BMW 3 seeria - e.m.a. ehk kuidas remontida bmw-d
Postitatud: 02.11.2004 14:05 15
Eraldi vaadeldakse "kolmeseid" , mis on toodetud aastail 1975-1983 ja alates 1983 .a. toodetavaid. Kuni 1983 .a. toodeti kaheukselisi mudeleid järgmistes variantides:
316(1,6l 90hj 160km/h AI-91 9-12l/100km)
318(1,8l 98hj 165km/h AI-91 11-14l/100km)
320(2,0l 122hj ,6-sil 181km/h AI-98 11,5-14,5l/100km)
323(2,3l 143hj ,sissepritse 190km/h AI-98 12-15l/100km)
BMW kõik vanad ja uued mootorid kus on 4 klappi iga silindri kohta , on plokikaanes asetseva jaotusvõlliga , millel on rullkettajam , keti pikkus ja samm on 4-sil mootoril sama mis MOSKVITS 412-l(toodetud enne1980.a). Alates 1980a kasutatakse samaketti nagu VAZ-il. Ka väntvõlli laagrites saab kasutada M-412 liudasid (M-412 mootor on tegelikult BMW 1500 60-ndatest aastatest). Sobivad kolvirõngad 4-sil mootorile VAZ 2109 -1500 kolvirõngad. Esirataste ketaspidurid on analoogsed M-2140-ga. Mudelite 316-318 tagumised trummelpidurid on aga sarnased VAZ 2101-07-ga , mudelitel 320 ja 323 (6sil) on piduritrumlite läbimõõt sama mis NIVAl . Ka mootoripadjad sobivad NIVA-lt.
Alates 1983.a.. toodetakse täiesti uut kere ......(edasi ei ole huvitav )
.
Veel mainitakse , et enne 1979 a märtsi toodetud plokikaantes tekivad praod , 4sil mootori vibratsioonist tekivad väljalasketorustikus praod mille eluiga on niigi lühike..Pretensioone olevat ka enne 1979 a sept toodetud libisevate siduritega.
Osaliselt otsekoopia 93a Juri Kotijevi "Välismaa Autod"
316(1,6l 90hj 160km/h AI-91 9-12l/100km)
318(1,8l 98hj 165km/h AI-91 11-14l/100km)
320(2,0l 122hj ,6-sil 181km/h AI-98 11,5-14,5l/100km)
323(2,3l 143hj ,sissepritse 190km/h AI-98 12-15l/100km)
BMW kõik vanad ja uued mootorid kus on 4 klappi iga silindri kohta , on plokikaanes asetseva jaotusvõlliga , millel on rullkettajam , keti pikkus ja samm on 4-sil mootoril sama mis MOSKVITS 412-l(toodetud enne1980.a). Alates 1980a kasutatakse samaketti nagu VAZ-il. Ka väntvõlli laagrites saab kasutada M-412 liudasid (M-412 mootor on tegelikult BMW 1500 60-ndatest aastatest). Sobivad kolvirõngad 4-sil mootorile VAZ 2109 -1500 kolvirõngad. Esirataste ketaspidurid on analoogsed M-2140-ga. Mudelite 316-318 tagumised trummelpidurid on aga sarnased VAZ 2101-07-ga , mudelitel 320 ja 323 (6sil) on piduritrumlite läbimõõt sama mis NIVAl . Ka mootoripadjad sobivad NIVA-lt.
Alates 1983.a.. toodetakse täiesti uut kere ......(edasi ei ole huvitav )
.
Veel mainitakse , et enne 1979 a märtsi toodetud plokikaantes tekivad praod , 4sil mootori vibratsioonist tekivad väljalasketorustikus praod mille eluiga on niigi lühike..Pretensioone olevat ka enne 1979 a sept toodetud libisevate siduritega.
Osaliselt otsekoopia 93a Juri Kotijevi "Välismaa Autod"