535+M5+E21

Erinevad BMW mudelid
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

535+M5+E21

Postitus Postitas Aare »

Kui M5 mootori jaoks raha puudu jääb ;)
Pilt

Mootoris ise veel mõistatuslikke asju, millegipärast on kasulikuks peetud 528 jagaja panemine. Muidu on asi väga ilusti teostatud.

Kahjuks pole võimsus- ega kiirusandmeid. Tegelikus elus maksab vist M5 sisselase rohkem kui teisel pool olev terve mootor :roll:

Endale tundub see 528-tüüpi jagaja (koos M10 omaga) kõige ebatäpsem, mis sellel ajal BMW-dele pandi. Nukkvõlli vibratsioon, hammasülekande paratamatu lõtk ja keti liikumine kõik ühekorraga. :roll:
Viimati muutis Aare, 06.03.2005 20:20 16, muudetud 1 kord kokku.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
hanno
Huviline
Postitusi: 4711
Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
Peamine sõiduk: BMW 520d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hanno »

Palun muuda teema pealkiri selliseks, et sellest saaks aru, millest jutt on.
rajko
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 29.05.2003 18:39 12

Postitus Postitas rajko »

vähe pildi aadressi surkides jõudsin sellise kohani:
http://www.behindmatrix.com/e30/
seal kataloogides mõned tuhanded pildid e30'test.
Päris ilusad mõned olid.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

rajko kirjutas:vähe pildi aadressi surkides jõudsin sellise kohani:
http://www.behindmatrix.com/e30/
seal kataloogides mõned tuhanded pildid e30'test.
Päris ilusad mõned olid.
Selle saidi ametlik aadress on (üllatus-üllatus) http://www.e30.de/
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Re: 535+M5+E21

Postitus Postitas Arvo »

Aare kirjutas: Kahjuks pole võimsus- ega kiirusandmeid. Tegelikus elus maksab vist M5 sisselase rohkem kui teisel pool olev terve mootor :roll:
Uuest peast on kindlasti kallim, kasutatult on hinnad 100-200 euro vahel, oleks ise vahepeal ühe saksast ära ostnud aga magasin oksjoni lõpu maha :evil:
Üks teine sarnane E21 projekt sõitis veerandmiilil igatahes kõrgeid 13neid, kui sellele korralik rehv alla panna peaks usutavasti samaväärselt esinema :roll:
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Sellest kallist sisselaskest pole kardetavasti suurt abi, sest M30 väiksema võimsuse põhjus on kõvasti viletsam kaane voolavus.

Alpina ehitas 80ndatel tollastes sarjades lubatud reeglitega 3.5-st 290 hj, kasutades seeriasisselaset ja isegi õhufiltrit

Neid vist ehitatakse soovijatele praegugu, kasutakase 324 nukka

Pilt

Tehnilised andmed:
Wassergekühlter Sechszylinder-Reihenmotor vorn längs, siebenfach gelagerte Kurbelwelle, obenliegende Nockenwelle (Kettenantrieb), Ventile über Kipphebel betätigt, elektrisch geregeltes Einspritz- und Zündsystem (Bosch Motronik). Leistung 213kW (290PS) bei 6100/min,Hubraum 3430 cmŗ ,Bohrung x Hub 92,0 x 86,0 mm, Verdichtungsverhältnis 11,0:1, maximales Drehmoment 350Nm bei 5500/min

Tegelikult pole seda sisselaset üldsegi tarvis....

Kui andmetesse süüvida, siis võimsusandmete järgi on mootori VE kõrgem kui M5 mootoril.

Powerband on muidugi hea, suurim moment 5500 rpm ja suurim võimsus 6100 :shock: , muudkui vehi käigukangiga
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

Aare kirjutas:Sellest kallist sisselaskest pole kardetavasti suurt abi, sest M30 väiksema võimsuse põhjus on kõvasti viletsam kaane voolavus.
Seda ma arvasin ise ka aga kõrgematel pööretel peaks mingi efekt siiski olema... btw näiteks kasutas Alpina M10 mootoritel (kaan ju põhimõtteliselt sama mis M30-el) samuti butterfly sisselaset.
Viimati muutis Arvo, 07.03.2005 13:03 57, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Võidusõidumootorid ei kasuta enam butterflyd vaid slide-throttle sisselaset.

Diiselmootori kõrgsurvepumbast tehtud sissepritsega ning Alpina slide-throttle siibritega andis 3.0 CSL 12-klapisest 3,0 mootorist 350 hj@7500 rpm :shock:

Kusjuures ei ole nali. Kasutati Boschi mingit 6sektsioonilist traktoripumpa, millel vähendati pritserõhku. Pihustati pasunakujulistesse kõridesse, mis läksid segusiibri kohapeal kitsamaks.

Sellest sisselaskest on kasu suurtel pööretel ning M5 kasutab seda mitte võimsuse vaid throttle-response kiiruse pärast (pikkade kõridega mootor on muidu uimane)
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

sealtsamast E30.de-st kunagi lugesin, et vanem (kuni 81) m30 sisselaskekollektor pidi uuemast (81-87) parema voolavusega olema, sa oled seda värki palju tarkadest raamatutest uurinud, on see info õige või BS ?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Varsti tahaks oma flowbenchiplaani teoks teha, siis mõõdame ära

Mul on selline isegi olemas, runnerid on lühemad kui uuemal mudelil (ikka oma kolmandik), selles mõttes point olemas.

Ma 3.5 oma ei teha (mis seal 3,0/3,3ga vahet on), aga samas on kanalid jälle kitsamad, eriti kui E34 malli 3.5-ga võrrelda.....

Võimsus on neil ju sama (vana vs uus).

Siin veel üks näide "kitsadiapasoonimootorist", kus seeriasisselase on (vaata andmeid, sellised võimsused nii madalatel pööretel on Eestis hetkel täiesti kättesaamatud)
Pilt
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Madis
Huviline
Postitusi: 68
Liitunud: 30.09.2002 21:03 43
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Madis »

vaata andmeid, sellised võimsused nii madalatel pööretel on Eestis hetkel täiesti kättesaamatud)

Kuidas nii? Alles olid siin üleval ühe valge ix'i mootori andmed. 212 hp @ 6200 p/min ja 291 Nm (!) @ 4600 p/min. Tõsi, tegu 2.7-liitrise mootoriga, aga ega see 0.2 l töömahtu nii suurt lisa ka ei anna. Ja kuna "edasiviivaks jõuks" on ikkagi pöördemoment, siis julgen väita, et see maarjamaal ehitatud mootor on andekam.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Veel veidram on see, et samad Alpina ja Hartge mootorid üle 270 Nm ei anna, kuid võimsus on sama. Nii suurel vahel on arvatavasti mingi põhjus, miks tuntud ehitajad selliseid arve ei saa (nende teadmised on sellel teemal ühesainsas firmas 10x suuremad kui kogu Eestis kokku).
Pealegi on oluline kvalitatiivne vahe, kas 212 hj@6400 või 238 hj@5800.

(arva kumb on keerulisem - samadel pööretel saada +68 hj (eeldab täiteastme VÄGA KÕVA tõstmist või 42 hj tõstes pöördeid 600 võrra ja suurendades töömahtu)

(töömahu suurendamisel ja pöörete tõstmisel kasvab võimsus loomulikul teel)

Momendianomaaliat seletaks puhtalt tehnoandmeid vaadates (300+ nukaga ei ole max moment nii madalal) nukkvõlli asendiga.

Ühe GSi kadeti ebanormaalse momendi põhjuse selgituse leiad siit:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=13126&page=2

Võimalik et sama case...
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Momendinäitaja (jälgi pöördeid) on saadud umbes 270-se nukkvõlliga. Iga kümne kraadi kohta nihkuvad momendipöörded kuskil 500 võrra ülespoole.

Pakun, et väikese sättimise järel on selle iX andmed umbes sellised: võimsus ca 220 hj@6800, moment 270 Nm@6000.

Ja mingit momendiimet ei tule.

Pilt
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Madis
Huviline
Postitusi: 68
Liitunud: 30.09.2002 21:03 43
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Madis »

Veel veidram on see, et samad Alpina ja Hartge mootorid üle 270 Nm ei anna, kuid võimsus on sama. Nii suurel vahel on arvatavasti mingi põhjus, miks tuntud ehitajad selliseid arve ei saa (nende teadmised on sellel teemal ühesainsas firmas 10x suuremad kui kogu Eestis kokku).
Teadmised on 10x suuremad, aga veerandmiili aeg on sekundi võrra kehvem.
Momendianomaaliat seletaks puhtalt tehnoandmeid vaadates (300+ nukaga ei ole max moment nii madalal) nukkvõlli asendiga.
Tead sa kindlalt, et tegu 300+ nukaga?
Kas see momendilisa ei või tulla M20B25-le niigi omase pika kolvikäigu pikendamisest (see ju annab teatavasti lisa just pöördemomendis)?
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

4wd, 304 kraadi nukk ja suurem surveaste.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Siil udus
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 25.09.2004 21:48 56
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas Siil udus »

[quote="Aare"]Veel veidram on see, et samad Alpina ja Hartge mootorid üle 270 Nm ei anna, kuid võimsus on sama. Veidi võiks ka tekstile tähelepanu pöörata -sellel autol on ALPINA mootor :shock:
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Madis kirjutas: Teadmised on 10x suuremad, aga veerandmiili aeg on sekundi võrra kehvem.

Tead sa kindlalt, et tegu 300+ nukaga?
Kas see momendilisa ei või tulla M20B25-le niigi omase pika kolvikäigu pikendamisest (see ju annab teatavasti lisa just pöördemomendis)?
Ärme sedasi toorelt lajata, süveneme enne asjasse
1. Alpina on täisvarustusega tänavaauto, teine on ühi kere kui need 400m ajad võetud on.
2. iX on teatavasti nelivedu

Momendilisa NII SUUR ei tule kindlasti lisa kolvikäigust, Alpinal, Hartgel ja Schnitzeril tuli kuskil 260-270 Nm. Või väidab keegi, et Eestis tehakse ilma eriseadmeteta paremaid mootoreid. Hästi ei usu. Pakun, et sellele 290 Nm-le on tegelikult väga lihtne seletus, näiteks hamba võrra varasem nukkvõll. 2.0 16V Opelil andis see stock mootorile täpselt 14 Nm lisa lihtsalt niisama. Muidugi võimsuse arvelt.

Seda seletab ka asjaolu, et 304 nuka kohta on momendipöörded selgelt liiga vara ja mootor "vajub ära" samuti liiga vara. 4600 moment ja 6400
võimsus on muidu sellised 290 nuka puhul normaalsed. 304-ga peaks minuarust olema need numbrid kuskil 5000-6000 ja 7000 vastavalt.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

See ix kasutas veel originaal pihusteid. Mis ei ole suutelised kõrgel pöördel enam piisavalt seda mootorit toitma - segu läks lahjaks.
Viimati muutis Silwer, 10.03.2005 11:28 02, muudetud 1 kord kokku.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Teema on juba totaalselt offtopic.

Aga see valge sai vist nüüdseks turbotatud?
530d
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Raivo kirjutas:Teema on juba totaalselt offtopic.

Aga see valge sai vist nüüdseks turbotatud?
See ei ole. Üks teine ix on turboga.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Silwer kirjutas:See ix kasutas veel originaal pihusteid. Mis ei ole suutelised kõrgel pöördel enam piisavalt seda mootorit toitma - segu läks lahjaks.
No minuteada pihustite flowrate ei tee 304 kraadise nukaga auto momendigraafikut 284 kraadise omaks :roll:

Aga millest see pihustijutt? 325 pihustid toidavad seerias 170 hj, nüüd tiba üle 200. Kas Alpinadel-Hartgedel tavalised 325 pihustid polnud?

535 pihustid tulevad 218 asemel ilusti toime vähemalt 290 hj-ga (proovitud lõppkiiruse järgi). Seega varu on +70 hj miinimum. Või on tõesti M20 omad nii väikese varuga?

Kui 215 liitrit/tunnis andva pumbaga katsetada, siis tuleb sealt niipalju läbi, et mootor täis läheb.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Arvutuslikult kustuvad 2,5i pihustid juba 180-195hp juures (olenevalt kütuse rõhust).

The 325i uses Bosch 0 280 150 715 injectors, which have a rating of 149cc/min.

At stock fuel pressure levels, a 149cc/min injector can only support 29.8hp per cylinder, or 178.8 hp. Now, this is assuming a 14.7:1 AFR, a 100% duty cycle (But you don't want to run your injectors over 85% duty cycle or they will over heat) and NO clogging or dirt. Bad news...

Solution:
The 535i uses Bosch 0 280 150 203 injectors which have a rating of 185cc/min.

Allikad:
Fuel Injector Flow Rates: http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0102&P=1
325i pihustid: http://www.teamdfl.com/bmw/e30/fuel/fueldflhtml.html
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
rajko
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 29.05.2003 18:39 12

Postitus Postitas rajko »

kusjuures alates 86a keskelt pandi e28 535'le ja e34 535'le pihusteid koodiga 0 280 150 714, mis peaks olema 213 cc/min.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Hehh, ma pole sellesse viitsinud süveneda, mul on düüsikarbis see eest 800 hp toetavaid düüse ka :) Ei mingeid pihustimuresid, düüs maksab 40 krooni ja voilaa :cool:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

rajko kirjutas:kusjuures alates 86a keskelt pandi e28 535'le ja e34 535'le pihusteid koodiga 0 280 150 714, mis peaks olema 213 cc/min.
714 pihusti on 220ccm/min 3,0 baarise rõhu juures.
Üldiselt on BMW pihustid värvikoodiga markeeritud (pistiku värv) ja 220ccm/min pihustid on kollase koodiga.
Sealt edasi on pakkuda veel standardpihusteid:

punane - 240ccm/min (M60) 0 280 150 778 / D3763FA (Lucas)
elevandiluu - 270ccm/min (S50B30, S38B36/38) 0 280 150 701
roheline - 290ccm/min (S38B38) - D3764FA (Lucas)
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Kas need on kah kollased: The 535i uses Bosch 0 280 150 203 injectors which have a rating of 185cc/min.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
rajko
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 29.05.2003 18:39 12

Postitus Postitas rajko »

kollased jah, sest tuleb välja et nad on vist samad pihustid, 714 aint uuemad ja 2x odavamad millegipärast.
203 annab 185 cc/min 2.5 bari rõhuga, 714 annab 3.0 bariga 220cc/min.
Väheke arvutada siis 2.5 bariga on mõlemad 185 cc/min ja 3.0 bariga 220 cc/min mõlemad.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Minu autol on ka kollased, aga number vist 203 oli....
Kusjuures siis tuli välja, kui Boschi läksin, et kuuest kaks olid 325 omad (hallid) :shock:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Aare kirjutas:Minu autol on ka kollased, aga number vist 203 oli....
Kusjuures siis tuli välja, kui Boschi läksin, et kuuest kaks olid 325 omad (hallid) :shock:
See on küll kole lugu...
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Aare kirjutas:Minu autol on ka kollased, aga number vist 203 oli....
Kusjuures siis tuli välja, kui Boschi läksin, et kuuest kaks olid 325 omad (hallid) :shock:
Kusjuures hall on selline kood, millel kaks vastet:
201 pihusti on 235ccm@3,0bar ja peal S14B20/23 ja S38B35
414 on aga 170ccm@3,0bar ja pärit M50B20 pealt.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Vasta