5-se jälle nelivedu
5-se jälle nelivedu
SLÕL väljutas uudise:
http://www.sloleht.ee/index.aspx?id=168924&r=7
On keegi näinud kuskilt mujalt ka selle kohta midagi?
Isenesest midagi imeliku siin ei oleks sest Audi ja MB pakuvad sama suurusega autodele katkematult nelivedu.
Samas on huvitav selline ajalugu kus pärast e34 nelivedu tuli ju kohe X5 mis BMW arvates pidi neliveo BMW fänne rahuldama kuid tundub et mitte kõiki
http://www.sloleht.ee/index.aspx?id=168924&r=7
On keegi näinud kuskilt mujalt ka selle kohta midagi?
Isenesest midagi imeliku siin ei oleks sest Audi ja MB pakuvad sama suurusega autodele katkematult nelivedu.
Samas on huvitav selline ajalugu kus pärast e34 nelivedu tuli ju kohe X5 mis BMW arvates pidi neliveo BMW fänne rahuldama kuid tundub et mitte kõiki
Huvitav on siinkohal bmw saamatus ja laiskus välja mõelda universaalset neliveosüsteemi, millega saaks vastavalt soovile komplekteerida iga auto.
Näiteks VW Passatile saab nelivedu juurde tellida kõigile alaltes tavalisest 1.8 bensumootorist. Ka diisel on olemas. 2.8 ja W8 olidki ainult 4wd. Ühesõnaga, VWA konkurentidel on võimalik valida 2wd/4wd enamike mootorite puhul.
Samamoodi mersuga-enamik mudeleid on võimalik neliveolisena tellida. isegi S-klass.
Tagaveoline suurem bmw on esimese lumesajuga nagu õnnetus. Pane mis kummid tahad, nelivedu on alati parem. Neid suure mootoriga E34-sid on täistuisanud tänaval eriti õnnetu vaadata - ei saa vedama, sirgeks ega pidama.
Näiteks VW Passatile saab nelivedu juurde tellida kõigile alaltes tavalisest 1.8 bensumootorist. Ka diisel on olemas. 2.8 ja W8 olidki ainult 4wd. Ühesõnaga, VWA konkurentidel on võimalik valida 2wd/4wd enamike mootorite puhul.
Samamoodi mersuga-enamik mudeleid on võimalik neliveolisena tellida. isegi S-klass.
Tagaveoline suurem bmw on esimese lumesajuga nagu õnnetus. Pane mis kummid tahad, nelivedu on alati parem. Neid suure mootoriga E34-sid on täistuisanud tänaval eriti õnnetu vaadata - ei saa vedama, sirgeks ega pidama.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Ma usun et siin takistuseks BMW sportlik filosoofia. Tahetakse säilitada sportlikust ka neliveo puhul kus paratamatult on kaod võimsuses. Ja äriloogika ka ilmselt oluline siin, see kes ostab odava auto ei raatsi ilmselt maksta ka neliveo eest.
Muide BMW on isegi tubli et paneb diislit ja nelivedu sõiduautole kokku 330xd. MB tegi viimati sellise 300TD 4MATIC -ga kuni aastani 93.
Muide BMW on isegi tubli et paneb diislit ja nelivedu sõiduautole kokku 330xd. MB tegi viimati sellise 300TD 4MATIC -ga kuni aastani 93.
Neliveo edu määrab see, kui palju ta kallimaks läheb. Näiteks sukisuki liana puhul lisab 4wd hinnale ainult 15 000 krooni ja eritellimuse asemel saab kahe päevaga auto kätte.
Kui bmw-l on ka hinnavahe selline, siis müüdaks 2wd/4wd autosid eestis pooleks. Sukisuki karbi puhul ei pidanud ma otstarbekaks 15 000 pärast (mis liisingumakses on ehk paarsada krooni) kaotada auto omadustes.
Kui aga iX-l tähendab see 50 000+ hinnas ja pooleaastast ootamist, makstes sellel ajal juba rõõmsalt liisingut, siis ei maksagi imestada, et ei müü.
Väiksemad 4wd autod müüvad Eestis hästi ja eestlane ostab aastaaja järgi. Praegu on raudne hitt Honda CR-V.
Kui bmw-l on ka hinnavahe selline, siis müüdaks 2wd/4wd autosid eestis pooleks. Sukisuki karbi puhul ei pidanud ma otstarbekaks 15 000 pärast (mis liisingumakses on ehk paarsada krooni) kaotada auto omadustes.
Kui aga iX-l tähendab see 50 000+ hinnas ja pooleaastast ootamist, makstes sellel ajal juba rõõmsalt liisingut, siis ei maksagi imestada, et ei müü.
Väiksemad 4wd autod müüvad Eestis hästi ja eestlane ostab aastaaja järgi. Praegu on raudne hitt Honda CR-V.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Päris nii õnneks see pole. Samas palju murettekitavam on neil sõidumasinatel kasutatav "tark" neliveosüsteem, mis pidurite abil kraapivaid rattaid maha pidurdab. Väidetavalt välditi nii raskeid (sic) difrilukke.Aare kirjutas:Kui aga iX-l tähendab see 50 000+ hinnas ja pooleaastast ootamist, makstes sellel ajal juba rõõmsalt liisingut, siis ei maksagi imestada, et ei müü..
Kena test oli kusagil internetiavarustel üleval. 330Xi; audi allroad, X5, volvo... Teemaks lumisest mäest ülessõit. 330Xi oli esimesena jännis, X5 oli palju tublim. Audi oli ainus mis mäetippu jõudis.
kuigi ma müümisest mitte kottigi ei tea, nimetatakse sellist asja vist marketingistateegiaks. Kui BMW maksaks sama palju, kui Sukisuki, poleks BMW maine selline nagu ta on. Selliste hindade juures on ta paljude unistuste auto. Kui unistus oleks liiga kättesaadav, poleks see ju enam unistus. Ju on Baieri pomod rahul staatusega, et päris igaüks oma unistust uuest neliveolisest BMW-st täide viia ei saa.... äkki tõesti on võimalik, et Baieri pomod hoolivad ka muust, kui ainlt kühvliga raha taskusse ajamisest (mida nad teevad nagunii)Aare kirjutas:Neliveo edu määrab see, kui palju ta kallimaks läheb. Näiteks sukisuki liana puhul lisab 4wd hinnale ainult 15 000 krooni ja eritellimuse asemel saab kahe päevaga auto kätte.
Kui bmw-l on ka hinnavahe selline, siis müüdaks 2wd/4wd autosid eestis pooleks. Sukisuki karbi puhul ei pidanud ma otstarbekaks 15 000 pärast (mis liisingumakses on ehk paarsada krooni) kaotada auto omadustes.
Kui aga iX-l tähendab see 50 000+ hinnas ja pooleaastast ootamist, makstes sellel ajal juba rõõmsalt liisingut, siis ei maksagi imestada, et ei müü.
Väiksemad 4wd autod müüvad Eestis hästi ja eestlane ostab aastaaja järgi. Praegu on raudne hitt Honda CR-V.
tglt ma kommenteerisin praegu teemat, millest ma tegelikult mitte halligi ei tea
Aare sa võrdled täiesti kahte võrreldamatut asja. Kui sa vaataksid % hinnast mis moodustab neliveo lisa siis läheks kõik paika. Kui 500 000 auto juures maksab nelivedu 50 000 siis 150 000 auto juures 15 000 teeb samuti 10% auto hinnast.Kui bmw-l on ka hinnavahe selline, siis müüdaks 2wd/4wd autosid eestis pooleks. Sukisuki karbi puhul ei pidanud ma otstarbekaks 15 000 pärast (mis liisingumakses on ehk paarsada krooni) kaotada auto omadustes.
Teine lugu on ka tehniline pool. Suzukil on elektrooniline nelivedu mis lülitub vastavalt vajadusele BMW -l aga pidev. Seega juba tehnika poolel on suur vahe.
Jah, aga ka bemmi xDrive on tegelikult pigem elektrooniline nelivedu, sest pakettsiduriga hoitakse esitelge ~40% veoga taga. Hetkel küll natuke spekuleerin, aga mulle tundub, et elektroonika rikke korral on ka see Xi tagaveoline.janz kirjutas:Teine lugu on ka tehniline pool. Suzukil on elektrooniline nelivedu mis lülitub vastavalt vajadusele BMW -l aga pidev. Seega juba tehnika poolel on suur vahe.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Natuke ebavõrdne test tundub olema. Neliveolised sõiduautod pandud kokku linnamaastureitega. X5 ja Audi allroadi (Volvost oli ka nagunii XC90 versioon testimisel) on ju hoopis teisest klassist autod ja kõik nad maksavad ligi 1 MEEK võrreldes 330ix 650 KEEK -ga.Kena test oli kusagil internetiavarustel üleval. 330Xi; audi allroad, X5, volvo... Teemaks lumisest mäest ülessõit. 330Xi oli esimesena jännis, X5 oli palju tublim. Audi oli ainus mis mäetippu jõudis.
Kas on sul kuskil viide ka pakkuda sellele testile?
Tehnikamaailma tehtud test näitas küll BMW neliveolist sõiduautot heast küljest:
http://my.tele2.ee/4wdtest/tm_index.html
325ix sai seal kolmanda koha.
Aare: Suzuki Liana sai viimase koha!!
Erapoolikud nad võivad olla küll. Kuid see on parim mis saada on. Ei tea mina et ükski teine ajakiri oleks üldse võrrelnud niipaljusid neliveolisi sõiduautosid viimasel ajal. Samas ega lõuna Euroopa ei huvituks ka eriti sellistest testidest
Ja alati on võimalus ise parem test teha. Teeme ära?
Minu poolt on 525ix välja panna.
Siis oleks veel vaja 325ix e30 ja e46 ning võrreldavuse jaoks mõni Audi ja Subaru. Ühe Impreza saaksin ka ise testi kaasata.
Ja muidugi kõige tähtsam: välja mõelda testimise kriteeriumid.
Kuna me TM -ga võistelda ei suuda siis võiks lihtsalt miskise mäe otsida mis oleks lumine ja kus siis mäkketõusu proovida aja peale.
Teab keegi sellist mäge Tallinna lähedal?
Ja alati on võimalus ise parem test teha. Teeme ära?
Minu poolt on 525ix välja panna.
Siis oleks veel vaja 325ix e30 ja e46 ning võrreldavuse jaoks mõni Audi ja Subaru. Ühe Impreza saaksin ka ise testi kaasata.
Ja muidugi kõige tähtsam: välja mõelda testimise kriteeriumid.
Kuna me TM -ga võistelda ei suuda siis võiks lihtsalt miskise mäe otsida mis oleks lumine ja kus siis mäkketõusu proovida aja peale.
Teab keegi sellist mäge Tallinna lähedal?
Rehvide osas ilmselt midagi eriti muud teha ei anna kui lihtsalt veenduda et korralikud naelkummid all. Naastrehve naeltega ilmselt koos võistlema panna ei oleks aus.
Erinevaid juhte samas suhteliselt lihtne proovida.
Aga mulle praegu meenus üks mägi ka kus olen ise testinud:
see on lasnamäel see koht kus Kase tänavalt saab Vana-Narva maanteele üles sõita.
See on päris järsk mägi ning testimise võiks teha nii et auto peaks olema juba osaliselt pea veerul et testida just kohalt minekut kalde peal.
Muide mul veel üks teine töökaaslane kellel Audi A6 Quattro olemas.
Seega minupoolt oleks kolm võrreldavat autot.
Kas lööb keegi kaasa?
Peaks vist eraldi teema tegema selle kohta Sündmuste alla...
Erinevaid juhte samas suhteliselt lihtne proovida.
Aga mulle praegu meenus üks mägi ka kus olen ise testinud:
see on lasnamäel see koht kus Kase tänavalt saab Vana-Narva maanteele üles sõita.
See on päris järsk mägi ning testimise võiks teha nii et auto peaks olema juba osaliselt pea veerul et testida just kohalt minekut kalde peal.
Muide mul veel üks teine töökaaslane kellel Audi A6 Quattro olemas.
Seega minupoolt oleks kolm võrreldavat autot.
Kas lööb keegi kaasa?
Peaks vist eraldi teema tegema selle kohta Sündmuste alla...
Kui viimast autolehte lugeda, siis tuleb välja, et kiidetud X3 nelivedu on samasugune lülitatav podjobka nagu sukisukil. Loe ise kui ei usu.janz kirjutas:Aare sa võrdled täiesti kahte võrreldamatut asja. Kui sa vaataksid % hinnast mis moodustab neliveo lisa siis läheks kõik paika. Kui 500 000 auto juures maksab nelivedu 50 000 siis 150 000 auto juures 15 000 teeb samuti 10% auto hinnast.
Teine lugu on ka tehniline pool. Suzukil on elektrooniline nelivedu mis lülitub vastavalt vajadusele BMW -l aga pidev. Seega juba tehnika poolel on suur vahe.
Neliveo lisaseadmete maksumus küll nüüüd auto hinnast ei sõltu. Need maksavad ikka enam-vähem samapalju.
Sukil tunduvad samas odava hinna sees LSD-d mõlemas sillas (ülestõstetud rattaga käik väljas ühtegi ratast pöörata ei saa). Mida peale vana iX pole ühelgi bemmil.
Pealegi on tehniliselt keerukam ja kallim panna esiveolisel autol tagasild vedama, kuna tavaliselt on neil talasild taga. Vaja on teist tagasilda, kardaanitunnelit (ehk teist keret), 3 meetrist kardaani kahe vahetoega.
Olen alt vaadanud, ümberehitused on poole suuremad kui iX-l. See, kas seal on torsen või mingi kettajama hinda ei muuda eriti.
Kusjuures kõige keerulisem on lahendada põikimootoriga esiveolise tagasilla vedama panekut.
Ma ei üritagi väita, et bemm paha on, aga see neliveo hind on natuke ülepakutud, eriti kui vaadata nende mitte eriti tugevaid testitulemusi.
Kas sa praegu sõidad iX-ga Männikul jeebimäest üles aja alla? Sa ei saa
sellega praeguse lumega isegi mäeni sõidetud. Mul oli eile sinnakanti asja ja sõitsin üles-alla ühtegi korda peatumata läbi 40 cm lahtise lume, lahtise liiva, esimesest nõlvast üles ja sellest järsust alla. Kordagi seisma jäämata ja hoogu võtmata. Seda bmw mõistes odava 15 000 maksva "lolli lülituva" süsteemiga.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Õigust Sa räägid. Bemmil tagasild veab alati (ei saa ka lahutada mootorist), esisilda lülitatakse vajadusel elektrooniliselt juurde. Lähteasendiks on 40% ette ja 60% taha. Difrilukke pole, selle asemel on pidurid, nagu ka xDrive-eelsel süsteemil (X5 enne facelifti ja E46 X-mudelid)Aare kirjutas:Kui viimast autolehte lugeda, siis tuleb välja, et kiidetud X3 nelivedu on samasugune lülitatav podjobka nagu sukisukil. Loe ise kui ei usu.
Bemmil vaja jälle esisild ümber ehitada. Vrdl kasvõi E34 iX esisilda teistega:Aare kirjutas:Pealegi on tehniliselt keerukam ja kallim panna esiveolisel autol tagasild vedama, kuna tavaliselt on neil talasild taga. Vaja on teist tagasilda, kardaanitunnelit (ehk teist keret), 3 meetrist kardaani kahe vahetoega.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05
Tegelikult ju ei käigi need bemmi X3 ja X5 asfaldilt maas. Vähemalt 80% juhtudest ja sellest lähtuvalt on nad ka konstrueeritud. Paati, suvilat või hobust vahel veetakse. Aga turg nõuab, sest popp on. USA-s oli vist veel mingi maksu- vms. soodustus ka, kuna liigituvad 'light truck'-ide mitte sõiduautode alla.Aare kirjutas:Kas sa praegu sõidad iX-ga Männikul jeebimäest üles aja alla? Sa ei saa sellega praeguse lumega isegi mäeni sõidetud.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Soovitan lugeda SEDA artiklit.
Ning miks alati arvatakse et vana on ikka see õige ja hea?
Ja eilses autoleheski kirjutati, et ka X3'ga saab vabalt "külg ees" sõita...
Ning miks alati arvatakse et vana on ikka see õige ja hea?
Ja eilses autoleheski kirjutati, et ka X3'ga saab vabalt "külg ees" sõita...
GS
Aare esitas kõigile iX omanikele tõsise väljakutseKas sa praegu sõidad iX-ga Männikul jeebimäest üles aja alla? Sa ei saa
sellega praeguse lumega isegi mäeni sõidetud
Aga Aare palun seleta kuidas sinna mäe juurde sõita saab. Saada link http://regio.delfi.ee abil.
Läheksin prooviksin heameelega kohe oma iX võimalused sellel mäel ära.
Eriti äge oleks kui saakski seda mäge kasutada ka mäkketõusu võistluse korraldamiseks.
Mis puutub Suzuki neliveosse siis endal mul sellega kogemust ei ole kuigi omale 4veolise otsimisel sai ka Baleno 4vedu silmas peetud.
Ja seda peab Suzuki kohta tunnustavalt ütlema et ta on suutnud hinnaklassis alla 250 000 luua auto kus on nelivedu ühendatud automaatkastiga ja seda kõike 1.6 mootori otsas. Analoogsed konkurentide autod maksavad alates 400 000 ja mootorid vähemalt 2.5.
Kusjuures 525ix võib isegi hätta jääda (raske, madal?)... kuid 325ix seda kindlasti ei tee. Kes suvel käis meie väikest safarit vaatamas, see veendus selles ise.
Eelmine talv sõitsin metsas, teed polnud ollagi ning lumi oli kapotini ning no problemo.
Kas E34ix kliirens on ikka veidi kõrgem kui tavalisel? E30'nel on see küll üsna märgatavalt.
Eelmine talv sõitsin metsas, teed polnud ollagi ning lumi oli kapotini ning no problemo.
Kas E34ix kliirens on ikka veidi kõrgem kui tavalisel? E30'nel on see küll üsna märgatavalt.
GS
Proovisin leida kuskilt 525ix ametlike andmeid kliirensi kohta. Ja ei leidnud midagi.Kusjuures 525ix võib isegi hätta jääda (raske, madal?)...
Samuti ei leidnud e30ix kohta.
Olles ise omanud mõlemat olen nõus et ilmselt e30 kliirens on suurem.
Ainuke mis leidsin on e46ix kohta, mille kliirens on 17mm suurem kui tavalise e46, samas ei ole selge palju see absoluutnumbrites ikkagi on:
http://www.canadiandriver.com/testdrives/01bmw330xi.htm
Samas Suzuki andmed on ilusti toodud:
http://www.japauto.ee/mudelid/suzuki_liana/tehnika.html
Ja sealt selgub et Liana kliirens on 16cm, mis on päris kõrge sõiduauto kohta.
Seega poleks mõtet neliveo testi korraldada kohas kus väiksema kliirensiga saab eelise. Testida tuleks sellise mäel kus sile tee.