BMW V10 M5 Mootor-Väike raua oopera
Aare: mis Sa arvad selle mootori split-pin vändaga layoudist (nad tegid selle loomuliku 72 asemel 90-kraadise)? See on minuteada BMW-le ka esimene selline mootor. Aga ega tänapäeval vist keegi enam vändakaelu ei lihvi ka.
Edit: krt neid pilte vaadates ei näi see 90-kraadine V-olevat ega ka split-pin vänt. Ei teagi keda nüüd uskuda. Juuni Car Magazine-s keegi Gerhard Richter BMW M GmbH-st väidab et uus mootor sai 90-kraadine
EditEdit:: Siin on see Car-i artikkel millele viitasin:
http://forums.thecarfanatics.com/index. ... topic=1548
Edit: krt neid pilte vaadates ei näi see 90-kraadine V-olevat ega ka split-pin vänt. Ei teagi keda nüüd uskuda. Juuni Car Magazine-s keegi Gerhard Richter BMW M GmbH-st väidab et uus mootor sai 90-kraadine
EditEdit:: Siin on see Car-i artikkel millele viitasin:
http://forums.thecarfanatics.com/index. ... topic=1548
Viimati muutis priitv8, 28.06.2004 17:03 49, muudetud 1 kord kokku.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
-
- Huviline
- Postitusi: 3610
- Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Asukoht: Tallinn
Nojah, vast 10-15a pärast on meistrimehed ka edasi arenenud ning omavad kaasaegsemaid tööriistasidArvo kirjutas: paras raketiteadus... kunagi kui garantiiaeg sellisel mootoril läbi ja midagi tõsisemat vaja mootori juures teha tuleb remondi maksumus $$$ Kui näiteks S38 on põhimõtteliselt veel "kodus tehtav" siis selline monstrum eeldab kindlasti spetsriistu ja know-howd.
530d
Järjekordne bmw haip tuli päevavalgele
550 hj-st ja 5,5 liitrist on vaikselt saanud 507 hj ja 5 liitrit. Seal majas teadmine, et suure võimsuse aluseks on vabalthingaval töömaht, ei kipu eriti juurduma. Suure surmaga on 3,5st saanud 5 liitrit.
AMG ehitab mersule 6- ja 7-liitriseid konesid ja M5-l on testides jälle kotid taga...
550 hj-st ja 5,5 liitrist on vaikselt saanud 507 hj ja 5 liitrit. Seal majas teadmine, et suure võimsuse aluseks on vabalthingaval töömaht, ei kipu eriti juurduma. Suure surmaga on 3,5st saanud 5 liitrit.
AMG ehitab mersule 6- ja 7-liitriseid konesid ja M5-l on testides jälle kotid taga...
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Nojah, aga samas ehitavad nad ise 760-le 6-liitrist 445 hj, mis vastab Euro 4-le, arvan, et olemasoleva tehnoloogia baasil teha 600 hj 6-liitrine mootor, mis Euro 4 täidab - pole eriline probleem. Ja kui probleeme suure kolbigrupi massiga ja kolvikiirusega on, võib alati V10-le 2 silindrit otsa panna.
Samal ajal ehitab AMG Mersust turboloomi, mis 600 hj ja 1000 Nm välja annavad - siis kardan, et sellel mootorist pole küll mingit sportlikku argumenti. 500 hj ei ole 600 ja 500Nm ei ole 1000Nm. Lihtne matemaatika.
Kui M GMbh järgi jõuda tahab ja jääb vabalthingava juurde, siis tuleb radikaalselt mootorimahtu suurendada. Praegu pole 1986 aasta, performance sedaane tuleb juba igast tehasest ning nende tehniliste andmete järgi on ikka jube raske öelda, et M5 on mingist MB-st või Audist
samapalju üle kui M3 15 a tagasi oli.
Praegu kaotatakse kliente sellega, et Hamann vms võtab selle 760 mootori, suurendab seda võimsust kuskil 100 hj ning paneb selle E60s müüki pool aastat enne M5-te. Viimasega jorutatakse vähemalt aasta ning ei imesta, kui 507 hjst saab müüki jõudmise hetkeks 450
Samal ajal ehitab AMG Mersust turboloomi, mis 600 hj ja 1000 Nm välja annavad - siis kardan, et sellel mootorist pole küll mingit sportlikku argumenti. 500 hj ei ole 600 ja 500Nm ei ole 1000Nm. Lihtne matemaatika.
Kui M GMbh järgi jõuda tahab ja jääb vabalthingava juurde, siis tuleb radikaalselt mootorimahtu suurendada. Praegu pole 1986 aasta, performance sedaane tuleb juba igast tehasest ning nende tehniliste andmete järgi on ikka jube raske öelda, et M5 on mingist MB-st või Audist
samapalju üle kui M3 15 a tagasi oli.
Praegu kaotatakse kliente sellega, et Hamann vms võtab selle 760 mootori, suurendab seda võimsust kuskil 100 hj ning paneb selle E60s müüki pool aastat enne M5-te. Viimasega jorutatakse vähemalt aasta ning ei imesta, kui 507 hjst saab müüki jõudmise hetkeks 450
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
-
- Huviline
- Postitusi: 3610
- Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Asukoht: Tallinn
Heh, ma just tahtsin öelda, et Alpina'le, Hartgele jt firmadele ilmselt tahetakse kah veel tööd jätta
EDIT: Ei tea mis selle uue M5 mass ka on?
Juhul kui mass oluliselt väiksem kui 100+ heppa võimsamal autol..siis pole ju vahet.
EDIT: Ei tea mis selle uue M5 mass ka on?
Juhul kui mass oluliselt väiksem kui 100+ heppa võimsamal autol..siis pole ju vahet.
Viimati muutis Raivo, 29.06.2004 11:49 39, muudetud 1 kord kokku.
530d
See twinturbo AMG 0-100 oli 4,2 sekundit ning 400m 12,2 Seda automaatkastiga
Ei usu, et sellise võimsusega AMG M5-le alla sõiduomadustes jääb. Seal pole CL-st peale välisilme ühtegi sarnasust ning testides sõidavad nad samu tulemusi, mis M5. Kuigi arvan, et slaalomis on CL isegi kiirem, kuna auto on madalam ning lühem (vähem kohmakam).
Ei usu, et sellise võimsusega AMG M5-le alla sõiduomadustes jääb. Seal pole CL-st peale välisilme ühtegi sarnasust ning testides sõidavad nad samu tulemusi, mis M5. Kuigi arvan, et slaalomis on CL isegi kiirem, kuna auto on madalam ning lühem (vähem kohmakam).
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
- wirx
- Huviline
- Postitusi: 793
- Liitunud: 08.05.2003 10:14 54
- Peamine sõiduk: M5
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
võib ka e65 ehitada AMG vääriliseks -
http://www.7er.com/modelle/e65/alpina/alpina_b7-2.php
0-100 km/h 4,8 Sek.
0-200 km/h 15,5 Sek.
400m 12,8 Sek. (182 km/h)
500hj
700nm
1950kg
natuke jääb alla, aga mass suurem jällegi
http://www.7er.com/modelle/e65/alpina/alpina_b7-2.php
0-100 km/h 4,8 Sek.
0-200 km/h 15,5 Sek.
400m 12,8 Sek. (182 km/h)
500hj
700nm
1950kg
natuke jääb alla, aga mass suurem jällegi
BMW M5 V10
-
- Huviline
- Postitusi: 3610
- Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
- Peamine sõiduk: BMW 530D
- Asukoht: Tallinn
priitv8 kirjutas:Sa vist selle CAR-i artiklist lugesid ainult pealkirjad läbi ?Raivo kirjutas:EDIT: Ei tea mis selle uue M5 mass ka on?
Juhul kui mass oluliselt väiksem kui 100+ heppa võimsamal autol..siis pole ju vahet.
Seal ju öeldud: 1700kg.
Aga 1700kg nüüd vähe just küll pole. Aga ilmselt ongi M5 pigem mõeldud suurtematele radadele ning suurematele kiirustele kui M3.
Kui nüüd 1xx seeriast kah mõni ///M versioon tuleks...oleks tegemist tõenäoliselt tõsiselt kiire ja äkilise putukaga
Aga see juba rohkem OT teema.
530d
Jah, see jätab veel ruumi M5CSL ehitamiseks.Raivo kirjutas:Aga 1700kg nüüd vähe just küll pole. Aga ilmselt ongi M5 pigem mõeldud suurtematele radadele ning suurematele kiirustele kui M3.
See meil kuskilt siit juba läbi käinud teema. Esialgu räägitakse 300HP-ni deforsseeritud M3-e mootoriga M2-st.Raivo kirjutas:Kui nüüd 1xx seeriast kah mõni ///M versioon tuleks...oleks tegemist tõenäoliselt tõsiselt kiire ja äkilise putukaga
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
To Raivo: 1700kg on VÄHE, kuna E34 M5 kaalus minu mäletamist mööda 1748 kg !!! Kuna uuel on rohkem silindreid ja ka ilmselt turvavarustust, siis on kaalu suhtes tegemist selgelt edasiminekuga.
To Aare: Enne ennustama hakkamist stiilis a'la CL või Amg või mida iganes on ringrajal ja mujal kiirem OOTA UUE AUTO ESIMESED TESTID ÄRA !!!
To Aare: Enne ennustama hakkamist stiilis a'la CL või Amg või mida iganes on ringrajal ja mujal kiirem OOTA UUE AUTO ESIMESED TESTID ÄRA !!!
-
- Huviline
- Postitusi: 737
- Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
- Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
- Asukoht: Tallinn
Ja mida sa selle +100hj peale hakkad? Jah reklaamides on küll hea suuri numbreid ritta laduda, aga bemm on IMO alati autosid veidi intelligentsemale ostjale ehitanud, kes hindab pigem hea juhitavuse ja paraja võimsuse kompositsiooni. Mersu läheb kindlasti oma mõttetute veoautomootorite+kompressoritega hästi peale kandilistele põmmpeadele, kellel on vaja naabrimehe ees kekata, kui palju tema autol ikka hobujõude ja njuutonmeetreid on...Aare kirjutas: Samal ajal ehitab AMG Mersust turboloomi, mis 600 hj ja 1000 Nm välja annavad - siis kardan, et sellel mootorist pole küll mingit sportlikku argumenti. 500 hj ei ole 600 ja 500Nm ei ole 1000Nm. Lihtne matemaatika.
Juba vana M5 tegi CAR-i testis rohkem kui 100hj võimsamale E55 AMG-le ära, tänu oluliselt paremale juhitavusele.
Aare, sorry aga kui sa hindad autode headust ainult võimsusenumbrite põhjal siis.....
Viimati muutis Anti, 29.06.2004 13:06 29, muudetud 1 kord kokku.
E34 M5-l oli 1748 kg ka tühimass, kuna lisaks tavalisele kerele olid M5-tel minu mäletamist mööda topeltkarbid ja muud keretugevdused veel lisaks..priitv8 kirjutas:Minu M60B30-ga sedaanil igatahes tühimass 1530 ja täismass 2075kg! Ja selle E60 M5-e 1700kg on ju ikka tühimass.Martti kirjutas:To Raivo: 1700kg on VÄHE, kuna E34 M5 kaalus minu mäletamist mööda 1748 kg !!!
Anti, su jutus on üks loogikaviga.
Kui meil on 3 autot
M5 500 hj
M5 600 hj
AMG 600 hj.
Mis sa arvad, kes kiireim on. Ok, mersu sai kotti. Aga kahest esimesest
Vihje: 100 hj lisandumine ei muuda muudel samadel tingimustel autot kuidagi "mittetasakaalustatuks", "mittejuhitavaks" ega "ebaharmooniliseks"
See ringiaegade argument on bull, sest kui palju puhub tavaelus pilli Hockenheimi 1,5 sek vahe? Millegipoolest arvan, et 19 tollise ratastega M5 on Tallinna kuumaastikul mõttetu teema ja selle imejuhitavuse tahad esimese asjana unustada. See, et uuemad mb-d teel ei püsi on samuti bull. Seda räägivad need, kes ise sõitnud pole. Point on lihtsalt selles, et
M5-l tuleb midagi kiiresti võimsusega ette võtta, et ei juhtuks järgekordset kottisaamist kiirenduses või paindlikkuses, mida viimase M5-ga minu pettumiseks pea igas performance-testis juba ette tuli. Tema parimad omadused skipadil ning 200ga külge andes on Eesti oludes täiesti mõttetu argument, kuna neid kasutada niikuinii võimalik ei ole.
Kui meil on 3 autot
M5 500 hj
M5 600 hj
AMG 600 hj.
Mis sa arvad, kes kiireim on. Ok, mersu sai kotti. Aga kahest esimesest
Vihje: 100 hj lisandumine ei muuda muudel samadel tingimustel autot kuidagi "mittetasakaalustatuks", "mittejuhitavaks" ega "ebaharmooniliseks"
See ringiaegade argument on bull, sest kui palju puhub tavaelus pilli Hockenheimi 1,5 sek vahe? Millegipoolest arvan, et 19 tollise ratastega M5 on Tallinna kuumaastikul mõttetu teema ja selle imejuhitavuse tahad esimese asjana unustada. See, et uuemad mb-d teel ei püsi on samuti bull. Seda räägivad need, kes ise sõitnud pole. Point on lihtsalt selles, et
M5-l tuleb midagi kiiresti võimsusega ette võtta, et ei juhtuks järgekordset kottisaamist kiirenduses või paindlikkuses, mida viimase M5-ga minu pettumiseks pea igas performance-testis juba ette tuli. Tema parimad omadused skipadil ning 200ga külge andes on Eesti oludes täiesti mõttetu argument, kuna neid kasutada niikuinii võimalik ei ole.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
- kimmo
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 2998
- Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
- Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
- Asukoht: Harjumaa
M5-d, AMG-d jms sõidukid ongi linnasõiduks mõttetud autod. Veel enam on nad mõttetud otsesõitudeks (kiirendused jms).
Antud masinate sihtgrupp on siiski suht varakad pereisad kes aegajalt põikavad ka ringradadelt läbi. Vähemalt oma ettekujutuses näen asja niimoodi
Tallinna teid ei tasu M5 arendusse küll kaasata. Vastaval juhul veereks ta tehasest välja 13" velgede, tõstetud kliirensi ning neliveolisena.
Antud masinate sihtgrupp on siiski suht varakad pereisad kes aegajalt põikavad ka ringradadelt läbi. Vähemalt oma ettekujutuses näen asja niimoodi
Tallinna teid ei tasu M5 arendusse küll kaasata. Vastaval juhul veereks ta tehasest välja 13" velgede, tõstetud kliirensi ning neliveolisena.
M5 sihtotstarbeline kasutamine - maanteel kiiresti ja meeldivalt suurte vahemaade läbimine - lõppeb Eesti tingimustes teatavate aktsiate ostmisega - testidud, 100% kindel
Ja Tallinna teedeta tänavatel pole praktikas vahet kas auto kiirendab 0-100 5 sekundit või 20 sekundit.
Edit: Kimmo jõudis sama poindiga jutuga ette
Ja Tallinna teedeta tänavatel pole praktikas vahet kas auto kiirendab 0-100 5 sekundit või 20 sekundit.
Edit: Kimmo jõudis sama poindiga jutuga ette
Viimati muutis raul, 29.06.2004 14:55 21, muudetud 1 kord kokku.
Point ongi, et teised on väga lähedale tulnud. Need ajad on möödas, et M635CSi 3,5 mootoriga lüpsis pikalt 5,6 mootoriga MB 560 SEC-t ainuüksi oma tehnilise üleolekuga. Praegu on need vahed kadunud ning M5 kasuks on vaid tema aura, M-märk ning ütleme ausalt - marginaalselt paremad omadused juhitavuskatsetel. Sõidutunnet teab vaid enne selle margiga sõitnu ning need tehnilistest andmetest välja ei paista. Noh, slaalomis on ta nt 0,8 kmh kiirem
Lihtsalt see "kõige" on asendunud sõnadega "umbes sama". 20a tagasi oli igasugustes katsetes M3/5 ülekaal ikka masendav. Praegu on vahe vast 5% ning paljudel tekib küsimus, kas see ikka tasub ära 2M maksmist. Asjahuvilisel niikuinii raha selle jaoks enam pole, kuna autod on muututnud järjest kallimaks ning vähemalt Eesti M5 ostja ei oska sellega enam midagi peale hakata - kui vaadata näiteks selle 144.... M5 kusiseid etteasteid sellel suvel.
Lihtsalt see "kõige" on asendunud sõnadega "umbes sama". 20a tagasi oli igasugustes katsetes M3/5 ülekaal ikka masendav. Praegu on vahe vast 5% ning paljudel tekib küsimus, kas see ikka tasub ära 2M maksmist. Asjahuvilisel niikuinii raha selle jaoks enam pole, kuna autod on muututnud järjest kallimaks ning vähemalt Eesti M5 ostja ei oska sellega enam midagi peale hakata - kui vaadata näiteks selle 144.... M5 kusiseid etteasteid sellel suvel.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990