Elektriautorubriik

Vaba teema
Vasta

Kas sul on kodus oma parkimiskoht?

Hääletus lõppes 31.12.2015 01:28 45

Jah (või ainult talvel määran oma koha mida koristada)
49
63%
Ei, kuid vajadusel saaksin ühele kohale parkima jääda
9
12%
Ei, selleks on kindlasti vaja ühistu abi, olen juba proovinud
12
15%
Pole tähelepanu pööranud, ei tea veel
8
10%
 
Hääli kokku: 78
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7830
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Elektrihind läheb sügise lõpul paika, kui suurtootjad on oma hooldused ära teinud. Muidugi tekib ka universaalteenuse variant, mis garanteerib aktsepteeritava (ala 25 senti?) hinnalipiku neljaks aastaks.

Erektsioonihäired nii lühiajaliste hinnakõikumiste peale ei ole vaja ravida. Lähevad ise üle kui vaatepilt üksluiseks läheb.

Kui siin mõned ikka veel on veendunud, et elekter on kallis, siis mina võin öelda, et minu esimene elektriauto on ennast tagasi teeninud ja mõni tuhat peale veel. Teisisõnu kui ma poleks seda ostnud, siis oleksin rohkem raha kulutanud (sõites dislaga 6l/100km).
Teine teenib ennast ära järgmisel aastal (kasutatud kujul ostetud). Muideks kõige kehvema elektrikaga sai Tikupoisis show-l käidud, kokku 490km (Tartu ja muud asjad otsa). Maksma läks 17.11€, pluss mõni sent mis kodust kaasa sai võetud.

Teisisõnu, teie veendumised on väike törts paska ;)
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas LEDBeam »

Kõige lihtsam on kütusekulu kontrolli alla hoida- vähem sõita! Selle peale pole tulnud? ;) Näiteks osta poest kohe 5 pakki suitsu 1 asemel jne. Samas veel kasulikum see komme maha jätta.
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

Jälle mingi emotsionaalne peeretus?
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 8162
Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Riivo »

arnis kirjutas: 31.08.2022 17:59 24 Teisisõnu, teie veendumised on väike törts paska ;)
Oh siin neid veendunud mehi ole igasuguseid...mingil hetkel ikka ägisevad teistega samas taktis...ja ainult sellepärast et mingi "ilgelt odav on" ei tõuse minu käsi mingit patareiga seebikarpi ostma.
´17 4Drive
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Hooldused tehtud saavad!? Mis on erinevust talvel ja suvel? Numbreid täpselt ei tea, kuid oletame, 50% jahutab, talvel 90% kütab. Nõudlus jääb alles. Mida rohkem elektriautosid ostame, seda suurem on vajadus energia järele.
Aksepteeritav hind 25 senti? Tule taevas appi ütleks selle peale Ansip ja Parts lausus, et on mõeldamatu, et uueks normaalsuseks saaks kallim hind.

"Nagu ütles Konrad Adenauer: inimestega ei eksperimenteerita. Sellel, kes niisugust lollust kaitseb, ei peaks olema õigust avalikult rääkida. Samasugune tobedus on õigustada ka 200- või 150-eurost hinda megavatt-tunni eest. Selline eksperiment inimühiskonnaga on üleeuroopaline probleem."

https://epl.delfi.ee/artikkel/120055644 ... est-korini
Kasutaja avatar
6Tenz
Huviline
Postitusi: 1045
Liitunud: 22.02.2017 18:26 48
Peamine sõiduk: e92 330d
Asukoht: Tartu

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas 6Tenz »

Võiks sõita küll tulevikus elektriautoga, aga millegipärast kõik autotootjad on oma kõige jõledamad fantaasiad teoks teinud elektrikate disainimisel.
dmi6
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 22.07.2022 01:25 25

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas dmi6 »

Kas hoiate elektrikaid garaažis, maja lähedal?

Kui paljud on mõelnud liitiumioon akude ebastabiilsusele ja kas on see iseeneslik süttimine tõsiseltvõetav teema?
Kasutaja avatar
Brandon
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 05.01.2022 18:22 28
Peamine sõiduk: f11 vkm performance

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Brandon »

suletud tulekindlas metallkastis
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Ei saa eitada, et on olnud elektriautode põlenguid mis on seotud vigase akuga, kuid pigem on need probleemid saanud lahenduse kiirelt tootja poolt. See ei puuduta ainult täiselektrilisi autosid. Ford Kuga pistikhübriid sai ka tagasikutsumise ja ei soovitatud juhtmest akut laadida.
Täna oli uudistes, et Tartus tegi elektrijalgratta aku pauku.
Vigadest õpivad ja kõik muutub paremuse poole. Kes aga õppida ei taha on see inimene, see kes omale elektriauto ostab ja mõtleb, seda võib igapäevaselt tavalisest seinakontaktist laadida, eriti kui see veel väljas asub ja ilmastikukindel ei ole.
Norras keelati ära tavalisest seinakontaktist laadimine, ilma järelvalveta ja need autoomanikud kellel on pistikhübriid või elektrikas, neil käiakse kontrollimas, kas on paigaldatud korralik laadija.
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4688
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Fred »

BumBum kirjutas: 01.09.2022 21:56 32 Norras keelati ära tavalisest seinakontaktist laadimine, ilma järelvalveta ja need autoomanikud kellel on pistikhübriid või elektrikas, neil käiakse kontrollimas, kas on paigaldatud korralik laadija.
https://elbil.no/ikke-forbud-mot-a-lade ... ikkontakt/

Nüüd küll liialdad. :) Ei ole midagi ära keelatud, lihtsalt on rangelt soovitatav laadimisjaama kasutada: kiirem, mugavam ja laadimisjaama tootjatele sissetoov. Kui on korralikult maandatud seinakontakt, võib rahulikult edasi laadida.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Ma ei oska muud öelda, kui töökaaslane oma kogemusest rääkis. Tal kodus Toyota pistikhübriid ja kontrolliti. Laadis samamoodi välisest seinakontaktist ja öeldi, ilma järelvalveta ei tohi kasutada.
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4688
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Fred »

Nad ei saa ära keelata nn. pistikulaadijaid, kui need on tulnud uuena autoga kaasa, on sertifitseeritud ja neid kontrollitakse ülevaatusel. Nad on küll pigem ette nähtud “vanaemale külla minnes” autot laadida, aga kes ütleb, kas oled sa hetkel kodus või külas või kuskohas.
Pigem on oluline see, et kontakt, kus laadija ühendatakse, oleks võimalikult maja kilbi lähedal, korralik vähemalt 2,5 ruutmillimeetrine kaabel ja õigesti maandatud. Probleeme võidakse näha vanades majades, kus elektrikaablid aastast 76 või kui laadimisel on 4 pikendusjuhet vahel. Seda võidakse küll kontrollida. Ja nõus, et ise peaks olema laadimise ajal kodus või läheduses.

Ise laen meie pere elektriautot päevasel ajal enamasti, kui paneelid päikest toodavad. Seepärast on ka parem kasutada nn pistiklaadijat, et laadimine oleks vaiksem ja pikaajalisem, sest keskmine tootlikkus päeval on 3-4 kw tunnis. Laadimisjaam tarbiks lühema ajaga rohkem.
Siin sõltub kindlasti ka elukorraldusest, kuna ja kui tihti autot vaja on kasutada.
Aga oma elektriga või ilma, endiselt on selle autoga kõige odavam liikuda.

Ja ei mõista kriitikat suunal, et elektriautod on koledad. Meie e-Golfi ei erista väliselt bensu-, või diisligolfist peale sumpa otste miski. Leidub ju ka koledaid mitte-elektri autosid. Subjektiivne.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas LEDBeam »

Maanduse vajadus ja 3-4 kw tunnis on veidi narr jutt. Kas see jutt tuleb Norrast või meie Eleringist?
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4688
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Fred »

Minu elektritootmise võimekus ja suurusjärk ei puutugi asjasse. Lihtsalt mainisin, et nii on veel soodsam autot laadida - enda jaamaga.
Maandus laadimiskontaktis on nõue. Paljudel vanadel majadel on endiselt vigased ja puudulikud juhtmestikud.
Räägin Norra kontekstis, sest elan juba hulga aastaid siin.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Kasutaja avatar
Brandon
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 05.01.2022 18:22 28
Peamine sõiduk: f11 vkm performance

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Brandon »

Ei saanud eestis hakkama v miks sinna pagesid?
Viimati muutis Henri., 02.09.2022 15:43 35, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: Nägemist
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas LEDBeam »

Maandus laadimiskontaktis on nõue.
Maandus ja kaitsejuht on veidi erinevad mõisted. Pistikupesast on otseselt näha, kas tal on kaitsejuhi klemm või mitte. Ja võimsuse esitamisel ei topita järgi mingit tundi, võimsus ise ongi J/s= W. Kui seal Norras sel kombel sokitakse, siis ime pole, et lammastele määritakse ka super laadijaid pähe, mis on kuidagi ohutumad (pole välja toodud, mis mõttes) või lisavad laadimisvõimsust (kuidas?) ja miks on vaja pistikupessa ühedatud auto järgi valvata (kas selleks, et rott juhet läbi ei näriks?).
hansu
Huviline
Postitusi: 1383
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas hansu »

LEDBeam kirjutas: 02.09.2022 12:43 00 Pistikupesast on otseselt näha, kas tal on kaitsejuhi klemm või mitte.
Ega siis see klemm ja sinna külge ühendatud juhe veel ei taga maandust.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas LEDBeam »

Milleks on vaja maandust tagada (vasta, kui sul on elektrialane pädevus)? Klemmiga pesa pannakse eeldusel, et klemmi külge on ühendatud kaitsejuht (kolla- roheline). Kaitsejuht ühendatakse maja potentsiaaliühtlustusele. Kas see on maandatud või mitte, on ise teema. Tavaliselt ühendatakse see sissetulevale neutraaljuhile, mis on ka samas võrgu kaitsejuht ja maandus (PEN- protection, Earth, neutral). Norras näiteks on palju graniiti ja seal polegi efektiivne (kordus)maandamine võimalik ega anna ka midagi juurde. Selles mõttes Norra kontekstis, kui jutustatakse pistikupesa maandusest, kõlab see jutt eriti imelikult.
Tundub, et teie "laadimisspetsialistid" tagavad omale kindla rahavoo ja seda kõige häbematumal kombel (muutes eeskirju ja valetades). Elektrivaldkond ongi selline tume ala, kus standard antakse täiendada, paranada jne erialaliidule, milles on liikmeteks vastavd müügimehed. Eriti põnev bisnes on maanduskola ja piksekaitse müük, kuna seal üldjuhul ei saa keegi mitte s..i aru ja sõna "maandus" kõlab veenvalt.
Norra NEK 400:2022 maksab ilma käibemaksuta kõigest 1795 NOK-i, :). Osta ja tutvu. https://www.nek.no/produkter/nek-400/
Leidsin ka viite NEK 400 FAQ-le (norra keeles) https://www.nek.no/standarder/faq/?opentab=nek-400 . Kui tõlkest läbi lasta, siis ausalt öeldes, mina oma TPI haridusega ei saa millestki aru, mida nad seal üldse üritavad.
Aga seal on nupp Saada meile küsimus (Send oss et nytt spørsmål), eks siis küsige, mis maandus ja milleks? Samuti võib küsida, kuidas spetsiaalne laadija annab võimsust juurde (eeldus on, et pistikupesa kaitsatakse max 16 A kaitselülitiga) ja miks ei või ilma spetsiaalse laadijata jätta autot järelevalveta ja milline peab olema järelevalve?
Viimati muutis LEDBeam, 02.09.2022 13:55 01, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4688
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Fred »

LEDBeam kirjutas: 02.09.2022 13:00 11 mina oma TPI haridusega ei saa millestki aru
See on tore, et oled haritud ja tead palju, äkki kirjutad ja juhendad neid teadmatuid NEK400 koostajaid samuti. :)

Mina viitasin lihtsalt kellegi öeldule, et ei tohi enam kodus seinakontaktist laadida. Võib küll.

Brandon kirjutas: 02.09.2022 12:36 25 Ei saanud eestis hakkama v miks sinna pagesid?
Really?
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas LEDBeam »

Mina viitasin lihtsalt kellegi öeldule, et ei tohi enam kodus seinakontaktist laadida. Võib küll.
Ok. See oli olemasoleva paigaldise kohta, kuid 2023 alates uusi ei tohi sellisel kombel teha, vaid tuleb paigaldada spets laadimisterminal.
Kas järelevalveta jätmise keeld sellisel juhul oli või sain valesti aru?
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4688
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Fred »

NEK400:2018 ütleb, et võib kodus laadida, kui kasutatakse selleks kilbist oma faasi, millel max 10A tüüp B kaitse.

Det har til i dag (NEK 400:2018) vært et krav at lading av elbil i vanlig stikkontakt hjemme skal benyttes en egen kurs som ikke brukes til noe annet. Kursen som brukes til lading skulle også sikres med en jordfeilbryter type B, og ikke større enn 10 ampere.

NEK400:2022 seda enam ei luba. AGA see ei kehti tagasiulatuvalt. Ehk siis uued majad, mis saavad registreerimise aastaks 2023, peaksid el-auto laadimiseks kasutama jaama, millel on Type2 pesa. Vanad võivad samamoodi edasi lasta.
Selle üle saab tulevikus kindlasti vaielda, kas iga uus maja peaks olema kohe laadimisjaama valmidusega, kes selle eest maksab, aga kui inimene üldse ei plaani el-autot osta jne.

See järelvalve teema on hägune. Ma ei tea, mis alustel seda tehakse/tehtama hakatakse. Kas tõesti kuskilt registrist hakatakse uurima, kes omab elektriautot või naabri pealekaebamise pärast või mingit muud moodi - ei tea.

Siin on olemas küll nn elektrijärelvalve (Eltilsyn), mis kontrollib elamu elektrisüsteeme, aga see toimub ca iga 20 aasta tagant. :) (mul käis 4 aastat tagasi, kontrolliti kilpi ja käidi kõik pistikud majas üle. Samad nad teatavad oma tulekust nädala ette ja kui tahad oma el-auto laadimist “varjata”, võid seks ajaks lihtsalt laadija ära koristada)
https://www.nettavisen.no/billig/strøm ... -eltilsyn/
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Tuleb ise lugeda ja uurida, ei saa alati kõike uskuda mida räägitakse. Sama mis Fred varem kirjutas.
Vanaema juures võib ka pikendusjuhtmega laadida, kuid järelevalvet peaks teostama, pistikupesa liiga kuumaks ei lähe, midagi sulanud ei ole jne. See on tüüpiline mõtlemisviis, ohutus tuleb tagada. Tõukerataste kasutajatele vist tahavad ka helkurvestid selga panna.
https://elbil.no/lade/lade-elbilen-hjem ... ikkontakt/
https://elbil.no/lade/lade-elbilen-hjemme/
https://www.dsb.no/lover/elektriske-anl ... adepunkter

Kui tekib küsimus, et mis Norra, elame Eestis, siis vastus seisneb ikka selles, et mida rohkem on elektriautosid, seda rohkem on probleeme laadimisega. Eesti peaks selles osas võibolla isegi väga ettevaatlik olema, kui ohutusele vilistatakse, kõike tehakse oma teadmistega, ehk toimib.
Mis kõige hullem, kui poes müügimehed on suuremad asjatundjad kui elektrikud ise "Oleks vaja ühendada alumiinimum ja vask juhe kokku, mida kasutada". Kõik sobib, keerake kokku, kõik klemmid sobivad jne.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas LEDBeam »

NEK400:2018 ütleb, et võib kodus laadida, kui kasutatakse selleks kilbist oma faasi, millel max 10A tüüp B kaitse.

Det har til i dag (NEK 400:2018) vært et krav at lading av elbil i vanlig stikkontakt hjemme skal benyttes en egen kurs som ikke brukes til noe annet. Kursen som brukes til lading skulle også sikres med en jordfeilbryter type B, og ikke større enn 10 ampere.
Kust auto laadimiselektroonika seda teab? Või tehakse norrakatele oma varianti, et üle 8A ei lae (10 A ja väike varu). Kui voolud juba nii maha piiratud, mida seal valvata? Pesade kuumenemise eest vastutab pesa tootja (reeglina on need 16 A) ja paigaldise ehitaja/ projekteerija. Väga nihkes kontrolliametkond tundub, meie jaoks täiesti arusaamatud teemad.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Auto menüüst saab valida ja mõnel laadijal saab eraldi valida, mitu amprit.
BMW näitel:

Mida seal jälgida? Mida tavaline inimene kes elektrist midagi ei tea, üldse oskab seal jälgida!
Välitingimustes näinud neid ühendusi küll, mis mõeldud pigem siseruumidesse. Isegi kui seinakontakt on katuse all varjus, võib ilmastiku olude tõttu olla seal korrosiooni. Katkine kest, pesa täis mustust. Niiskuskindlamal seinakontaktil kaan pealt katki, ämblikud on vahepeal pesa teinud, tuulega prahti kogunenud, rahulikult lükatakse pistikuga see praht sisse.
Töökaaslane pillas pistiku veelompi ja hakkas seda ühendama... Neid näiteid oleks veel.
Sõna järelevalve ehk paneb inimesi ise küsima, mida nad siis peavad kontrollima ja tõenäoliselt on selleks ka juba juhend valmis kirjutatud.

Pistikupesade eest vastutab tootja! Ma toon näite oma kogemusest. Ostsin seinakontakti(16A), pakendil kirjas, valmistatud loodussõbralikest materjalidest. Ühendasin sinna järgi elektriradiaatori 2000w. Külm periood sai läbi ja otsustasin radiaatori paigaldad teise kohta. Ühendasin lambi sinna pessa, tundus kuidagi liiga palju liikuvat. Pistikut uuesti eemaldades, lagunes seinakontakti plastikosa tükkideks.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas LEDBeam »

Et max 9A-ga pistikupesa aastaga ära lagunes, pidi midagi väga valesti olema. Ehk sellele väitele tuleks juurde pista ka info pesa mudeli ja tootja kohta. Kui sellist kraami Norras poes müüdi, siis ma hakkan isegi mõistma, mis paanika seal toimub.

Muideks, ka meil müüakse ehituspoodides "vargapesade" pähe sellist kraami, mida äärmisel juhul võiks mobla laadija ühendamiseks kasutada.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Proovisin leida aga kahjuks ei leia tootjat. Aastaid tagasi juhtus ja ma ei imestaks, kuid nende tooted kaubandusest müügilt kõrvaldatud.
Samas tuleb meelde üks facebooki postitus, Eestist ostetud uus pikendusjuhe.

Pilt
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas LEDBeam »

See läheb ka moblalaadija ühendamisvahendi kategooriasse. Lisaks on vasak pool ühendatud N-i alla ja parem L-i :mrgreen:
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7830
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Tavalisest stepslist, millel on maandus, saab Eestis (ja suur osa EUst) laadida kuni 13A. See on siis 13*230=3kW.
1.5mm2 juhe kannatab selle ära ilma põlenguteta, aga kui kruvid logisevad, siis ei saa kahjuks kuidagi välistada tulekahju, isegi 300W koormusega.
Enamike autodega tulevad kaasa lausa 10A-sed laadimisliidesed. See on täpselt sama mis enamik boilereid, mis väga paljudel on stepslis, viimased 20-25A.

iga amper on umbes 1km/h laadimiskiirust.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas LEDBeam »

Tavalisest stepslist, millel on maandus, saab Eestis (ja suur osa EUst) laadida kuni 13A.
16A ikka. Maandus otseselt ei puutu asjasse, korpuse klemmid on kaitsejuhi omad.
See on täpselt sama mis enamik boilereid, mis väga paljudel on stepslis, viimased 20-25A.
16 A pesa jaoks ei tehta 20- 25 A boilereid. Üldiselt alates 3 kW on nad enamuses 3-f ja kohtkindla ühendusega.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Kruvid võivad logiseda ka kõige parema elektriku paigaldatud pistikupesadel. Seda nimetatakse "aeg mis teeb oma töö" Kruviühendusi on soovitatav mõne aasta järel uuesti pingutada/kontrollida.

Ja siit küsimus, miks selline spetsiaalne elektriauto laadimiseks mõeldud pistikupesa umbes 100 eurot maksab?
Hind on loomulikult suhteline, kuidas julgetakse küsida aga siiski, mis on erinevust tavalisel niiskuskindlamal ja sellel pistikupesal.
https://www.carplug.eu/legrand-green-up ... e-mounting

Korralik komplekt üle 200 euro ja paneme veel paigalduse ka juurde. Mõnele elektriauto omanikule on see siis 1-2 aasta energiakulu?
https://www.carplug.eu/pack-legrand-pri ... iel-410754

Eestisse sobiv variant ka: https://ecarcharger.store/legrand-090470/
Vasta