 cm või 90 cm... Ja seda teepikkust on võimalik saada ainult esiosa deformeerimisest. Samas peaks juhi varbad pedaalide vahel ikka alles jääma ning neid ei tohiks mitte laiaks litsuda...

jJanno
exTouring
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

Tegelikult on enamus laipadega õnnetused just sellised (minge vaadake romulates ja avariiliste parklates neid auto jäänukeid) Meil sõidetakse tihti maantel 120-ga ja möödasõidul kiirendatakse veelgi! Kui nüüd viimasel hetkel pidurdatakse siis auto kiirus kahanebki vast sinna 100 kanti!

Peale antud video vaatamist kujutage nüüd ette sama situatsiooni näiteks BMW (või Volvo) vs. Fiat, Seat, Ford, Opel vms. kergemast plekist rahvaauto :shock:
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Tarvo
Huviline
Postitusi: 1998
Liitunud: 20.10.2003 23:53 19
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Tarvo »

Selles lavastatud avariis polnud ju ka tegemist 100% laupkokkupõrkega. Autod rihiti just juhi kohtadega omavahel kokku. Siit ka see nn teisest autost läbi sõitmise efekt. 100% laupkokkupõrke korral jaguneks ka löögijõud kerele ühtlasemalt. Praegusel juhul jäi kõrvalistujapoolne külg enam-vähem terveks. Antud olukorras oleks kõrvalistujal teoreetiliselt isegi ehk võimalik ellu jääda. Sama aga ei saa öelda juhtide kohta.

Õudne vatepilt igatahes ja nagu Martin_R ütles, täiesti igapäevane liiklussituatsioon meie maanteedel..eriti just reede ja pühapäevaõhtuti ja esmaspäeva hommikuti näiteks TLN-Tartu mnt-l, kus vahendeid valimata kihutatakse vastavalt siis linnast minema ja hiljem sinna jälle tagasi..
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4222
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

ma arvan et täis laupkokkupõrget reaalselt tehtud avariidest on maailma arvestuses ka 0,001% kui sedagi :)
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Tarvo
Huviline
Postitusi: 1998
Liitunud: 20.10.2003 23:53 19
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Tarvo »

Cardo kirjutas:ma arvan et täis laupkokkupõrget reaalselt tehtud avariidest on maailma arvestuses ka 0,001% kui sedagi :)
no see 100% oli piltlikult öeldes ikkagi mõeldud.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4222
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

ma sain aru ja tegelikult eks proovi raadioteel need autod üldse kokkugi saada , seda pidi vast mudelautode spets tegema..
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Tarvo
Huviline
Postitusi: 1998
Liitunud: 20.10.2003 23:53 19
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Tarvo »

Oskustega mehed kindlasti, aga ma siiski arvan, et enam-vähem see nii ka oli mõeldud - selliseid teste tehes eriti midagi saatuse hooleks ei jäeta ja ettevalmistusperiood on üsna pikk ja põhjalik..kahju jah, et mannekeene sees polnud..
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Huvitav oleks teada, milline oleks vaatepilt, kui neist autodest ühe (või mõlema) asemel oleks olnud tavaline uus jaapani keskklassi auto või midagi sellist nagu Eesti üldine tänavapilt uute autode osas välja näeb a la hinnaklassis -200.000EEK (uus auto)... :roll:
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

AARE540 kirjutas:Huvitav oleks teada, milline oleks vaatepilt, kui neist autodest ühe (või mõlema) asemel oleks olnud tavaline uus jaapani keskklassi auto või midagi sellist nagu Eesti üldine tänavapilt uute autode osas välja näeb a la hinnaklassis -200.000EEK (uus auto)... :roll:
kujtan ette et kohutav!!!!

Oma kogemusest tean mis juhtub selle 200 000 autoga 50 kmh :shock:
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Vasta