1. leht 2-st

Postitatud: 10.09.2007 00:31 33
Postitas sips
tiba OT on aga
Kas ma olen ainuke kellel tööriista kohver koguaeg kaasas on (varuratta sees).
Originaal võtmeid autoga kaasas polnud.Kaasas on mul siis:

hunnik võtmeid ja kruvikeerajaid teip, mõõdulint,2 paari tange,nuga,nipukad,hulk autopirne mutreid ja tüübleid,juhtmed,taskulamp, rattavõti ja mitu pakki salfakaid. ;)

Postitatud: 10.09.2007 01:05 57
Postitas AARE540
Sa ei ole kindlasti mitte ainuke, ka mul on vahelduva eduga üks Kamasa 90-osaline komplekt kaasas suht pidevalt, kui see parasjagu rekkas just ei ole :P

Igasugu pirne ja muud säärast nagunii, igaks juhuks ka näiteks puksiirköis- kunagi ei tea, millal kellelgi abi võiks vaja minna. Enda auto katsun ikka nii korras hoida, et seda ei oleks vaja kasutada ;)

Postitatud: 10.09.2007 01:08 16
Postitas FiLV
Mul hetkel on vist tungraud ja veljevõti, kui sedagi...
Aga plaanis on küll mingi hea komplekt endale soetada! :P

Postitatud: 10.09.2007 07:33 07
Postitas Riivo
igaks juhuks on istme all ehitusnuga, "mägiaivari" teibirull, kahepoolse otsaga kruvikeeraja ning näpitsad...reeglina pisiremondi jaoks piisab neist neljast :D

Postitatud: 10.09.2007 08:34 05
Postitas virx1
Mul on kõik kaasas mida võib kunagi vaja minna. Hea kui on tööriistu kohe võtta, ei jää selles suhtes hätta :D Natuke tüütud on seal, võtavad ruumi, aga parem karta kui kahetseda ;)

Postitatud: 10.09.2007 08:39 21
Postitas rynno300
Suht pointless vist hunnik tööriistu kaasas kanda, kui tee peal katki minevat varuosa ikka olemas ei ole!? :)

Postitatud: 10.09.2007 08:58 35
Postitas Kalle_K
Mul ka reeglina hunnik riistu kaasas ühes kompaktses kohvris.
Ja ei ole ta pointless midagi, puruks läinud detaili saab äkki ajutiselt parandada või miski muu aretis tekitada, et oma invaliidistunud sõbraga siiski omal jõul koju longata.

Postitatud: 10.09.2007 10:04 46
Postitas Are
Mul ka alati väike padrunikomplekt kaasas ja mõned lehtvõtmed ka...
Vanema auto puhul on see nagu kohustuslik, sama nagu vanema naise puhul kosmeetika komplekt...
Veel on üks 6kg ratastega hüdrauliline tungraud ka kaasas koguaeg.
Need biimri originaal tõsteagrekaadid ei kõlba eriti kuskile...
Kui ikka originaal kaaned on võtmest tühjad ja lööb jahutusvedeliku süsteemi surve sisse, siis ilma leathermani noata on ikka võtmeid vaja.
Kui on õige võti olemas siis keerad ilusti nipplil nurgad maha ja lippad ikka miskise uue võtme järgi :lol:
Ise käinud ja näinud
Seda ratastega tungrauda soovitan kõigile, 7min ja ratas vahetatud...


terv Are

Postitatud: 10.09.2007 10:08 17
Postitas eero
Riivo kirjutas:igaks juhuks on istme all ehitusnuga, "mägiaivari" teibirull, kahepoolse otsaga kruvikeeraja ning näpitsad...reeglina pisiremondi jaoks piisab neist neljast :D
Täpselt.
Selleks et emajama ei juhtuks tuleb autot regulaarselt hooldada ja seisukorraga kursis olla. Ootamatud pisijamad likvideerib standard riistakomplektiga ära.
Kastitäiest kolast pole teepeal küll mingit abi. Iseasi kui neid asju kusagil mujal hoida pole, aga sel juhul pole ka kohta ju kus neid üldse kasutada :roll:

EDIT: X5 komplektis on kaks lihtvõtit - 8/10 ja (vist) 13/17 - kahe otsaga kruvikas ja veljevõti ja tung. Kõik. Kuna mul üks turvapolt on vastav, siis on lisaks asine rattarist ja et on tulnud ette muude laipade elustamist sis on jäänud puksiirköis ja täkujuhtmed. Purk WD40ga ka.
Aa, ja üks swiss army knife selline kopsakam, peenike taskulambike, pastakas ja ..kantossid :D

Postitatud: 10.09.2007 10:19 39
Postitas Indrek_M
eero kirjutas:
Riivo kirjutas:igaks juhuks on istme all ehitusnuga, "mägiaivari" teibirull, kahepoolse otsaga kruvikeeraja ning näpitsad...reeglina pisiremondi jaoks piisab neist neljast :D
Täpselt.
Selleks et emajama ei juhtuks tuleb autot regulaarselt hooldada ja seisukorraga kursis olla. Ootamatud pisijamad likvideerib standard riistakomplektiga ära.
Kastitäiest kolast pole teepeal küll mingit abi. Iseasi kui neid asju kusagil mujal hoida pole, aga sel juhul pole ka kohta ju kus neid üldse kasutada :roll:
Igati nõus - originaal tööriistakomplektis olevaga saab kenasti hakkama kui auto vähegi korras on. Regulaarselt hooldades mingeid suuri jamasid ei juhtu.
Aus olla siis ma ei mäletagi millal mu autoga midagi tee peal väga juhtus - pigem olen tööriistakomplekti kasutanud niisama nokitsemiseks :)
Samas ... keegi E39 omanik võiks pildi teha oma originaal tööriistakomplektist ... mul on tunne, et sealt on palju asju puudu.

Postitatud: 10.09.2007 10:36 56
Postitas Tauri
ka minuteda on originaal tööriista komplekt tehtud nii, et sellega peaks saama kõik teepeal ettetulevad jamad kõrvaldada.

Olen näinud videosi kus on testitud istmete tugevusi jms. avarii olukorras! Päris kole on see vaatepilt, mis tagant salongi tungib...

samas meenutab see tööriista teema mu vanaisa pajatusi 60-ndatest kui Tallinn- Tartu mnt. oli kruusa kattega ja tegemist oli terveks päevaks! Kaasas pidi olema muidugi pea terve tagavara auto :P

Postitatud: 10.09.2007 11:08 46
Postitas Tõnis
Ma ei näe ka põhjust hunnikute viisi tööriistu kaasa tassida. Siiani olen kõiki autosid ettenähtud korras hooldanud, jälgin pidevalt üldist tehnilist seisukorda ja teeäärde ei ole veel jäänud (sülitan 3 korda üle vasaku õla). Kui midagi üldse juhtunud siis originaal tööriistadest on täiesti piisanud. Pealegi mulle käib närvidele kui pagass mingit kola täis. Jube mõnus on pagassi vaadata kui ilus puhas sisemus vastu vaatab ja võid rahulikult näiteks heleda jope sinna panna (juhul kui näiteks pikem sõit ees ja auto rahvast täis).

Postitatud: 10.09.2007 11:52 17
Postitas max55
Indrek_M kirjutas:Igati nõus - originaal tööriistakomplektis olevaga saab kenasti hakkama kui auto vähegi korras on. Regulaarselt hooldades mingeid suuri jamasid ei juhtu.
Aus olla siis ma ei mäletagi millal mu autoga midagi tee peal väga juhtus - pigem olen tööriistakomplekti kasutanud niisama nokitsemiseks :)
Samas ... keegi E39 omanik võiks pildi teha oma originaal tööriistakomplektist ... mul on tunne, et sealt on palju asju puudu.
Ma võin pildi teha, aga ma kardan, et mul ka osad tööriistad sealt puudu. Kas kellelgi üldse on see komplekt täielik olnud kasutatud autot ostes?

Postitatud: 10.09.2007 11:58 00
Postitas AARE540
Mõni õnnelik on isegi vist olnud :) Kuid paraku vist üsna vähestel kipub see täielik olema. Õige ta muidugi on, et tervet töökoda ei ole mõtet tõesti kaasas vedada ja õigus on ka neil, es ütlevad, et pisiasjad saab originaaltööriistadega tehtud, aga vahel on ikkagi hea, kui nats rohkem neid võtta on- kunagi ei tea, kus ja millal tuleb tuju midagi nokitseda, olgu siis auto kallal või midagi muud ;) Ja ega need komplektid ka väga ruumi võta, need üsna kompaktsed ;)

Postitatud: 10.09.2007 12:24 37
Postitas max55
Ka ise olen mõelnud ühe komplekti muretsemisele, aga alati on dilemma -kas võtta pisike autosse sobiv õi siis juba tõsisem, millega saab nii autot putitada kui ka maja peal mõningad tööd tehtud. Suurt komplekti jällegi ei viitsi kaasas tassida. Ja samuti vajaks see pagasiruumis kuidagi kinnitamist, sest ei meeldi sellised vabalt ringi sõitvad asjad autos.

Postitatud: 10.09.2007 12:28 41
Postitas Indrek_M
max55 kirjutas:Ka ise olen mõelnud ühe komplekti muretsemisele, aga alati on dilemma -kas võtta pisike autosse sobiv õi siis juba tõsisem, millega saab nii autot putitada kui ka maja peal mõningad tööd tehtud. Suurt komplekti jällegi ei viitsi kaasas tassida. Ja samuti vajaks see pagasiruumis kuidagi kinnitamist, sest ei meeldi sellised vabalt ringi sõitvad asjad autos.
Ma peale seda kui eelmises autos õlikankul kork lihtsalt ristipidi pooleks läks ja õli kogu pagasniku vildi ära õlitas, ei kanna hea meelega mitte midagi kaasas pagasnikus :) Tõsisemat remonti (ei tee peal ega ka muidu) niikuinii ise tegema ei hakka ja pagasnikus ringi sõitvad või kolisevad asjad hakkavad häirima.
Originaaltööriistakomplektile lisaks on rull isoleerpaela ja ehitusnuga :)

Postitatud: 10.09.2007 12:33 42
Postitas AARE540
Näiteks kui rääkida sellest Kamasa karbist, mis mul on, siis selle mõõdud on umbes 40x40x10cm, plastist karbis, sees on leht/silmusvõtmed 7-19, padrunid 4.5-22, kaks eri suuruses käristit, kaks kruvikeerajat, vahetatavate otstega kruvikas, mille otsa käivad nii erinevad kruvikeeraja otsad, torxid ja väiksemamõõduga padrunid,näpsid, üks tellitav võti ja mingit pudipadi veel ja ma küll ei saaks öelda, et midagi puudu oleks ja et ka ülearu ruumi võtaks, samuti ei hakka krobelise plastpinnaga karp autos sõitma ega ka kolisema :P Kui aga, max, kahtled, kas võtta üks tõsisem või siis nats nadim komplekt, siis näiteks Kamasal (ja usun, et ka mitmel teisel tootjal samuti vast) on eluaegne garantii, mis ei jätnud ruumi isegi mõttele, et kas võtta või mitte võtta ;)

Postitatud: 10.09.2007 12:43 27
Postitas max55
AARE530 kirjutas:Näiteks kui rääkida sellest Kamasa karbist, mis mul on, siis selle mõõdud on umbes 40x40x10cm, plastist karbis, sees on leht/silmusvõtmed 7-19, padrunid 4.5-22, kaks eri suuruses käristit, kaks kruvikeerajat, vahetatavate otstega kruvikas, mille otsa käivad nii erinevad kruvikeeraja otsad, torxid ja väiksemamõõduga padrunid,näpsid, üks tellitav võti ja mingit pudipadi veel ja ma küll ei saaks öelda, et midagi puudu oleks ja et ka ülearu ruumi võtaks, samuti ei hakka krobelise plastpinnaga karp autos sõitma ega ka kolisema :P Kui aga, max, kahtled, kas võtta üks tõsisem või siis nats nadim komplekt, siis näiteks Kamasal (ja usun, et ka mitmel teisel tootjal samuti vast) on eluaegne garantii, mis ei jätnud ruumi isegi mõttele, et kas võtta või mitte võtta ;)
Küll ta sõidab kui vahest ka vähe kiiremaid kurve võtta. Selle ringisõitmise all ei mõelnud ma ainult kolisemist. Olen korra autoga üle katuse käinud ja oskan hinnata paigalpüsivaid asju. See hetk olin rõõmus selle üle, et midagi suuremat autos lahtiselt polnud ja mobiil oli jope lukuga taskus parajasti mitte kusagil uksesahtlis ning ma ei pidanud abi helistamiseks telefoni põllult lumest otsima.
Tõsisema ja nadima all pidasin silmas komplekti suurust ja tarvikute arvu, seda dilemmat ma pole veel lahendanud. Lahenduseks oleks muidugi võtta kaks erinevat - üks autosse ja teine garaaži :D

Postitatud: 10.09.2007 12:58 35
Postitas siim_s
AARE530 kirjutas:Näiteks kui rääkida sellest Kamasa karbist, mis mul on, siis selle mõõdud on umbes 40x40x10cm, plastist karbis, sees on leht/silmusvõtmed 7-19, padrunid 4.5-22, kaks eri suuruses käristit, kaks kruvikeerajat, vahetatavate otstega kruvikas, mille otsa käivad nii erinevad kruvikeeraja otsad, torxid ja väiksemamõõduga padrunid,näpsid, üks tellitav võti ja mingit pudipadi veel ja ma küll ei saaks öelda, et midagi puudu oleks ja et ka ülearu ruumi võtaks, samuti ei hakka krobelise plastpinnaga karp autos sõitma ega ka kolisema :P Kui aga, max, kahtled, kas võtta üks tõsisem või siis nats nadim komplekt, siis näiteks Kamasal (ja usun, et ka mitmel teisel tootjal samuti vast) on eluaegne garantii, mis ei jätnud ruumi isegi mõttele, et kas võtta või mitte võtta ;)
Kasutan isegi Kamasat. Asine komplekt garaažis. Kaasa ei ole seda aga vedama soostunud ..veel :)
Kamasal on jah eluaegne garantii purunemise vastu (kui üleloomulikke pikendusi ei kasuta) E46-l on aga seda originaal tööriistade komplekti tehase poolt kärbitud. E34-l oli see vähe mehisem. Ilmselt tuleb lisa-riistade peale mõtlema hakata

Postitatud: 10.09.2007 13:14 53
Postitas Anti
RealOEMst on võimalik ju näha mis olema peaks:
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/d/122.png
Endal on eelmis(t)e omanike poolt kaduma läinud nr.10 küünlavõti ja nr.11 padrunvõti koos nr.12 piniga. Samas on eelmine omanik täiendanud komplekti vahetatavate otstega kruvikeerajaga.
Pilt

Postitatud: 10.09.2007 13:19 06
Postitas -Klen-
Mul nüüd kindlat komplekti ei ole aga olen ise komplekteerinud endale kõik vajaliku ühte ranitsasse. Kott on piisavalt raske et ükski koolilaps seda tõsta ei jõuaks, aga selle eest asendamatu.

Huvitav on see, et see ainus kord kui tõstsin koti autost maha, siis 20km hiljem olin masinaga tee ääres ja ei liikunud enam kusagile kuna näppudega lukksepatööd ei tehta. Nüüd siis see kott alati kaasas.

Postitatud: 10.09.2007 13:38 38
Postitas guido500
mul kah igaks juhuks veidi kola varuratta sees hoiul: "krokodillid", köis, näpitsad, kruvikeerajad, mõned võtmed, töökindad ja kaltsud. ning natuke keemiat: silikoonõli, lukusula :D, nahahooldusvahend, vaha, pigieemaldusvahend.

Postitatud: 10.09.2007 14:00 30
Postitas Indrek_M
Anti kirjutas:RealOEMst on võimalik ju näha mis olema peaks:
Pilt
Realoem järgi minu auto tööriistakast palju askeetlikum:
Pilt
Kõik need jullad on praeguses tööriistakastis olemas, samas on tööriistakastis ikkagi palju tühje kohti ... ei teagi, et kas on mingi erinevus diislil ja bentsukal, sedaanil ja universaalil.

Postitatud: 10.09.2007 14:25 07
Postitas KRANTS
sips kirjutas:hunnik võtmeid ja kruvikeerajaid teip, mõõdulint,2 paari tange,nuga,nipukad,hulk autopirne mutreid ja tüübleid,juhtmed,taskulamp, rattavõti ja mitu pakki salfakaid. ;)
nagu TÕELINE fordimees ;) :oops: :oops:

Postitatud: 10.09.2007 14:29 54
Postitas hillarr
Mõtlesin ka, et on endal kõik elementaarne vajalik olemas, aga kui vahetasin üks talv auto rehvi 3h (koos igasugu abivahendite hankimisega), siis tõdesin et ikka asju veel puudu.

Ühesõnaga olid poldid nii meeletult kinni, et peale seda on mul originaalvõtmele lisaks veel ristrattavõti ja kaks poole meetrist torujuppi jõuõlaks. Ja originaaltungrauale lisaks üks 3h tõstejõuga õlitungraud. Nimelt ega rehvi vahetuseks eriti kohta ei saa valida ja juhtus nii õnnetult libe jää all olema, et E34 originaaltungraua alumine ots hakkas autot alla lastes lihtsalt väljapoole libisema ja ülemine ots ukse sisse. Päästis siis sõbra autos olev õlitungraud. Pärast seda hankisin abitõstukiks ka endale sellise. Hea väike, aga samas saab iga suvalise koha pealt auto sirgelt üles tõsta.

Postitatud: 10.09.2007 14:48 31
Postitas Tauri
see fordimehe kild oli päris teemakohane :)

Minul on õnnestunud oma autod osta nii, et originaalkomplektid on olnud täielikud. Samas pean tõdema, et talve saabudes viskan tavaliselt ka köie ja krokud autosse. Teip, swiss ja universaal õli on ka oma koha leidnud.

Postitatud: 10.09.2007 16:02 22
Postitas Jaanus_P
max55 kirjutas: Kas kellelgi üldse on see komplekt täielik olnud kasutatud autot ostes?
Mul oli üks võti puudu (13-12 vist). See sai UM-ist originaal ostetud. Seega kes minult masina ostab saab terve komplekti võtmeid kaasa :) .

Postitatud: 10.09.2007 17:55 19
Postitas joffe
Mul olid puudu tangid ja kruvikeeraja, esimesed sain lammarist ja kruvika tellisin läbi UM-i Saksast. Kena pilt, kui kaane avad! Siiski on kaasas kogu aeg puksiir, krokodillid, kompressor ja ports luksepa tööriistu- jäänud selline harjumus Vene ajast, kui sai barankat keerutatud.

Postitatud: 10.09.2007 21:20 15
Postitas Andres523
palju komplekt maksta võib e39-le?

Postitatud: 10.09.2007 21:44 01
Postitas joffe
Oleneb kohast, kust õnnestub hankida: mina sain kull-nokktangid näiteks 50.- eest, samas kruvika eest maksin ca 60 EEK-i. Muidugi, täpselt samu asju saab ka meie poodidest, ja odavamalt (võib olla), minul on eesmärk täisvarustus originaalis, mis on vist ka saavutatud ;) ;) .