Nael või lamell?

Vaba teema
Vasta
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

mina olen 2 viimast aastat liigelnud Continental ContiWinterContact lamellidega- väga rahul! Sõber kasutas sama rehvi naelaga.
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 2087
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Ma olen viimased 5 aastat eranditult NF3 parteis olnud. Siiani väga rahul. Loomulikult "saeb" nael asfaldil rohkem kui lamell, aga samas julgeb naelaga ka kummis vee all oleval jäisel külavaheteel sõita ilma, et kraavidest tulev gravitatsioon autot ära kutsuks. Korraliku naela eeliseks on see, et temaga saab 2 ja rahulikum juht ka 3 aastat sõita ilma suurema pidamise kaotuseta ja samuti on jäigem rehv asfaldil parem kui pehme lamell. Lamelli samas peaks vähemalt iga 2 talve järel vahetama, kui keskmiselt 10 tuhat km sõita millest suure osa moodustab meie tingimustes asfalt.
Kasutaja avatar
Rene_V
Huviline
Postitusi: 1872
Liitunud: 10.03.2004 22:55 16
Peamine sõiduk: E39 540i, 525d -02
Telefon: 55560543
Asukoht: Reval

Postitus Postitas Rene_V »

Ise siiamaani kasutanud Gislaved Nord Frost 2-sid ja tõenäoliselt ka sellel talvel lähevad need alla, tutvusringkonnas ka väga paljud kiidavad..ülihea rehv lihtsalt :cool:
Bmw E28x 5 ex / Bmw E30x29 ex / Bmw E34x 6 ex / Bmw E39 525d touring x2-ex /Bmw e39 530d touring-00-ex
Bmw E61 530d -06-ex / Bmw E61 530d -05 ex / Bmw E39 525i -00 ex/ Bmw E39 525d Touring-01 ex
Hetkel BMW e39 540i sedaan `02 ,BMW e39 525d sedaan `02
Kasutaja avatar
Raitz
Huviline
Postitusi: 366
Liitunud: 06.06.2006 14:53 39
Asukoht: Tallinn + Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Tänu rehvitootjate tugevale arendustööle ja omavahelisele konkurentsile on kõik tippklassi rehvid tugeva hüppe teinud ja tagasiside kasutajatelt on peale hooaega kõigil üpris positiivne, seega erinevatest faktoritest (hind, kättesaadavus) tingitud igaühe individuaalse valikuga ei tohiks nii või naa väga alt minna. Pigem sõltuvad need võimalikud erandid korrektse sissesõidu järgimisest.
Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 8162
Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Postitus Postitas Riivo »

kõige selle jutu peale julgen samas mina öelda oma personaalse plusspunkti eesti meeste kapsaaeda...pole see Vallai nii jube midagi et mingide longide ja kangidega võrrelda...soetasin Vallai suht HKPL2 mustri jäljendiga naastud samal ajal kui diisel õuele tuli...2 talve ei mingeid probleeme..pooleteisetonnist masinat hoidis teel korralikult ja seal kus mõni tödistas 70-ga ja kartis tee keskel lörtsivaalusid siis ilma mingite kontrollideta ja asjadeta sai tehtud möödasõite, ilma et oleks tundagi olnud, et pidamist ei ole. Jäärajal ja muidu külavahel sai korralikult liugugi lastud. Liiatigi polnud mul kordagi probleeme hooaja jooksul, et rehv iseenesest tasakaalust välja läheb. Eks ole aeg ka tasapisi edasi arenenud ja mitmeid aastaid tagasi tehtud taastatud rehv ei saagi olla sama kvaliteediga mis praegu. Kindlasti on täiustatud tehnoloogiat, karmistatud toorikute kvaliteedikontrolli jms.

Kellele ema, kellele tütar. Ei laida uusi rehve :P aga sõidan ka protiga edaspidi kui paremat võimalust pole.
´17 4Drive
madka007
Huviline
Postitusi: 190
Liitunud: 12.06.2007 15:12 59
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas madka007 »

Mina siiani ikka naastupooldaja, kuna suht palju sõitmist sellistel teedel. kuhu sahad/puisturid jõuavad alles siis, kui lumi juba kinni sõkutud(kui üldse jõuavad) :cry: Ja päeval see kinnisõidetud lumi päikese käes tõmbab niiskeks ja siis öösel muutub liuväljaks. rääkimata sellest, et Lõuna/kesk-Eesti külavaheteed on enamasti veel keskelt "kummis "ka.

Ostsin nüüd tutikad Nokian Hakkapeliita 4 naelad (näeb kas on ka head rehvid) ja varsti peab vist alla panema ka. Ööd hakkavad juba külmaks vist kiskuma.
Sõida ise ja lase teistel sõita. Ning pidage meeles: Pidurid on kiiruse surm......
---------------------------------------------
prelude20
Huviline
Postitusi: 3725
Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
Peamine sõiduk: Metroo
Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja

Postitus Postitas prelude20 »

kahe käega gislavedi poolt aga rehvitestis nii hästi ei läinud. naaste oli tõesti peoga see. isegi jäärajal ja asfadil kihutades ei saanud neid suurt välja. oli nord frost5 tüüpi :D
Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 8162
Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Postitus Postitas Riivo »

...niivõrd-kuivõrd teemasse: Läti-Leedu EI keelustanud naastrehve, nii et nii mõnigi mees paneb ehk naastu alla :D :D ...Lätis samad ajad-reeglid talverehvi kohta mis eestiski...Leedus talverehvid kohustuslikud 10.nov-1.aprill...muul ajal naastud keelatud

ehk sai keegi sellest vajalikku infot
´17 4Drive
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

Ei tahaks küll vaidlust tekitavat teemat päevavalgele tirida, aga tuleb oma emotsiooni jagada...
Pannes täna alla 17" naastrehvid gislaved nord frost 5 üllatusin ma ikka tõsiselt.Rehvid on ostetud kasutatuna (1 talv). Kas nüüd on tegu mega vaiksete rehvidega või on BMW insenerid 330d-le väga hea müraisolatsiooni teinud. Absoluutselt mingisugust naela kobinat salongi ei kosta, ei saa arugi et rehve oleks vahetanud. Kunagisel e36 oli ikka rehvivahetust hästi kuulda (Nord Frost 3).
Seega tuleb siin BMW-d või rehve kiita?
Tarvo
Huviline
Postitusi: 1998
Liitunud: 20.10.2003 23:53 19
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Tarvo »

Kuidas oleks soovitav teha uute naastrehvide sissesõitu - saan aru et rahulikult ja tasakaalukalt, aga kas seda on mõistlik teha ka maanteekiirustel?
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Olen kuulnud, et isegi mõõdukas kiirendamine ja ka natuke jõulisem pidurdamine pidi hea olema sisse sõitmiseks. Pidavat hästi naelad pesadesse kinni sõitma.
525 TDS´a EXECUTIVE
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8488
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

Ootaks siia Serka kommentaari selle kohta.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
Serka
Huviline
Postitusi: 574
Liitunud: 22.02.2006 21:52 40
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Serka »

Ütleme siis selle kohta nii et kui peale esimesi pidurdusi naelad välja tulevad siis keda sa süüdistama hakkad.
Uute naastrehvidega on esimesed 500 km soovitav sõita võimalikult rahulikult,et rehvi naastud "TÖÖTAKSID SISSE".Sedasi talitades on naastude tööiga oluliselt pikem.Ka edasise sõidu puhul soovitame vältida järske kiirendusi,pidurdusi ja külglibisemist.
Need sõnad tulevad nokia rehvi tehasest.
Tarvo
Huviline
Postitusi: 1998
Liitunud: 20.10.2003 23:53 19
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Tarvo »

Aga ikkagi, millised on soovitused maanteekiiruste puhul uuele naastrehvile?
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Serka730 kirjutas:Uute naastrehvidega on esimesed 500 km soovitav sõita võimalikult rahulikult,et rehvi naastud "TÖÖTAKSID SISSE".Sedasi talitades on naastude tööiga oluliselt pikem.Ka edasise sõidu puhul soovitame vältida järske kiirendusi,pidurdusi ja külglibisemist.
Need sõnad tulevad nokia rehvi tehasest.
Ise soovitaks veel vältida naastrehvidega rooli koha peal keeramist.
Indrek
Allan_A
Huviline
Postitusi: 215
Liitunud: 24.11.2004 14:46 01

Postitus Postitas Allan_A »

Tarvo kirjutas:Aga ikkagi, millised on soovitused maanteekiiruste puhul uuele naastrehvile?
Olen kuulnud sellist juttu, et sissesõidul ei ole hea üle 70 km/h sõita..
Keegi pädevam võiks seda kommenteerida.
E85 Z4 3.0si
Kasutaja avatar
Serka
Huviline
Postitusi: 574
Liitunud: 22.02.2006 21:52 40
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Serka »

Indrekul õige tähelepanek.
Maanteel minu teada mingeid piiranguid ei ole kiirusel.
Kasutaja avatar
Annely
Klubiliige - admin
Postitusi: 1829
Liitunud: 24.10.2007 16:32 01
Peamine sõiduk: BMW
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Annely »

aga kas manuaali ja automaadi osas ka mingeid erinevusi on? sõitsin 2 talve manuaali ja esisillaga, nüüd siis esimene talv automaadi ja tagasillaga, kas rehvivalik peaks eelmainitud omadustest lähtuma?

kunagi käisin kraavikaldal ära lamellidega Sierraga, aga tean ka põhjust: klaasjää + täiesti tühi pagass ehk mida muud sealt loota oligi. Õnneks sain enne kraavi pidama, peale seda sai pagassi 50kg suhkrukotitäis liiva :D Nüüd kaalub auto pea 2 tonni, kaaluprobleem ei tohiks enam nii suurt rolli mängida?
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

See teema oleks pidand küsitlusena tegema.
Oleks kenasti protsentuaalselt näha olnud kui paljudel on see aasta naelad või lamellid.
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

Annely kirjutas:aga kas manuaali ja automaadi osas ka mingeid erinevusi on? sõitsin 2 talve manuaali ja esisillaga, nüüd siis esimene talv automaadi ja tagasillaga, kas rehvivalik peaks eelmainitud omadustest lähtuma?

kunagi käisin kraavikaldal ära lamellidega Sierraga, aga tean ka põhjust: klaasjää + täiesti tühi pagass ehk mida muud sealt loota oligi. Õnneks sain enne kraavi pidama, peale seda sai pagassi 50kg suhkrukotitäis liiva :D Nüüd kaalub auto pea 2 tonni, kaaluprobleem ei tohiks enam nii suurt rolli mängida?
no nüüd sul veel lisaks veojõu kontroll ja külglibisemise vastane seade autol olemas- nii, et võid julgelt lamelli valida- uskumatult parem on kindlasti ;)
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
Annely
Klubiliige - admin
Postitusi: 1829
Liitunud: 24.10.2007 16:32 01
Peamine sõiduk: BMW
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Annely »

Vot siis - mehe nõudmisel on lamellrehv välistatud ja talverehviks Continental Winter Viking 2. Näis.... ise oleksin tõenäoliselt lamelli valinud, aga oleks ei maksa ju midagi!

Praegu vilgub see pagana DSC ka siis, kui lombist hooga läbi sõidan või kurvi liiga teravalt võtan... ei tea mis ta siis talvel libedaga veel tegema hakkab :)
Kasutaja avatar
ermicas
Huviline
Postitusi: 704
Liitunud: 06.09.2006 16:18 20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ermicas »

endal on mul ses mõttes hea võrdlus et nädala sees sõidan tööautoga millel Michelini x-ice lamellid ja nädalavahetusel liiklen oma autoga (e34 525) millel on Gislavedi nordfrost 3 naastrehvid...kui suurem lumi maas, eks siis saab päris hea ettekujutuse kump rohkem meeldib :)
regaja1
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 29.08.2005 21:40 10
Asukoht: Ah?ja!

Postitus Postitas regaja1 »

2 autot e30 ja e34aut ja mõlemal lamell pluss natuke kergem jalg, väiksem sõidumüra ja ka loodetevasti vähem pigi kerel
Kasutaja avatar
ermicas
Huviline
Postitusi: 704
Liitunud: 06.09.2006 16:18 20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ermicas »

regaja1 kirjutas:2 autot e30 ja e34aut ja mõlemal lamell pluss natuke kergem jalg, väiksem sõidumüra ja ka loodetevasti vähem pigi kerel
kuskohast sa talvel seda pigi leiad ?
mytology
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 05.12.2004 13:20 06

Postitus Postitas mytology »

ermicas kirjutas:
regaja1 kirjutas:2 autot e30 ja e34aut ja mõlemal lamell pluss natuke kergem jalg, väiksem sõidumüra ja ka loodetevasti vähem pigi kerel
kuskohast sa talvel seda pigi leiad ?
Võin ta eest vastata. Naeladega lõhkudes ülespaiskuvast asfaldist leiad rohkem pigi kui suvel.
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

mytology kirjutas:
ermicas kirjutas:
regaja1 kirjutas:2 autot e30 ja e34aut ja mõlemal lamell pluss natuke kergem jalg, väiksem sõidumüra ja ka loodetevasti vähem pigi kerel
kuskohast sa talvel seda pigi leiad ?
Võin ta eest vastata. Naeladega lõhkudes ülespaiskuvast asfaldist leiad rohkem pigi kui suvel.
Pigem paneb pigi lendama talvel meie teedele puistatav keemia. Tundub, et lisaks jää sulatamisele lahustab päris eduliselt ka asfalti.
Indrek
Raivo
Huviline
Postitusi: 3611
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: GS
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

See, et talvel pigi lendab, on ikka enamasti naelte süü (nii väidavad ka eksperdid), mis tundub ka täiesti loogiline.
Nael läheb asfaldi sisse ning asfaldis kõige pehmem osa ongi see "pigi", mis ilmselgelt ka esimesena sealt kihi vahelt väljub, kui "naelfreesiga" sealt üle sõidad ;)

Aga teemasse kah, et panin alla Continental Winterviking III lamelli, nind sõita on väga muhe. Mõnusalt vaikne ning paaril libedal teelõigul mis on õnnestunud proovida, siis ka pidamine on väga tubli!
GS
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Eks see pigilaadne ollus ongi kompott teel olevast pigist ja soolast või mis iganes ainest. ''Kokku segatuna'' on asi ikka üsna tugevalt auto külge nakkuv- kevadeti on näha, kuidas auto liivapaberist pinda pestes svammi tükid auto külge jäävad :D
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

Teema pealkiri oli nael või lamell?
Minu autol all lamell, kuigi ise oleks soovinud naela (las müriseb, enda ja teiste ja Teie tervis on tähtsamad). ;)
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1775
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Roland325 »

Arvatavasti nädala lõpus lähevad naelad alla! Siin jõgeva kandis nende soolapuisturitega on nagu on ja pidevalt on kiilakas. Lamelli sellistes tingimustes ei usalda. Muidugi oluline faktor, miks naelad alati panen on ka see, et tahan ka jäärajal käia kätt proovimas. Seda soovitan ka kõigile, annab oskusi juurde ja hea ettekujutuse, kuidas auto libedaga käitub ja seda mitte midagi lõhkumata!( ok äärmisel juhul võivad stanged mõraliseks minnna või kilbid ära kaduda :D )
Vasta