Elektriautorubriik

Vaba teema
Vasta

Kas sul on kodus oma parkimiskoht?

Hääletus lõppes 31.12.2015 01:28 45

Jah (või ainult talvel määran oma koha mida koristada)
49
63%
Ei, kuid vajadusel saaksin ühele kohale parkima jääda
9
12%
Ei, selleks on kindlasti vaja ühistu abi, olen juba proovinud
12
15%
Pole tähelepanu pööranud, ei tea veel
8
10%
 
Hääli kokku: 78
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Raivo »

Kellele meeldib troll ja kelle buss - asi on maitses.
Aga siin teemas propaganda on ülemõistuse vägev..
530d
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

See vahetu reageerimine "gaasipedaalile" on tõepoolest vahva, sellega olen igati nõus. Isegi manuaaliga ALPINA B3 ei ole särtsakuselt i3ga võrreldav ja ometigi on see päris ergas asi.

Aga värin? Ja veel maanteel? V8-ga x5 on iga kell maanteel mugavam kui Leaf või i3. Teslat pole pikemalt proovinud.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Pean oma enda sõnad avalikult osaliselt tagasi võtma. Käisin proovimas uut Land Rover Discoveri sporti. Diisel. Rool värises silmnähtavalt ka sooja mootoriga. Külmalt oli päris hull. Tunnistan, et olin eksiarvamusel, et sellised masinad jäid möödunud sajandisse. Ei jäänud.
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Tauri_J »

rool värises? :lol:

isegi vanematel bmw diislitel ei ole sellist jama kohanud
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Kõike esineb. "On alati" versus "peab olema" versus "tuleb ette". See on siis versioon "tuleb ette":
https://www.youtube.com/watch?v=g-mRA56HKFA
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Tauri_J kirjutas:rool värises? :lol:

isegi vanematel bmw diislitel ei ole sellist jama kohanud
Sõida kuu aega elektriga ja proovi uuesti. Inimesed harjuvad kõigega.
Minul rendikaga sõitmine (1 päeva ulatuses) ei muutnud seda
"harjumuse piiri". Istudes vibraatorisse tagasi oli kõik vinks vonks.
Kuid peale pikemat perioodi on asjad päris hullud.
Diisel halvem, R6+ bena parem, aga siiski kaugel nullist.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas oo7 »

Autot käivitatakse ja jäetakse seisma korduvalt

" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Mõni aeg tagasi käis siin teemas tuline arutelu teemal kas parem on BMW või Tesla käivitussüsteem. Mina pooldasin BMW oma, mis eeldab kahe tegevuse kordineeritust. Argumenteerisin peamiselt ohutusaspektile rõhudes.

Nüüd avaldati lugu, mis näitab, et päris niisama ma ei jorisenudki.

http://www.dailymail.co.uk/news/peoples ... buggy.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Tunnistage üles, et Hiina personali vallandamine muutub aina rohkem põhjendatuks.
Milline peast puudega debiil viib autod ostukeskusesse ja jätab autod lahti+võtmed ette?
Olete te kunagi poes näinud, et näidisautod on lahti ja võtmed ees? :D
Ma helistaks ise menti kui sellist asja näeksin. Laps pole antud olukorras grammigi süüdi.
Ja Muhv, jõuame tagasi sinna, et näiteks i3-e käivitus on samakeeruline kui Model S.
Istud sisse vajutad nuppu ja valid käigu. See, et sa väidad, et see vajab kordineeritud
tegevusi ja muud jama, see on otseses mõttes jama.
Arvad, et viimase aasta jooksul (kui sul see idee lõpuks välja ilmus) pole maailmas
3-6 aastased lapsed tavalisi sisepõlemismootoriga autosid käivitanud :lol:
Ma võin oletada, et numbrid on viiekohalised. Isegi minu peres on seda lapsepõlves juhtunud :D
Ja ka külas on seda korduvalt juhtunud. Selline pisinüanss tavaautodega jääb
meedias isegi mainimata, kuna see on mõttetu ja igav. Aga vot kui tegu on Teslaga,
siis puhutakse asi põlema :D Ja Muhv aitab kaasa.

Seoses mündiga. Panin enda autol mündi rooliratta peale, armatuuri serva peale, istme serva
peale. Nendel kohtadel mündid seisid edukalt püsti. Aga vibratsioon salongis on katastroofiline
R4 külma diisliga. See aga tõestab, et märgatava vibratsiooni olemasolul münt seisab edukalt.
See aga tõestab, et kui münt seisab V12 peal, võib ka selle salongis olla märgatav vibratsioon.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Ma®tin »

Arnis, üllata ka vahepeal, liiga etteaimatavad on su vastused :)
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas oo7 »

Seal pandi münt juhtumisi mootori ehk vibratsiooni allika peale, kus see kõige suurem on.

Pane sinna peale ja vaata kas seisab püsti ;)
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas AARE540 »

Ei tahaks ka sekundeerida, aga lisaks Martinile...
Raivo kirjutas:Kellele meeldib troll ja kelle buss - asi on maitses.
Aga siin teemas propaganda on ülemõistuse vägev..
Ma ei saa endiselt aru, miks seda elektriautondust nii hirmsasti üles peab puhuma, kuna mina isiklikult ei usu, et siinsest kiitmisest elektriautode müüginumbrid tohutult kasvama hakkaks. Seda teavad kõik, et sulle, Arnis, elektriautod meeldivad, kuid seda saime teada juba esimestel lehekülgedel.
Igasugu vibratsioonid ja muud asjad- on sellised, ehk siis vibreerivad sisepõlemismootoritega autod olnud 100 aastat ja tõenäoliselt ei kao need liikluspildist vähemalt mõnekümne aasta jooksul.
Minu praegusest postitusest võiks ju järeldada, et ma seda teemat muidu ei loeks, kui mulle see teema huvi ei pakuks, kuid siiski nii see pole- tahtsin lihtsalt teada, kas selles teemas olulisi muutusi on.
Ei saa salata, et kui rääkida näiteks Teslast- jah, kui oleks selline olukord, et sisepõlemismootoriga autodega enam sõita ei saaks ning jääks vaid "sumisejad", siis kõikidest turul olevatest elektriautodest ainuke, mida ma ostaks, oleks tõenäoliselt Tesla, kuid seni, kuni seda dilemmmat tekkinud pole, jääb nii minu kui tõenäoliselt paljude teiste jaoks esimeseks valikuks ikkagi sisepõlemismootor või teise valikuna mingi hübriid. Ning kindlasti on üheks oluliseks faktoriks hind.
PS. Ei midagi isiklikku, Arnis :cool:
Madis.
Klubiliige - admin
Postitusi: 4591
Liitunud: 08.09.2005 23:35 57

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Madis. »

Teslaklubi kogunemine :lol:
Pilt

edit: Ma kirjutan ka selgituseks, et Tesla ettevõte ja nende tegevus on väga sümpaatne. Samuti olen silmanurgast jälginud TSLA liikumist. Aga kahjuks on see konkreetne teema täiesti ilgeks muutunud ühe inimese absurditeatri tõttu.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Arnis - mõtle korraks suhtarvude peale - kui palju on maailmas sisepõlemismootoriga autosid ja kui palju Teslasid. Ja siis võrdle minugipärast kasvõi Leafi ja Teslat. Jah, Tesla käivitusrutiin on mugavam, aga ohtlikum sellegipoolest. Abiks oleks kui tehtaks vastav valikuvõimalus omanikule - kes valib mugavuse, kes ohutuse.

Mulle on nii BMW kui Tesla sümpaatsed, aga pimesi ühte või teist fännama pole ma nõus.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Madis., pooldan, et TSLA liikumine on suht psühhoterrori alla minemas :D
Veidi puuduliku ajuga isikud (neid on minuarvates käputäis, mitte küll üks)
ajavad mingit ketsupit suust välja ja väga puuduliku ajuga isikud usuvad.
Selle tulemusena liigub asi igatepidi loogikavabalt. Kuid kõigile on selge, et
kogu selle terrorismi eesmärk on raha teenimine. Tesla on aga ideaalne
ettevõte kelle peal eksperimente teostada. Kõigile on selge, et tuleb X, siis
tuleb akutehas, siis tuleb E. Professionaalsed rahategijad vispeldavad mingit
sousti praegu :) Ja paljudele objektiivsetele isikutele annab see üllatavalt
efektiivseid tulemusi :roll: Needsamad kastmespetsialistid hakkavad lilli
tootma mõne aasta pärast ja räägivad ulmeedukusest (rohkem kui minu
positiivne fantaasia suudab luua). Järjekordselt, eesmärgiga klotsi teha.

AARE530. Just meiesarnaste teerajajate tulemusena ongi üldse EV-del olnud müüki.
Siiamaani ei ole Tesla Motors kulutanud klotsi reklaamide peale, seda algusest peale.
Olemasoleval teemal on juba kümneid tuhandeid vaatamisi. Iga vaatamine söövitab
kodanike ajudesse. Üks räägib teisele (olgu hea või halb) ja teine uurib ise asja ja
teeb oma otsuse. See, et mulle meeldivad elektriautod, selle promomine lõppes juba
esimesel leheküljel. Selle järel on detailidesse laskumine ja teatud puhul enda
kordamine või tõlgendamine (kel jäi midagi arusaamatuks).

"tõenäoliselt ei kao need liikluspildist vähemalt mõnekümne aasta jooksul."
Mina, ega mitte keegi siin foorumis ei ole sellist jama kunagi öelnudki.
Antud lausel puudub väärtus. Kui tahaksid mingi väärtusliku lause koostada,
siis peaks see kõlama umbes: "tõenäoliselt tavaliste sõiduautode osakaal ei
lange aastaks 2025 alla poole" - antud lausega saaks vähemalt diskussiooni teha,
kuid ka see oleks tõene, kui arvestada juurde autode eluiga, 15-20 aastat.

oo7 - vibratsiooni allikas ei pea alati olema see, mis häirib kõige rohkem.
Igasugused muud detailid võivad naeruväärselt väikesest vibratsioonist
resoneerimise tõttu igasuguseid huvitavaid asju teha.
Teise näitena võiks tuua selle, kui autos oleks poolpidune kahetaktiline
trimmeri sisepõlemismootor, mis kaalub 5kg, tekitaks see pigem vähem
ebamugavusi sõitjatele kui 250kg kaaluv 10x vähem tõmblev V12.
Vibratsioon on üsna keeruline nähtus. Et siin mingeid vettpidavaid argumente
teha, oleks vaja tõsist lähenemist. Münt ja veetops seda ei ole.
See, et V12 on parem kui R4, küsimust ei ole, kuid selles keegi ei vaidlegi.

Ja ärme unusta ära, et me elame Euroopa Liidus. See tähendab seda, et aastaks
2021 on turuletulevate sõiduautode CO2-heitmete kogus kesmiselt alla 140gr/km,
võite nutta või naerda või itsitada. See ei ole seotud ei teie usu ega nõuetega.
Fakt on see, et kui praegu on 0gr/km-le pigem erand, siis aastal 2021 on V8-V10-V12
samasuur või isegi suurem erand (räägime uutest autodest, mitte olemasolevatest).
Ja ärge mulle mingeid vastulauseid tehke. Mina loen/õpin ja tõlgin siia. Kui just
pole pretensioone tõlkimise üle, selle üle võib arutada küll :)
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Vesi võimaldab visualiseerida sageduse muutust. Jah seda küll, et vibratsiooni resonantsala otsides on just sagedus ja võimsusnäitajad need, mida numbritesse tõsta aga siiski vedeliku anuma võtet kasutatakse ka visualiseeriva laborikatsetena. Õhukesest materjalist anumast e. topsist välja paisatud veepiisad on just sellest sagedusest triggerdatud.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Okei. Katsetan enda vibraatoris. Kui tops annab siiski salongis vaikuse sõnumi, siis
tõmbaks siiski kriipsu peale topsi ja sõidumugavuse tugevale seosele.
Viimati muutis arnis, 14.03.2015 20:26 37, muudetud 1 kord kokku.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas oo7 »

Huvitav et isegi 4 silindrine vana pensukas ei värise armatuuri ega rooli pealt absoluutselt. Kaigukangist on küll tunda

Muidugi käivitada siis on tervest autost tunda
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Hakka lotot mängima, Arnis:
https://www.eestiloto.ee/eurojackpot/est/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Loosime Eurojackpoti Eesti mängijate vahel välja luksusliku tulevikuauto Tesla Model S
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Noup :D
loositakse peavõiduna välja luksuslik tulevikuauto
Ei tea midagi, Model S on juba iidne värk. Tahan Model III :D
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Uskumatu turundus! :D panna inimesed tahtma osta midagi, millest nad midagi sisulist ei tea ega pole seda ka näinud. Samas on teine tootja (gm) analoogset tulevikutoodet juba näidanud, aga miskipärast seda osta ei taheta. Super!

Kui ma kuuleksin vaid model X tehnilist tutvustust, siis tahaks ma seda autot osta. Paraku on nüüdseks pilte ka näidatud ja mul ostutuhin koos sellega haihtunud. Kas sa ei karda Arnis, et sul midagi sarnast juhtub? :D
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Ära võrdle GM-i Teslaga. Samahästi võiks võrrelda BMW-d ZAZiga:
mõlemad toodavad sõiduautosid, aga see on ka vast kõik.

Kui mul pikas perspektiivis ei oleks usku ettevõtesse, siis vaevalt ma
soetaksin mitme tuhande eest nende aktsiaid.
Kui sa oled aastaid tütarlapsega , kes on sulle kogu aeg meeldinud, kes
on olnud truu ja ei ole teinud halbu üllatusi, siis vaevalt heade käitumis-
maneeridega mees saadaks naise pikale, kui naine ütleks, et nad lapse saavad.
Olen alati tahtnud, et Tesla kolmanda sammuni jõuaks, milles nüüd siis probleem.

Kui GM-il on pikk kriminaalne ajalugu arhiivis, siis miks peaks keegi tema lubaduste
peale tormi jooksma, isegi siis kui viimane on ülikooli sisse astunud?
Saagu lõppude lõpuks diplom kätte, siis hakkame rääkima viljadest.
Tesla ei lõpetanud lihtsalt kooli, Tesla lõpetas kooli cum laude'ga, mis siis, et tegu
oli Tallinna reaalkooliga. GM on algkoolist alates kahtede ja kolmedega poiss olnud.

Ja ära ütle, et Tesla III-st ei ole sisuliselt midagi teada. Väga hästi on teada.
On teada selle sõiduulatus. On teada selle mõõtmed. On teada ka selle umbkaudne
välimus. On teada ka selle hind.

Meil sinuga Muhv on siiski erinevusi küllaga. Ma näiteks algusest peale ei ole tahtnud endale
X-i. Mitte sellepärast, et see mulle ei meeldi hinna või välimuse või funktsionaalsuse poolest.
Põhjus, miks ma seda ei taha on identne sellega, miks mul X-seeria BMW-d ei ole.
Ja kui ma selle pilte näeksin (nägin), siis see ei muutnud minu ostusoovi.
Küll aga tahtsin ma endale S-i, sinnamaani, kuni 3-e jutt välja tuli. Peale seda jäi S teisele
kohale. Küll aga võtaksin pigem sama raha eest kasutatud S-i kui uue 3-e.
Ja miks siis ikkagi 3-e? Sellepärast, et ma ei vaja nii palju, kui S mulle pakub.
Ei taha ekstra ruumi, ekstra võimsuse ja ekstra sõiduulatuse eest juurde maksta.
Miks osta seda, mida mul vaja ei ole? Model 3 rahuldab kõik mu vajadused.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas oo7 »

Ok selge on see et rahuldad vajadusi nüüd 3 peale mitte S peale aga siiski

Enne ju jahusid koguaeg kui siin veel küsimus õhus oli, et milline auto on parem kui tesla kõikide BMW kupeede peale mis siia postitati et seal ruumi ei ole ja on selle pärast viletsad, nüüd järsku polegi ruumi enam vaja

:lol:
Tesla on täpselt sama palju zaz kui gm ja teised ameerika autod, sai siia pandud pilte küll kus 10 tuhat sõitnud pillil juba korralikud kulumise märgid salongis , mida ilmselgelt isegi 100 tonni sõitnud bmwl pole
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Hea vastus Arnis!

Juhin siiski tähelepanu paarile asjale. Võrdle korraks BMW ETRi ja TSLA aastast käekäiku. :D
oK - see on suhteliselt lühiajane perspektiiv.

Sinu vastustest ei selgu - miks just Model 3 (kõrvale jättes margi eelistamine), olukorras kus nii nissan kui gm on lubanud pakkuda sama. Nissani puhul võib lisaks kindel olla, et ta selle ka täidab? Julgen arvata, et seda küsimust ei saagi vastata väljaspool usku tootesse.

Model 3 välimusest midagi peale erinevate, tehasega mitteseotud arvutikunstnike visioonide näha pole olnud?


Reklaami ka - homme räägitakse garage 48s isesõitvatest autodest, google kogemusega kodanik slaide vahetamas.
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

arnis kirjutas:Model S on juba iidne värk. Tahan Model III :D
Kuidas sa ütled nii? Endiselt näeb ju suht hea välja:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Pilt
Pilt

Võrreldes täiesti CX-Mazdaliku Tesla Model X-ga:

Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Nissanit ei võtaks isegi siis, kui sõiduulatus oleks kahekordistunud (ütleme et 45kWh),
nagu nad enamvähem lubavad. Põhjus on selles, et Nissan on kvaliteedis alla igasuguse
arvestuse. Jah tõsi garantiikorras tehakse kõik korda, aga antud filosoofia: teeme kõik
võimalikult odavaks ja kui miski alla annab, siis vahetame lihtsalt välja - ei meeldi.
GM on näidanud, et nemadki mängivad vana süsteemi järgi: teeni raha ja liugle rasval.
Ja GM puhul ma loeksin ette, mida nad praegu meisterdavad:
Buick
Cadillac
Chevrolet
GMC
Holden
Opel
Vauxhall
Minu jaoks esimesed 5 teevad rohkem kui 90% puhast s*tta. Viimased kaks siis omavad
vähemalt Ampera ja Insignia liine, mis on enamvähem kuidagigi mingite heade omadustega.
Lisaks see EV1 patt millega nad aastaid tagasi hakkama said - näitab seda, mis tegelikult
toimus.

Tagasi Model 3 juurde. Elon on juba maininud, et Model 3 hakkab sarnanema Tesla Motorsi
näoga (nagu sarnaneb ka BMW 3. seeria 5. seeriaga), kuid see ei hakka omama selliseid
grandioosseid omadusi nagu S-il ja eriti X-il on. Elon mainis, et masstoote puhul ei hakka
ta riskima hilinemisega (nagu oli seda X) ehk ei hakka ta riskima uute vigurite lisamisega.
Pealegi on tähelepanu pööratud hinnale, seetõttu, inimlikust perspektiivist vaadates mitmed
kallid lisad, nagu autopiloot, 19" veljed jms ei tule standardisse.
Ja see on täiesti okei mulle. Ma pigem maksan 40k€ 55kWh-se akuga Tesla eest, mis ei ole
maksimaalse varustusega, kui maksan umbes samapalju täisvarustusega Nissani eest.
Aga tegelikult Nissan ei saa teha kahekordse sõiduulatusega autot samas hinnas mis Leaf
praegu, ~36k€, suht kindel, et hind tõuseb 40-42k€ kanti.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Kõik on ainuüksi tehnoloogiast ajendatud turunduslikel põhjustel palju enam segadust külvav ja ka ettearvatamatu. Näitena kasvõi täna mõni 15-16 aastane, kes näeb maailma absoluutselt erinevalt võrreldes vanade peerudega, kes autost otsivad diislihaisu või kärukonksu. :D Kahe aasta pärast, kui juhiload käes siis tahab iPhone fänn sellele rattad juurde saada ning tema jaoks on see "tehniline-brändi-teostus-lüke" koos oma ideoloogilise teostusega üle kõikidest varem ajaloos juhtunud sündmustest. GM, Nissan, Tesla jne võivad seda siis nimetada inimese "aju petmiseks" aga seda need vanad peerud enam ei draivi, kui nõudlus just seda tahab ja on nõus selle kõige eest maksma. Kui vanad peerud nende ahnelt uut neelavate jugas koostööd teha ei oska siis lämbumine garanteeritud. Tänaste autotootjate nn pakkumised on homsete inimeste jaoks pehmelt öeldes igavad.
Ja veel. Milleks auto, kui saab lennata? http://www.aeromobil.com/
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Oh kus siin vahepeal heietatud :D

See vibratsiooni teema on mõeldud pigem madalsagedust baas vibratsiooni, asja mida sa ei tunne kätt armatuurile pannes ja pole kindel, et kas see päris veeklaasis ka niisama lihtsalt välja tuleb (pole ühtegi bensukat ka käepärast kus testida). Sellised püsivad madalsagedusega vibrad on väga väsitavad ja võib olla üks põhjus miks EV-ga sõites on mõnusam ja rahulikum olla.

Miks aga Bolt ja muud sellist ma väga tõsiselt ei võtaks on just nimelt see mida ka arnis maininud, kust nad oma akupakid saavad? Seni kuni autosid toodetakse per tootja kümnetes tuhandetes ei ole see indeed väga issue, kuid kui me hakkame liikuma sadadesse tuhandetesse ja miljonitesse, siis pole seda akude tehast mis tarniks. Nagu Tesla toodud graafikul on, siis kogu 35GWh tootmine oleks ekvivalentne ca 500k Model III-ga (mis peaks jah ca 50kWh pakiga olema ehk ca sama mis 1M Leafi või Model III-ga samas koguses Leaf 2-sid). Tesla ehitab enda jaoks tehase + ostab ca 15GWh akusid ka turult, kokku 50GWh tollal arvestatud 70GWh globaaltoodangust. Sellega plaanivad ca 500k Model III + 100-200k S+X teha. Allesjäänud 30GWh ei saaks siis väga teised kuidagi nende tootmist ületada. Tõsi eks tehaseid ehitatakse juurde, aga mõned GWh per tehas ei anna seda effekti.

Aga peamiseks põhjuseks miks valida Tesla on minuarust laadimine. Tesla on väga edukalt tõestanud, et nad suudavad superchargerite võrgusikku ehitada kuna see täiesti puudus (oli vist 6 norra laadijat) kui mina ostsin oma auto. Eelmine nädal tuli Tom oma uue P85D-ga kahe päevaga Tilburgist Stockholmi laevale nagu oleks ka suvaline bensukavend tulnud (võib-olla oleks mõned tunnid võitnud mitme päeva peale). Superlaadijate juba eksisteeriv kaart näeb suht tihe välja ja võttes 2016 kaardi ei ole nagu väga midagi kögiseda enam. Samas ei ole mitte mingeid plaane Teslal see kaart 2016 lõpus kuulutada valmis olevaks. Ehk siis 2017 kui Model III tuleb kasvab võrk veelgi edasi ning jätkab kasvu. Seega laadimine ja sõitmine piisavalt kiirelt ja mõnusalt on üheks suurimaks argumendiks. Need kökats CHAdeMO ja CCS laadijad on siiski kökatsid. Kui teha mõistliku suurusega akupakk, siis sa ei ime seda täis piisavalt kiirelt. Tom tegi tulles siiski enamasti 20 min peatused superlaadijates ja kündis edasi. CHAdeMO otsas oleks iga peatus olnud >1h. CCS ei ole plaanitud sellest kiirem ja ehitatakse neid välja just nimelt ca 40-50kW võimsusega või isegi paljud on 25kW võimsusega. Tesla võrk on 120+ kW ning piisavalt püstikuid, et ainult tõsistes hotspottides tekib probleeme ja see on pidevalt kasvava võrgustiku poolt lahendamisel. Seega ringi sõitmise seisukohalt saab Teslal olema väga suur eelis kõigi teiste tootjate ees kuna teised väga ei huvitu võrgustiku ehitamisest. EU lobi on osa millega CCS laadijaid tuleb aga siiski suhteliselt vähe ja limitatsioonidega (enamuses on laadimisaja piirangud, erilepingud ja kaardid jne jne).

Eks näis mis 2017 toob aga ma kahtlen, et Bolt, i3, i5 ja hüpoteetilised Audi mudelid siiski tegelikult konkureeriks rohkem kui mõnekümne tuhande autoga. Ja sellisel juhul nad tegelt ei konkureeri kuna turg on nii meeletult palju suurem, et seal on kasvuruumi kümnetesse miljonitesse kõigil enne kui reaalne konkurents hakkab.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

2017+ muidugi udus aga tänane pilt $/€ kursi laines on BMW-l kindel eelis.
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Ahjaa Muhv, AC otsas laadida pole mõtet kui Tesla DC otsas on. Sain täna veidi targemaks CHAdeMO standardi ja meie külmkappide teemal. Nimelt tuleb välja, et CHAdeMO standardi järgi on täis laadimise kontroll auto käes ja vaene külmkapp peab lihtsalt alluma. Ehk kui kapp on autole öelnud mis on tema pinge ja voolu vahemikud, siis auto ütleb palju ta saama peab ja niipalju ka peab saama.
Mida see tähendab on see, et AC ots saab mis iganes kapil üle on. Mis võib väga varieeruda aga võib ka olla täiesti 0. Nimelt Tesla jaoks on 30-45kW võimsus millega ta laeb kuni 90% SoC-ni ehk tõenäoliselt alla 40% akuga saabunud Tesla laeb täis tunni max võimsusel. Samal ajal siis AC otsas 0 voolu... See siis inff kui keegi plaanib seda kasutada, siis pole mõtet... Kahtlustan, et sama juhtub ka kui Teslaga saabuda peale AC algust...
Vasta