Masina hoiustamine.

Vaba teema
Vasta
Madis420
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 26.09.2019 12:19 14
Peamine sõiduk: BMW 528i

Masina hoiustamine.

Postitus Postitas Madis420 »

Tere,

Olen otsustanud oma E39 puhkusele saata, mis teoreetiliselt võib kesta aasta või kaks. Garaaž kuhu soovin (on ainuke võimalus) auto jätta on tüüpiline nõukogude ajal ehitatud garaažiboks. Garaaž ei ole köetav, on betoonpõrandaga ja sundventilatsiooniga. Mis valmistab muret mulle on tekkiv õhuniiskus.
Kuna autol on sentimentaalne väärtus mulle siis päris õue ka ei taha jätta teda, siis mis ettevaatus abinõusi võiksin ma rakendada, et vältida auto edasist roostetamist selles niiskes garaažis? Kui see üldse on välditav?
Ettetänades
Kasutaja avatar
VeikoA
Huviline
Postitusi: 1158
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Asukoht: Prn - Tln - Rkv

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas VeikoA »

Paak täis kõrini.
Koormakatet vms mitte kasutada.

Asju on palju, panen paar linki lugemist
https://www.elfafoorum.ee/threads/83570 ... amine-quot
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17417
Kasutaja avatar
omega
Huviline
Postitusi: 1830
Liitunud: 25.04.2005 16:29 58
Asukoht: Tallinn

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas omega »

Õues asfaldil seistes säilib paremini kui seal niiskes vanas garaazis. Ostsin auto mis seisis 9a õues asfaldil ja isegi pidurikettaid ei pidanud vahetama, hallitust ka suurt ei olnud tekkinud. Korralik vaha tasub peale panna enne, siis värv ka kaitstud.
Õues vähemalt auto tuuldub kuivade ilmadega, veneaegses garaazis on tuulutus väga halb, sai just aidatud sõbral kolida sellisest välja.
E34 177TGI
E32 730i
E53 3.0d
Kasutaja avatar
VeikoA
Huviline
Postitusi: 1158
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Asukoht: Prn - Tln - Rkv

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas VeikoA »

Vot minul paraku tekstiilsisuga USAkas läks suvilas murul / mullal seistes seest hallitama.
Vööd, istmed jms mustas hallituses.

Auto muidugi läks nagunii lammutusse, aga fakt on fakt.
Mis põhjus, ei tea. Muld? Aastaid seismist?
Kasutaja avatar
Artur_L
Huviline
Postitusi: 4677
Liitunud: 10.10.2007 18:04 41
Peamine sõiduk: Bnw
Asukoht: Narva

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas Artur_L »

Muld
Eks Coupé / e38 730d/ Eks Nelikümmend kuus / e46 330dT man/ e60 530d/ Eks 92/ F10/F48 Lci/G20 320d/e60 530d G30 520d M-pack/f11 520d xDrive
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas BumBum »

Aasta kaks vangis pead olema, siis kõige lihtsam soovitus oleks osta salongi niiskusekogumise kotid. Neid kasutatakse ka uute autode puhul, tehasest väljasaates. 2-3 tükki tavaliselt autos. Näitena, leidub ka teistes autotarvete kauplustes: https://www.motonet.ee/et/toode/5000609 ... kuivatatav
Nii pikaajalisel hoiustamisel ma siiski jätaks need ämbrisse, suuremasse kaussi. Väidetavalt need niiskusekogujad ei leki.
See sobiks lihtsalt garaazi põrandale: https://www.motonet.ee/et/toode/605302/ ... erija-1-kg
Kui sul oleks veel mõni inimene, kes saab vahepeal neid kotte kuivatada, vahetada.

Küttepuudega ruumid on ka parema õhuniiskusega. Vanasti oli puukuuris igasuguseid tööriistu ja tehnikat. Ei ütleks, et aastate jooksul oleks roostema midagi hakanud.
prelude20
Huviline
Postitusi: 3724
Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
Peamine sõiduk: Metroo
Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas prelude20 »

Mul ka tüüpilised nõuka betoonikad. Niiskusega küll muret pole, ainus vent on 4 16mm auku ukses. Bemm seisis 2a , honda aasta jne. Ei mingit hallitust kopitust jne. Tegelikult palju aitab kui salongi lööd seest läikima ja korralikult ära kuivatad, jalamatid jne välja, katuseluugi lasin tuulutusasendi ja nii nad seisid seal.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11701
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania R500 '18 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas AARE540 »

Mul on isal üks Passat mõned aastad õues seisnud ning see hallitab seest ikka räigelt, karta on, et ka põhja all midagi head pole. Samas näiteks see töökoda, kus mu enda auto seisab, on betoonpõrandaga ja kütan seda talvel loetud korrad ning enamjaolt vaid niipalju, et toimetada saan, st ma pakun, et - 15-20 välistemperatuuriga on sees vaid mõni soojakraad. Vahel küll olen diiselpuhuriga kiirelt mingi 15 kraadi sisse ajanud. Kuid need kütmised on olnud vaid loetud päevad kuust, muul ajal on olnud kütmata ning ei ole ei mu autodele ega ka näiteks tööriistadele ühtki roostetäppi juurde tekkinud. Muidugi ei saa seda värrelda tavalise garaažiga, sest kasvõi kuupmeetritelt on see sama kui mingi kümmekond tavalist garaaži ning kuna uksed teab mis tihedad pole, siis õhk saab omajagu liikuda.
Madis420
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 26.09.2019 12:19 14
Peamine sõiduk: BMW 528i

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas Madis420 »

Haha vangis küll olema ei pea aga suur tänu vastuste eest. 🙂
Kasutaja avatar
Artur_L
Huviline
Postitusi: 4677
Liitunud: 10.10.2007 18:04 41
Peamine sõiduk: Bnw
Asukoht: Narva

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas Artur_L »

Lifehack. Silicageel kassiliiv.
Maksab 3kg samapalju, kui 1 50g kotike automaailmas.
Loobid 4 ämbrit täis ja autosse :mrgreen:
Eks Coupé / e38 730d/ Eks Nelikümmend kuus / e46 330dT man/ e60 530d/ Eks 92/ F10/F48 Lci/G20 320d/e60 530d G30 520d M-pack/f11 520d xDrive
karmo
Huviline
Postitusi: 1341
Liitunud: 19.12.2008 16:59 40
Peamine sõiduk: BMW 328i e46,BMW 320iT 46

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas karmo »

Kilo või kaks soola on veel odavam osta.
Olen ise kasutanud ja kasutan edaspidigi.
Kotile väike sisse ja korras.
Aku võta maha,kui tarka laadijat ei taha külge panna.
Kässarit ka ära tõmba peale.
Klaasipesuvedelik ka kindlasti talvine sisse.
Kütsipaaki pole mina täis pannud ja pole aastase seismisega midagi juhtunud.
Kui väga viitsimist on,siis tõsta auto maast lahti ka,ei vaju rehvid kandiliseks.
kaido321
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 24.09.2018 21:37 54
Peamine sõiduk: 530d

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas kaido321 »

Maast lahti tõstes jäävad sillad nn ebaloomulikku asendisse ja teed pigem karuteene. 2 aastat seisab siis lähevad sõitma hakkamisel nagunii uued rehvid juhul kui poeuusi just alla ei kruvinud. Eelpool näidatud niiskusekotid toimivad edukalt, 2-3tk salongi ja korras. Väljast vaha alla ja kogu muusika, ei juhtu temaga midagi kui eos juba ei ussita siit-sealt.
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2608
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas kapa »

On ju ka need klotsid olemas mis rehvid ümmargused hoiavad.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas BumBum »

Vanad rehvid alla, kui korralikud all on.
Kasutaja avatar
birgit123
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2815
Liitunud: 26.12.2005 20:10 36
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive 09/2018, BMW 318iS 09/1993
Asukoht: Tallinn/Mähe

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas birgit123 »

Ma samamoodi aastaid hobiautot hoidnud nn nõukaaegses garaazis (6+ aastat).
Ei ole täheldanud mingeid probleeme.
Mul niiskuskogujad garaazis aastaringselt, mida käin regulaarselt vahetamas.
Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 8162
Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas Riivo »

mõned lasevad rehvidesse vähe rohkem rõhku pikema seismise jaoks...ja kui tõsta üles masin maast siis jah, mitte nii et rattad rippu jääksid...Õli vaheta ka kindlasti ära et vanasse õlisse jäänud saast mootorit ei rikuks
´17 4Drive
Kasutaja avatar
JorgenP
Huviline
Postitusi: 346
Liitunud: 07.06.2011 15:02 57

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas JorgenP »

Riivo kirjutas: 05.11.2020 08:59 13 mõned lasevad rehvidesse vähe rohkem rõhku pikema seismise jaoks...ja kui tõsta üles masin maast siis jah, mitte nii et rattad rippu jääksid...Õli vaheta ka kindlasti ära et vanasse õlisse jäänud saast mootorit ei rikuks
Eelmine aasta rehvidesse 3.5bari ja korra talve jooksul liigutasin käsitsi autot, et terve talv ühe koha peal ei seisaks. Suvel uuesti 2.2bar sisse ja polnud mingit probleemi vibratsiooniga. Õli vahetust mõtled pärast hoiustamist või enne? Sellega on ka erinevaid arvamusi.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas BumBum »

Kunas õli vahetada, selle üle on on arutletud alati. Mina soovitan ka vahetada õli varem ja kui auto jääb seisma 1-2 aastaks, teha õlivahetus uuesti.
Vana õli sisaldab seda, mis põhjusel üldse õli tuleb vahetada. Seismajäämise puhul ladestub osaliselt see pindadele, kus käivitamise hetkel seda pigem ei peaks olema. Vana õli puhul määrimisomadused halvenevad. Kui peaks veel kondentsi tekkima pikalt seismisega. Mõelda vaid, kui mootor käima panna ja see kokteil läbi käib.

Igapäevaselt on erinevate asjadega ju samamoodi, parem on asjad seisma jätta puhtana, kui neid uuesti kasutusele võtmisel puhastama hakata, mis sageli on tunduvalt raskem.
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 2992
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas Oliver.L »

Aga kui nüüd õli on 1000km tagasi vahetatud millest 90% on liigeldud maanteel ja tegemist ottomootoriga. Seisma jääks 6ks kuuks. :mrgreen:
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas BumBum »

Ma arvan, et see on iga inimese isiklik küsimus. Mõni vahetab sokke igapäev, mõnele on normaalne kasutada pesemata sokke seni kuni augud sees.

Mõelda vaid, kui roheliste käest küsida, kui sageli õli vahetada :D
Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 8162
Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas Riivo »

Oliver.L kirjutas: 05.11.2020 10:18 56 Aga kui nüüd õli on 1000km tagasi vahetatud millest 90% on liigeldud maanteel ja tegemist ottomootoriga. Seisma jääks 6ks kuuks. :mrgreen:
Jäta sellega seisma ja vaheta uue hooaja alguses ära näiteks. Õli ei maksa nii palju, et selle pealt hobika puhul kokku hoida.
´17 4Drive
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 2992
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas Oliver.L »

Polegi mingi kulu, selline plaan oli tõesti. Vaatasin mida siin üldsus arvab. :mrgreen: Tänud, et vastasid. ;)
Kasutaja avatar
fedja
Huviline
Postitusi: 3632
Liitunud: 06.06.2009 01:30 04
Peamine sõiduk: MB W447
Asukoht: räpina

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas fedja »

Väljas autosid hoiustades olen kile alla pannud,blokeerib maapinnast tuleva niiskuse.
Garaazis seistes alati uksed/luuk tuulutus asendisse.
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1766
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Re: Masina hoiustamine.

Postitus Postitas Roland325 »

Oliver.L kirjutas: 05.11.2020 10:18 56 Aga kui nüüd õli on 1000km tagasi vahetatud millest 90% on liigeldud maanteel ja tegemist ottomootoriga. Seisma jääks 6ks kuuks. :mrgreen:
6kuud nii lühike aeg, et ei juhtu selle õliga seistes midagi. Ise sõidaks sama asjaga rahulikult edasi ja ei juhtu midagi, õli läheb ikka halvaks siis, kui ta tööd teeb :)
Vasta