1. leht 1-st

BMW 3 seeria - e.m.a. ehk kuidas remontida bmw-d

Postitatud: 02.11.2004 14:05 15
Postitas Cardo
Eraldi vaadeldakse "kolmeseid" , mis on toodetud aastail 1975-1983 ja alates 1983 .a. toodetavaid. Kuni 1983 .a. toodeti kaheukselisi mudeleid järgmistes variantides:
316(1,6l 90hj 160km/h AI-91 9-12l/100km)
318(1,8l 98hj 165km/h AI-91 11-14l/100km)
320(2,0l 122hj ,6-sil 181km/h AI-98 11,5-14,5l/100km)
323(2,3l 143hj ,sissepritse 190km/h AI-98 12-15l/100km)
BMW kõik vanad ja uued mootorid kus on 4 klappi iga silindri kohta , on plokikaanes asetseva jaotusvõlliga , millel on rullkettajam , keti pikkus ja samm on 4-sil mootoril sama mis MOSKVITS 412-l(toodetud enne1980.a). Alates 1980a kasutatakse samaketti nagu VAZ-il. Ka väntvõlli laagrites saab kasutada M-412 liudasid (M-412 mootor on tegelikult BMW 1500 60-ndatest aastatest). Sobivad kolvirõngad 4-sil mootorile VAZ 2109 -1500 kolvirõngad. Esirataste ketaspidurid on analoogsed M-2140-ga. Mudelite 316-318 tagumised trummelpidurid on aga sarnased VAZ 2101-07-ga , mudelitel 320 ja 323 (6sil) on piduritrumlite läbimõõt sama mis NIVAl . Ka mootoripadjad sobivad NIVA-lt.
Alates 1983.a.. toodetakse täiesti uut kere ......(edasi ei ole huvitav )
.
Veel mainitakse , et enne 1979 a märtsi toodetud plokikaantes tekivad praod , 4sil mootori vibratsioonist tekivad väljalasketorustikus praod mille eluiga on niigi lühike..Pretensioone olevat ka enne 1979 a sept toodetud libisevate siduritega.

Osaliselt otsekoopia 93a Juri Kotijevi "Välismaa Autod"

Postitatud: 02.11.2004 14:24 27
Postitas Charly
see "välismaa autod" on üldse 1 igavesti tore raamat. Igal juhul nüüd ma tea, millise mootori kolvid ja rõngad mulle G24 mootorisse lähevad...

Postitatud: 02.11.2004 14:35 02
Postitas Aare
Sellest jutust on nüüd tolku hoopis teist pidi - mille bmw osa mossele sobib - nt mosseliigaks...

Postitatud: 02.11.2004 14:57 52
Postitas Cardo
5 seeria alt ei viitsi teksti enam maha kirjutada , aga väidavad nii , et 2,0 115hj 4 silindriga mootori klapikaas sobivat M-412 ideaalselt :shock:
Keerulisem pidi olema kolvirõngastega , sobib GAZ -21 ( 1 modifikatsioon) või UAZ-450 pärast paksuse sobitamist , kuid neid pidavat olema peaaegu võimatu hankida.
6 sil 2,0 mootorites saab kasutada M-412 kolvirõngaid kuid ei tohi laiendada õlirõnga soont ja parem oleks kasutada VAZ 2109-1500 rõngaid.
to Aare :) - 3,5 mootorites saab kasutada GAZ-24 kolvirõngaid :)
Olenevalt mootori silindrimahust on võimalik kasutada TAURIA , VAZ-2101 ja M-412 laagriliudasid.

.
.
Viimane lause " Hämmastab diiselmootoriga BMW - see ei sõida kui "diisel" , vaid kui BMW".
Wohh traktoristid :)

Postitatud: 06.11.2004 08:57 16
Postitas Tauri
pole midagi imestada- see on vana tode, et venkud varastasid laanest jooniseid :shock:

samas on BMW ja mosse 412 mootoritel 1 eelkaija- molemad tehti 1 belgia havituslennuki jargi (kahjuks ei maleta lennuki nime)

isegi sapakas ei ole 100% venkude leiutis- kas keegi yldse oskab oelda selle venkude auto mis on nende enda too ja vili :roll: Ka :?: Luaz :?:

Postitatud: 06.11.2004 12:27 54
Postitas Nigga
See mootorratta mootoriga invakäru pidi olema venelastel enda leiutatud :D

Postitatud: 06.11.2004 14:56 06
Postitas raul
Nendel esimestel inavakärudel olid peal saksa tsiklimootorid, kui ma õieti mäletan.

Postitatud: 06.11.2004 14:59 05
Postitas soon
Aare kirjutas:Sellest jutust on nüüd tolku hoopis teist pidi - mille bmw osa mossele sobib - nt mosseliigaks...
sellega ma olen päri. instruktsioonid, kuidas bmw lada, mosse või niva juppide peale üles ehitada, ei ole s...gi väärt. küll aga kuluvad need õpetussõnad ära vene autode omanikele.

Postitatud: 06.11.2004 18:12 08
Postitas Olts
Selles Kotijevi raamatus on muidugi suht palju p...ka, aga arvestades aega millal see kirjutatud on siis on ka mõistetav. Aga venkud ei ole jah seeriatootmiseks kõlbavat mootorit ikka ise suutnud konstrueerida. Sellel invakärul kasutati peamiselt Jupiteri mootorit, mis on ju sisult DKW, nagu ka BMW tsiklitelt eemaldati peale sõda Nõukogude maal äärmised tähed ja saadi M. Küll on aga iseehitajad igasugu vene imedega maha saand. Eesti autoväljaannetes on ka sellest palju juttu olnud nt. rootormootorid, kiirusrekodite püstitamised jne.

Postitatud: 07.11.2004 14:11 54
Postitas kaidu
Sõja ajal olid nendeks lennukiteks vist messersmitid 412vs318