1. leht 1-st

Masina hoiustamine.

Postitatud: 26.08.2020 09:41 06
Postitas Madis420
Tere,

Olen otsustanud oma E39 puhkusele saata, mis teoreetiliselt võib kesta aasta või kaks. Garaaž kuhu soovin (on ainuke võimalus) auto jätta on tüüpiline nõukogude ajal ehitatud garaažiboks. Garaaž ei ole köetav, on betoonpõrandaga ja sundventilatsiooniga. Mis valmistab muret mulle on tekkiv õhuniiskus.
Kuna autol on sentimentaalne väärtus mulle siis päris õue ka ei taha jätta teda, siis mis ettevaatus abinõusi võiksin ma rakendada, et vältida auto edasist roostetamist selles niiskes garaažis? Kui see üldse on välditav?
Ettetänades

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 26.08.2020 11:28 58
Postitas VeikoA
Paak täis kõrini.
Koormakatet vms mitte kasutada.

Asju on palju, panen paar linki lugemist
https://www.elfafoorum.ee/threads/83570 ... amine-quot
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17417

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 26.08.2020 14:09 42
Postitas omega
Õues asfaldil seistes säilib paremini kui seal niiskes vanas garaazis. Ostsin auto mis seisis 9a õues asfaldil ja isegi pidurikettaid ei pidanud vahetama, hallitust ka suurt ei olnud tekkinud. Korralik vaha tasub peale panna enne, siis värv ka kaitstud.
Õues vähemalt auto tuuldub kuivade ilmadega, veneaegses garaazis on tuulutus väga halb, sai just aidatud sõbral kolida sellisest välja.

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 26.08.2020 14:55 31
Postitas VeikoA
Vot minul paraku tekstiilsisuga USAkas läks suvilas murul / mullal seistes seest hallitama.
Vööd, istmed jms mustas hallituses.

Auto muidugi läks nagunii lammutusse, aga fakt on fakt.
Mis põhjus, ei tea. Muld? Aastaid seismist?

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 26.08.2020 15:00 09
Postitas Artur_L
Muld

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 26.08.2020 18:29 49
Postitas BumBum
Aasta kaks vangis pead olema, siis kõige lihtsam soovitus oleks osta salongi niiskusekogumise kotid. Neid kasutatakse ka uute autode puhul, tehasest väljasaates. 2-3 tükki tavaliselt autos. Näitena, leidub ka teistes autotarvete kauplustes: https://www.motonet.ee/et/toode/5000609 ... kuivatatav
Nii pikaajalisel hoiustamisel ma siiski jätaks need ämbrisse, suuremasse kaussi. Väidetavalt need niiskusekogujad ei leki.
See sobiks lihtsalt garaazi põrandale: https://www.motonet.ee/et/toode/605302/ ... erija-1-kg
Kui sul oleks veel mõni inimene, kes saab vahepeal neid kotte kuivatada, vahetada.

Küttepuudega ruumid on ka parema õhuniiskusega. Vanasti oli puukuuris igasuguseid tööriistu ja tehnikat. Ei ütleks, et aastate jooksul oleks roostema midagi hakanud.

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 26.08.2020 18:39 26
Postitas prelude20
Mul ka tüüpilised nõuka betoonikad. Niiskusega küll muret pole, ainus vent on 4 16mm auku ukses. Bemm seisis 2a , honda aasta jne. Ei mingit hallitust kopitust jne. Tegelikult palju aitab kui salongi lööd seest läikima ja korralikult ära kuivatad, jalamatid jne välja, katuseluugi lasin tuulutusasendi ja nii nad seisid seal.

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 26.08.2020 19:33 58
Postitas AARE540
Mul on isal üks Passat mõned aastad õues seisnud ning see hallitab seest ikka räigelt, karta on, et ka põhja all midagi head pole. Samas näiteks see töökoda, kus mu enda auto seisab, on betoonpõrandaga ja kütan seda talvel loetud korrad ning enamjaolt vaid niipalju, et toimetada saan, st ma pakun, et - 15-20 välistemperatuuriga on sees vaid mõni soojakraad. Vahel küll olen diiselpuhuriga kiirelt mingi 15 kraadi sisse ajanud. Kuid need kütmised on olnud vaid loetud päevad kuust, muul ajal on olnud kütmata ning ei ole ei mu autodele ega ka näiteks tööriistadele ühtki roostetäppi juurde tekkinud. Muidugi ei saa seda värrelda tavalise garaažiga, sest kasvõi kuupmeetritelt on see sama kui mingi kümmekond tavalist garaaži ning kuna uksed teab mis tihedad pole, siis õhk saab omajagu liikuda.

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 26.08.2020 21:04 07
Postitas Madis420
Haha vangis küll olema ei pea aga suur tänu vastuste eest. 🙂

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 26.08.2020 21:27 37
Postitas Artur_L
Lifehack. Silicageel kassiliiv.
Maksab 3kg samapalju, kui 1 50g kotike automaailmas.
Loobid 4 ämbrit täis ja autosse :mrgreen:

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 26.08.2020 22:36 37
Postitas karmo
Kilo või kaks soola on veel odavam osta.
Olen ise kasutanud ja kasutan edaspidigi.
Kotile väike sisse ja korras.
Aku võta maha,kui tarka laadijat ei taha külge panna.
Kässarit ka ära tõmba peale.
Klaasipesuvedelik ka kindlasti talvine sisse.
Kütsipaaki pole mina täis pannud ja pole aastase seismisega midagi juhtunud.
Kui väga viitsimist on,siis tõsta auto maast lahti ka,ei vaju rehvid kandiliseks.

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 26.08.2020 23:10 48
Postitas kaido321
Maast lahti tõstes jäävad sillad nn ebaloomulikku asendisse ja teed pigem karuteene. 2 aastat seisab siis lähevad sõitma hakkamisel nagunii uued rehvid juhul kui poeuusi just alla ei kruvinud. Eelpool näidatud niiskusekotid toimivad edukalt, 2-3tk salongi ja korras. Väljast vaha alla ja kogu muusika, ei juhtu temaga midagi kui eos juba ei ussita siit-sealt.

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 27.08.2020 08:24 14
Postitas kapa
On ju ka need klotsid olemas mis rehvid ümmargused hoiavad.

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 28.08.2020 18:01 22
Postitas BumBum
Vanad rehvid alla, kui korralikud all on.

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 02.10.2020 23:59 49
Postitas birgit123
Ma samamoodi aastaid hobiautot hoidnud nn nõukaaegses garaazis (6+ aastat).
Ei ole täheldanud mingeid probleeme.
Mul niiskuskogujad garaazis aastaringselt, mida käin regulaarselt vahetamas.

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 05.11.2020 08:59 13
Postitas Riivo
mõned lasevad rehvidesse vähe rohkem rõhku pikema seismise jaoks...ja kui tõsta üles masin maast siis jah, mitte nii et rattad rippu jääksid...Õli vaheta ka kindlasti ära et vanasse õlisse jäänud saast mootorit ei rikuks

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 05.11.2020 09:52 16
Postitas JorgenP
Riivo kirjutas: 05.11.2020 08:59 13 mõned lasevad rehvidesse vähe rohkem rõhku pikema seismise jaoks...ja kui tõsta üles masin maast siis jah, mitte nii et rattad rippu jääksid...Õli vaheta ka kindlasti ära et vanasse õlisse jäänud saast mootorit ei rikuks
Eelmine aasta rehvidesse 3.5bari ja korra talve jooksul liigutasin käsitsi autot, et terve talv ühe koha peal ei seisaks. Suvel uuesti 2.2bar sisse ja polnud mingit probleemi vibratsiooniga. Õli vahetust mõtled pärast hoiustamist või enne? Sellega on ka erinevaid arvamusi.

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 05.11.2020 10:16 26
Postitas BumBum
Kunas õli vahetada, selle üle on on arutletud alati. Mina soovitan ka vahetada õli varem ja kui auto jääb seisma 1-2 aastaks, teha õlivahetus uuesti.
Vana õli sisaldab seda, mis põhjusel üldse õli tuleb vahetada. Seismajäämise puhul ladestub osaliselt see pindadele, kus käivitamise hetkel seda pigem ei peaks olema. Vana õli puhul määrimisomadused halvenevad. Kui peaks veel kondentsi tekkima pikalt seismisega. Mõelda vaid, kui mootor käima panna ja see kokteil läbi käib.

Igapäevaselt on erinevate asjadega ju samamoodi, parem on asjad seisma jätta puhtana, kui neid uuesti kasutusele võtmisel puhastama hakata, mis sageli on tunduvalt raskem.

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 05.11.2020 10:18 56
Postitas Oliver.L
Aga kui nüüd õli on 1000km tagasi vahetatud millest 90% on liigeldud maanteel ja tegemist ottomootoriga. Seisma jääks 6ks kuuks. :mrgreen:

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 05.11.2020 11:03 35
Postitas BumBum
Ma arvan, et see on iga inimese isiklik küsimus. Mõni vahetab sokke igapäev, mõnele on normaalne kasutada pesemata sokke seni kuni augud sees.

Mõelda vaid, kui roheliste käest küsida, kui sageli õli vahetada :D

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 05.11.2020 11:29 56
Postitas Riivo
Oliver.L kirjutas: 05.11.2020 10:18 56 Aga kui nüüd õli on 1000km tagasi vahetatud millest 90% on liigeldud maanteel ja tegemist ottomootoriga. Seisma jääks 6ks kuuks. :mrgreen:
Jäta sellega seisma ja vaheta uue hooaja alguses ära näiteks. Õli ei maksa nii palju, et selle pealt hobika puhul kokku hoida.

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 05.11.2020 11:48 54
Postitas Oliver.L
Polegi mingi kulu, selline plaan oli tõesti. Vaatasin mida siin üldsus arvab. :mrgreen: Tänud, et vastasid. ;)

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 08.12.2020 00:47 14
Postitas fedja
Väljas autosid hoiustades olen kile alla pannud,blokeerib maapinnast tuleva niiskuse.
Garaazis seistes alati uksed/luuk tuulutus asendisse.

Re: Masina hoiustamine.

Postitatud: 08.12.2020 19:06 01
Postitas Roland325
Oliver.L kirjutas: 05.11.2020 10:18 56 Aga kui nüüd õli on 1000km tagasi vahetatud millest 90% on liigeldud maanteel ja tegemist ottomootoriga. Seisma jääks 6ks kuuks. :mrgreen:
6kuud nii lühike aeg, et ei juhtu selle õliga seistes midagi. Ise sõidaks sama asjaga rahulikult edasi ja ei juhtu midagi, õli läheb ikka halvaks siis, kui ta tööd teeb :)