1. leht 4-st

Kastreeritud M5 on laudast välja lastud

Postitatud: 25.01.2007 14:38 47
Postitas Ilves
Nagu spekuleeriti, tehtigi esimene poolkõva M5 ära. Eriline mure muidugi, et tagasild hüppab. SMG lammutab niikuinii sama kõvasti. Ilmselt tegelik põhjus milleski muus.

http://www.carmagazine.co.uk/news.php?sid=421&page=1

Postitatud: 27.01.2007 21:50 32
Postitas Aare
Mulle täitsa meeldis ühe lolli inimese kommentaar seal artikli taga, selliseid pärleid kohtab tõesti väga harva :lol:

I'm a Brit lucky enough to also have a home in Miami. When I see cars like the M5 in the USA with those straight boring roads and few bends all I think is that they are paying way over the top for a car which was developed for Europe and European roads. The best transmission for a USA M5 would be a proper auto. However if it was me and I needed a high horse power drag strip special I'd save lots of $ and buy a 300C Hemi. It's all that's needed for the USA"

(300C Hemi on ainult 340 hp)

Postitatud: 28.01.2007 17:05 24
Postitas sm. pelle
Huvitav kas mingeid ringiaegade võrdlusi kah on?

Postitatud: 28.01.2007 17:09 05
Postitas toivoku
kas tõesti olen ma nii ajast maha jäänud,et m5 ei toodetagi enam manuaal kastiga? :O mis kuradima mõte sellel m5l siis on :)

Postitatud: 28.01.2007 18:45 38
Postitas priitv8
toivoku kirjutas:kas tõesti olen ma nii ajast maha jäänud,et m5 ei toodetagi enam manuaal kastiga? :O mis kuradima mõte sellel m5l siis on :)
Ilmselt küll, sest ega teda automaatkastiga nüüd ka ei tehta. See rõõm jääb AMG-le.

Postitatud: 28.01.2007 19:53 44
Postitas toivoku
priitv8 kirjutas:
toivoku kirjutas:kas tõesti olen ma nii ajast maha jäänud,et m5 ei toodetagi enam manuaal kastiga? :O mis kuradima mõte sellel m5l siis on :)
Ilmselt küll, sest ega teda automaatkastiga nüüd ka ei tehta. See rõõm jääb AMG-le.
kuita manuaal ei ole siis jääb yle ainult automaat ju? :D

Postitatud: 28.01.2007 20:07 44
Postitas Zipp
toivoku kirjutas:
priitv8 kirjutas:
toivoku kirjutas:kas tõesti olen ma nii ajast maha jäänud,et m5 ei toodetagi enam manuaal kastiga? :O mis kuradima mõte sellel m5l siis on :)
Ilmselt küll, sest ega teda automaatkastiga nüüd ka ei tehta. See rõõm jääb AMG-le.
kuita manuaal ei ole siis jääb yle ainult automaat ju? :D
Ŋ automaat

Postitatud: 28.01.2007 20:10 40
Postitas Arux
toivoku kirjutas:
priitv8 kirjutas:
toivoku kirjutas:kas tõesti olen ma nii ajast maha jäänud,et m5 ei toodetagi enam manuaal kastiga? :O mis kuradima mõte sellel m5l siis on :)
Ilmselt küll, sest ega teda automaatkastiga nüüd ka ei tehta. See rõõm jääb AMG-le.
kuita manuaal ei ole siis jääb yle ainult automaat ju? :D
SMG on see võlusõna

Postitatud: 28.01.2007 20:44 10
Postitas toivoku
Arux kirjutas:
toivoku kirjutas:
priitv8 kirjutas:Ilmselt küll, sest ega teda automaatkastiga nüüd ka ei tehta. See rõõm jääb AMG-le.
kuita manuaal ei ole siis jääb yle ainult automaat ju? :D
SMG on see võlusõna

automaat, ilma sidurita on automaat, mõttetu minuarvates :S sama mis automaadil võin ka ju 1-2-3 käike vahetada . BS on ja BS jääb. kogu sõidumõnu võetakse ära niiviisi :(

Postitatud: 28.01.2007 20:50 49
Postitas Kristjan_K
Automaat ei vaheta nii kiiresti käiku.
Sa ei vaheta käsitsigi nii kiiresti käiku.
Automaat ei viruta sulle käiguvahetusel labidaga kuklasse.

Postitatud: 28.01.2007 20:59 11
Postitas priitv8
Õige on öelda robotiseeritud manuaalkast.
@toivoku: mine proovi mõnda SMG-d. Automaadiga pole seal suurt midagi võrrelda.

Postitatud: 28.01.2007 21:14 33
Postitas veekaheksa
Manuaaliga kah mitte.

Postitatud: 28.01.2007 21:18 50
Postitas priitv8
veekaheksa kirjutas:Manuaaliga kah mitte.
Oluliselt rohkem, kui automaadiga, sest puudub torque converter.

Postitatud: 28.01.2007 21:37 33
Postitas veekaheksa
Vaieldav on see kast küll, kuna on võetud juppe ühelt ja paremad osad teiselt jne. Asi on ehitatud võimalikult kiireks ja vajadusel ka natuke mugavust pakkuvaks. IMO on see mõttetu, a'la 7 erinevat käiguvahetuskiirust ja Launch Control jms. Kes on preview'sid vaadanud, siis on ka vast näinud, kuidas selline asjandus enne kiirestisõitu tuleb 'paika sättida'.
Kõik on tore, aga ma arvan, et man. kastide ja M5 fännide jaoks jääb tükiks ajaks lemmikuks E39 M5. Uus M5 on küll kena vaadata jne, aga tegelikus elus on ta oma tolmuimejahääle ja Hi-Tec ehitusega liiga ulmeline.

Postitatud: 28.01.2007 21:45 04
Postitas toivoku
hmm kas smg kastiga võin siis ala 6000rpmi pealt käigu sisse lykata ilma,et miskit juhtuks?

Postitatud: 28.01.2007 21:52 10
Postitas kapa
juhtub see et vahetab käiku.

Postitatud: 28.01.2007 21:55 39
Postitas Kristjan_K
Ta mõtles vist seda, et kohapeal laseb pöördesse ja siis stardib @ 6000rpm.

Postitatud: 28.01.2007 22:12 31
Postitas kapa
see on väga huvitav küsimus ... see huvitaks ennastki . kuid pakun et lööb aga esimese sisse ja laseb tagumised rehvid suitsema.

Postitatud: 28.01.2007 22:27 48
Postitas veekaheksa
Toivoku, see on kahtlane, et 6k pealt üldse lubab miskit teha. Launch Controli kasutamiseks pead ikka kasutusjuhendit lugema. Wilkommen Zu Neue Zeit.

Postitatud: 28.01.2007 22:35 13
Postitas toivoku
veekaheksa kirjutas:Toivoku, see on kahtlane, et 6k pealt üldse lubab miskit teha. Launch Controli kasutamiseks pead ikka kasutusjuhendit lugema. Wilkommen Zu Neue Zeit.
samas manuaaliga võin hetkel kasvõi 5nda käigu 6000rpmi pealt sisse panna ja miskit ei juhtupeale selle,et sidur veitsa kärssab. kummi vilsitada ei anna, normaalseid starte ei saa, siis milleks seekuradima kast? aga seeon ainult minu maailmavaade.

Postitatud: 29.01.2007 08:25 21
Postitas tuumik
ja sinu maailma vaade tundub yldse kuidagi yksluiselt kitsas.

Postitatud: 29.01.2007 08:59 50
Postitas priitv8
Noh, väidetavalt stardib Launch Control kiiremini, kui inimene seda teha suudaks. Aga Kaido_S oskab ehk rohkem rääkida siin, sest tal on ka praktiline kogemus.

Postitatud: 29.01.2007 09:49 27
Postitas Ilves
toivoku kirjutas:samas manuaaliga võin hetkel kasvõi 5nda käigu 6000rpmi pealt sisse panna ja miskit ei juhtupeale selle,et sidur veitsa kärssab. kummi vilsitada ei anna, normaalseid starte ei saa, siis milleks seekuradima kast?
SMG on ikkagi piisavalt hea asi, et teda mitte niiviisi sõimata ;) Tegu on ju klassikalise manuaalkastiga, mille sidurit ja käiguvahetusi opereeritakse sinu inputtide peale labadelt või käiguvalitsalt. Lihtsalt siduri vajutamise rõõm/õnnetus jääb ära.

Ringrajal on ikka väga abiks selline kast, mis laseb sul keskenduda ainult gaasi ja piduri andmise peale ja allavahetades annab alati perfektse doosi vahegaasi.

Ja teine hea asi on see, et jäävad ära sellised eksperimendid, mida sa siin kirjeldad.

Postitatud: 29.01.2007 10:58 08
Postitas Relk
Ilves kirjutas:
toivoku kirjutas:samas manuaaliga võin hetkel kasvõi 5nda käigu 6000rpmi pealt sisse panna ja miskit ei juhtupeale selle,et sidur veitsa kärssab. kummi vilsitada ei anna, normaalseid starte ei saa, siis milleks seekuradima kast?
SMG on ikkagi piisavalt hea asi, et teda mitte niiviisi sõimata ;) Tegu on ju klassikalise manuaalkastiga, mille sidurit ja käiguvahetusi opereeritakse sinu inputtide peale labadelt või käiguvalitsalt. Lihtsalt siduri vajutamise rõõm/õnnetus jääb ära.

Ringrajal on ikka väga abiks selline kast, mis laseb sul keskenduda ainult gaasi ja piduri andmise peale ja allavahetades annab alati perfektse doosi vahegaasi.

Ja teine hea asi on see, et jäävad ära sellised eksperimendid, mida sa siin kirjeldad.
Tänan Ilves. Just nii. Lisaks kui tahad perfektset starti siis on Launch Control. Selles paremini inimene ise hakkama ei saa.

Postitatud: 29.01.2007 15:11 27
Postitas kapa
Lauch control -e on aga tehasepoolt ette nähtud teatud arv.Kahjuks ei tea kui suur see number on .kui see "summa" saab täis siis on sidurivahetus.Kui keegi viitsib siis võiks selle arvu siia otsida.

Postitatud: 29.01.2007 15:29 00
Postitas Relk
kapa kirjutas:Lauch control -e on aga tehasepoolt ette nähtud teatud arv.Kahjuks ei tea kui suur see number on .kui see "summa" saab täis siis on sidurivahetus.Kui keegi viitsib siis võiks selle arvu siia otsida.
Ei juhtu temaga midagi kui seda õieti kasutada. Pärast LC'i tuleb sõita vähemalt 4 km muidu ei lase pöördeid üles vaid teeb järgmise LC 1600 pöörde kandist. Kui oled teinud 3 LC pead läbima kas 5km rahulikult või lülitama mootori välja ja laskam siduril 20 min jahtuda.

Julmalt ragistades saab igast sidurist jagu. LC võtab autost kõik mis võtta on ja seda väga piiripeal. Pärast seda kulub väike puhkus autole ära.

http://www.youtube.com/watch?v=bg62aitax8I

Postitatud: 29.01.2007 16:41 42
Postitas Ilves
Lugesid ka m5boardi? ;)

Üldiselt tundub, et lombi taha tehti kägistatud M5 kohalike juristihordide ja üleüldise rahvusliku spordiala "kaebame kõiki valimatult kohtusse (olgugi, et ise põmmpead)" tõttu. Isegi SMG M5-l pole US-s saadaval päris LC, vaid sihuke laste/ameeriklaste LC - LC pöördeid ei lasta mitte 4000 peale, vaid ainult 1600-ni.

Mine tea, äkki keegi veel kaebab Bmw NA ja Mäkdonni kohtusse kui pereisa laseb drive-innis 4000 pöörde pealt pedaalid lahti, mille peale sõõrik lendab tagaistujale kurku (kes lämbub), juhile kukub kuum tee hargivahele ja kontrolli kaotanud vingerdav M5 sõidab pool kohvikut maha. Nii need õnnetused juhtuvad - parem ikka anda kohe veidi väiksem püss kätte :P

Postitatud: 29.01.2007 17:13 22
Postitas Silwer
SMG kasti pole kunagi proovinud aga tegin proovisõidu Seat Leoniga millel oli DSG kast (ei ole küll päris sama nagu SMG aga ikkagi suhteliselt sarnase põhimõttega) ja see oli küll hea sõita.

Niisama ummikutes tiksudes käitus tavalise automaadina ja siis kui vajutama hakkasid siis tegi väga kiireid (vaid manuaalile iseloomulikke) käiguvahetusi.

DSG kastiga on ka kiirendus parem ja käiguvahetused palju kiiremad kui on seda võimalik teha tavalise manuaalkastiga käike vahetades.

Postitatud: 29.01.2007 17:15 39
Postitas Relk
Muidugi lugesin. Peab ju mälu värskendama. Mäletasin, et piirang oli kordade arvule ajaühikus, mitte aga koguaevule.

"Kaebame kõik kohtusse" mentaliteedi nahka on paljud head lahendused USA turul läinud.

Postitatud: 29.01.2007 17:38 09
Postitas toivoku
kas launch control ongi see värk,et pöörded ylesse ja käik sisse? debiilsus, milleks paeksin laskma siduril jahtuda, piirang, kastreeritud täpselt nagu siin öeldakse :S . oman automaatkastiga autot ja manuaal kastiga autot ja manuaaliga on ikkagi kuidagi kodusem sõita olgu või suured ummikud. kui mina peaks omale suutma kunagim5 osta siis ainult manuaalkastiga tahaks sest minu arust ongi siduri vajutamine ja käikude lappamine ning siduriga mängimine lõbus :)

maailmavaade ei ole mul kitsas, lithsalt mina oman teatud arvamust automaatkastidest ja need ei meeldi mulle.